T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 10:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2016, 19:41
Posty: 77
Lokalizacja: Powiat Toruński
model: Caravelle long '02
silnik: 2.5 AUF automat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam serdecznie.
Jak wygląda charakterystyka pracy Waszych automatów? U mnie 1 oraz 2 to biegi, w których obroty trzymane są na jednym poziomie np. 2200 rpm.(zależy jak mocno nacisnę pedał gazu) , a samochód jednostajnie przyspiesza. Natomiast trójka załączana jest przy ok 40km/h i jest to bieg jak w manualu tj. obroty spadają do 1400 rpm. i rosną razem z prędkością. Gdy na trójce obroty dojdą do 2000 rpm, czyli 60km/h to załącza się czwórka, obroty spadają z powrotem do 1400rpm. Na czwórce 3000rpm. to około 130 km/h.
Rozpisałem to bo interesuje mnie czy wasze automaty pracują podobnie.
Co do chłodzenia to w lato gdy skrzynia się rozgorzała to te "sztywne" biegi 3 i 4 tak jakby się ślizgały, obroty były dużo wyższe i nie było komfortu jazdy. Zaprzyjaźniony mechanik założył mi dodatkową instalację chłodzenia skrzyni, całkowicie niezależną od chłodzenia silnika tj. osobny zbiorniczek płynu chłodniczego, osobna chłodniczka, osobna pompka. Od tego czasu efekt ślizgania się biegów zniknął całkowicie. Chlodniczka z wiatrakiem umieszczona jest pod drzwiami kierowcy, za zbiornikiem paliwa.
Pozdrawiam Robert.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 13:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Przyspieszanie które opisałes jest raczej łagodnym "emeryt style" i podczas takiej jazdy mogą umknąć niektóre "smaczki" w pracy skrzyni ( np. nie wyczujesz pracy lockup'a) co może też maskować niedomagania.

trójka jest dość fajnym, długim biegiem który można fajnie przeciągnąć na dłużej prostej, np między światłami, itp. :) ale
co za tym idzie, wątpie abyś przy przy tych założonych 2000 obr delikatnej jazdy czuł zapinanie się "4-ki" prędzej lockup łapie co też daje nieco obniżenie obrotów, ale dalej skrzynia jest na "3".

Chcesz sprawdzić poprawne działanie skrzyni to rozgrzej ją do temp. roboczej znajdź kawałek prostej i daj po gaciach z pedałem w podłodze ze startu zatrzymanego... skrzynia pokaże wszystkie niedomagania jeśli są... bo przy tak dynamicznym rozbiegu będziesz czuł wyraźnie czy moment zapinania biegów występuje sprawnie i zdecydowanie, kiedy lockupy wyraźnie łapią między biegami, czy występują mocne ślizgania na obrotach między poszczególnymi biegami w momencie gdy skrzynia za długo przepina biegi ( pierwsze objawy zużycia tarcz) . począwszy od "1" do "4" wszytko ma dziać się zdecydowanie, dynamicznie, bez zbędnego "myślenia" skrzyni, ew. szarpnięcia przy zmianie biegów w tym momencie należałoby pominąć bo nie wieziesz akurat emerytów do kościoła tylko trzymasz pedał w podłodze.

Jeśli u ciebie wychodziły już slajdy po obrotach, typu "efekt półsprzęgła" to skrzynia ma wykończone tarcze / przepalone płytki - co na zimnym oleju jeszcze jako tako ciągnie a potem zaczynają się cyrki.

W taki sposób moja ASB zakończyła żywot 4-go biegu, choć pozostałe 3 chodziły jak marzenie.


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Ostatnio edytowano niedziela, 22 stycznia 2017, 20:33 przez De'D, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 15:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2016, 19:41
Posty: 77
Lokalizacja: Powiat Toruński
model: Caravelle long '02
silnik: 2.5 AUF automat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
W niedalekiej przyszłości postaram się wykonać taki test.
Ogólnie to m wrażenie, że autko szybciej rozpędza się od 50-100 niż 0-50.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 20:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
bo w tym zakresie (>50km/h) będziesz już miał skrzynie zapiętą z lockupem ( 3 bieg na "sztywno") i już przed tobą sama 4-ka ( też na sztywno bo już nie ma lockupa) więc odczucie jest takie że lepiej to wszystko ciągnie.
Ze startu jak to się wszystko poprzepina to potrafi czasem dać taki efekt że to auto nie jedzie, lub jedzie jak "emerytowóz", wiele razy miałem takie komentarze od pasażerów którzy mieli okazję się przejechać, oczywiście do czasu aż pedał poszedł w pełny kickdown... <32>


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2016, 19:41
Posty: 77
Lokalizacja: Powiat Toruński
model: Caravelle long '02
silnik: 2.5 AUF automat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wielkie dzięki za użycie wyrazu "lockup" trochę sobie poczytałem i już jestem do przodu z wiedzą o ASB :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2017, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2017, 16:46
Posty: 12
Lokalizacja: Skawina
opis: Audi A8 4.2,A2 1.6 Fsi
model: T4
silnik: 2.5 Tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podepnę się pod temat gdyż szukam T4 najlepiej z automatem bo wtedy żona tez chętnie wskoczy za ster powiedzie Mi czy silnik 102 konny radzi sobie w miarę z tą skrzynią czy szukać coś mocniejszego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 23:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
można fajnie pojechać ale trzeba sie nauczyć skrzyni bo pierwszy kontakt niewprawionego kierownika może dać mieszane uczucia "niejechania" :) Prędkość przelotowa po autostradzie ok 140km/h nie stanowi problemu.


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB