T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

ASB - charakterystyka pracy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=14345
Strona 1 z 1

Autor:  Naster193 [ niedziela, 22 stycznia 2017, 10:52 ]
Tytuł:  ASB - charakterystyka pracy

Witam serdecznie.
Jak wygląda charakterystyka pracy Waszych automatów? U mnie 1 oraz 2 to biegi, w których obroty trzymane są na jednym poziomie np. 2200 rpm.(zależy jak mocno nacisnę pedał gazu) , a samochód jednostajnie przyspiesza. Natomiast trójka załączana jest przy ok 40km/h i jest to bieg jak w manualu tj. obroty spadają do 1400 rpm. i rosną razem z prędkością. Gdy na trójce obroty dojdą do 2000 rpm, czyli 60km/h to załącza się czwórka, obroty spadają z powrotem do 1400rpm. Na czwórce 3000rpm. to około 130 km/h.
Rozpisałem to bo interesuje mnie czy wasze automaty pracują podobnie.
Co do chłodzenia to w lato gdy skrzynia się rozgorzała to te "sztywne" biegi 3 i 4 tak jakby się ślizgały, obroty były dużo wyższe i nie było komfortu jazdy. Zaprzyjaźniony mechanik założył mi dodatkową instalację chłodzenia skrzyni, całkowicie niezależną od chłodzenia silnika tj. osobny zbiorniczek płynu chłodniczego, osobna chłodniczka, osobna pompka. Od tego czasu efekt ślizgania się biegów zniknął całkowicie. Chlodniczka z wiatrakiem umieszczona jest pod drzwiami kierowcy, za zbiornikiem paliwa.
Pozdrawiam Robert.

Autor:  De'D [ niedziela, 22 stycznia 2017, 13:38 ]
Tytuł:  Re: ASB - charakterystyka pracy

Przyspieszanie które opisałes jest raczej łagodnym "emeryt style" i podczas takiej jazdy mogą umknąć niektóre "smaczki" w pracy skrzyni ( np. nie wyczujesz pracy lockup'a) co może też maskować niedomagania.

trójka jest dość fajnym, długim biegiem który można fajnie przeciągnąć na dłużej prostej, np między światłami, itp. :) ale
co za tym idzie, wątpie abyś przy przy tych założonych 2000 obr delikatnej jazdy czuł zapinanie się "4-ki" prędzej lockup łapie co też daje nieco obniżenie obrotów, ale dalej skrzynia jest na "3".

Chcesz sprawdzić poprawne działanie skrzyni to rozgrzej ją do temp. roboczej znajdź kawałek prostej i daj po gaciach z pedałem w podłodze ze startu zatrzymanego... skrzynia pokaże wszystkie niedomagania jeśli są... bo przy tak dynamicznym rozbiegu będziesz czuł wyraźnie czy moment zapinania biegów występuje sprawnie i zdecydowanie, kiedy lockupy wyraźnie łapią między biegami, czy występują mocne ślizgania na obrotach między poszczególnymi biegami w momencie gdy skrzynia za długo przepina biegi ( pierwsze objawy zużycia tarcz) . począwszy od "1" do "4" wszytko ma dziać się zdecydowanie, dynamicznie, bez zbędnego "myślenia" skrzyni, ew. szarpnięcia przy zmianie biegów w tym momencie należałoby pominąć bo nie wieziesz akurat emerytów do kościoła tylko trzymasz pedał w podłodze.

Jeśli u ciebie wychodziły już slajdy po obrotach, typu "efekt półsprzęgła" to skrzynia ma wykończone tarcze / przepalone płytki - co na zimnym oleju jeszcze jako tako ciągnie a potem zaczynają się cyrki.

W taki sposób moja ASB zakończyła żywot 4-go biegu, choć pozostałe 3 chodziły jak marzenie.

Autor:  Naster193 [ niedziela, 22 stycznia 2017, 15:46 ]
Tytuł:  Re: ASB - charakterystyka pracy

W niedalekiej przyszłości postaram się wykonać taki test.
Ogólnie to m wrażenie, że autko szybciej rozpędza się od 50-100 niż 0-50.

Autor:  De'D [ niedziela, 22 stycznia 2017, 20:31 ]
Tytuł:  Re: ASB - charakterystyka pracy

bo w tym zakresie (>50km/h) będziesz już miał skrzynie zapiętą z lockupem ( 3 bieg na "sztywno") i już przed tobą sama 4-ka ( też na sztywno bo już nie ma lockupa) więc odczucie jest takie że lepiej to wszystko ciągnie.
Ze startu jak to się wszystko poprzepina to potrafi czasem dać taki efekt że to auto nie jedzie, lub jedzie jak "emerytowóz", wiele razy miałem takie komentarze od pasażerów którzy mieli okazję się przejechać, oczywiście do czasu aż pedał poszedł w pełny kickdown... <32>

Autor:  Naster193 [ niedziela, 22 stycznia 2017, 22:31 ]
Tytuł:  Re: ASB - charakterystyka pracy

Wielkie dzięki za użycie wyrazu "lockup" trochę sobie poczytałem i już jestem do przodu z wiedzą o ASB :)

Autor:  orkaskawina [ piątek, 27 stycznia 2017, 23:16 ]
Tytuł:  Re: ASB - charakterystyka pracy

Podepnę się pod temat gdyż szukam T4 najlepiej z automatem bo wtedy żona tez chętnie wskoczy za ster powiedzie Mi czy silnik 102 konny radzi sobie w miarę z tą skrzynią czy szukać coś mocniejszego.

Autor:  De'D [ poniedziałek, 30 stycznia 2017, 23:06 ]
Tytuł:  Re: ASB - charakterystyka pracy

można fajnie pojechać ale trzeba sie nauczyć skrzyni bo pierwszy kontakt niewprawionego kierownika może dać mieszane uczucia "niejechania" :) Prędkość przelotowa po autostradzie ok 140km/h nie stanowi problemu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/