T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2016, 20:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Mam szybkie pytanie. Kończy mi się skrzynia biegów. Czy zamiast obecnej skrzyni o oznaczeniu CRN mogę bez większych kombinacji zamontować skrzynię CHS ? Kumpel mi zaproponował takową w dobrej cenie. Przełożenia mają takie same, nie wiem jak z mocowaniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 01:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kończy się czyli co się z nią dzieje?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 11:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Duży luz na mechanizmie różnicowym. Jak jadę i puszczam gaz to mam takie rytmiczne stukanie. Nie wiem jak to dobrze określić. Mechanik posprawdzał przeguby i stwierdził że to skrzynia:(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 11:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
CHS szła w rocznikach 92-93, CRN 93-95. Teoretycznie powinno to działać ale najlepiej sprawdzić dolne mocowanie do sanek w obu czy jest to samo.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: cebek (niedziela, 4 grudnia 2016, 14:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 14:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Ok . Dzięki za informacje. Wiem przynajmniej na co patrzeć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 15:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakbyś chciał swoją naprawiać to we Wrocławiu znam dobry adres ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2016, 22:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Drogi ten warsztat?? Dasz jakiś namiar?? Automaty też robią ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2016, 22:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mielnik Rakowa
viewtopic.php?f=43&t=5865&hilit=specjalista


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2016, 23:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 15:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 26 maja 2017, 18:20
Posty: 3
model: t-4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
<płacz> Pozdrawiam wszystkich użytkowników T4-forum. Mam konflikt z mechanikiem w swoim T4 2,5 TDI 102 KM kod silnika ACV, kod skrzyni manualnej DXZ. Auto oddałem do warsztatu głównie na wymianę paska rozrządu, amortyzatorów, sworzni, gumowych osłon na przegubach i jeszcze czegoś w zawieszeniu. Zapłaciłem i ujechałem jakieś 5 km kiedy auto przestało jechać. Biegi działały silnik chodził ale jechać nie chciał ani do przodu ani w tył. Auto wróciło do warsztatu na holu. Dowiedziałem się, że półoś wysunęła się bo to zabezpieczenie co jest na końcu to nie wiadomo co się z nim stało ale ,że można ją wkleić to się nie wysunie. Zapłaciłem za olej do skrzyni i pojechałem ustawić zbieżność ale nie dojechałem. Stało się jak poprzednio ale o dziwo wsteczny zadziałał. Cofnąłem ale kiedy próbowałem ruszyć do przodu zgasł silnik. Skrzynia się zablokowała. Coś tam zostało rozpięte i auto można było zabrać lawetą z powrotem do warsztatu. Dowiedziałem się że trzeba będzie wyjąć skrzynie. Następnie mechanik poinformował mnie, że auto jeździ ale skrzynia głośno pracuje no i,że jego to nie interesuje ale lepiej żebym kupił skrzynie. Pytanie: kto winien? Stare T4? Mechanik? Ja proszę niech ktoś stanie po stronie tego mechanika i powie że to możliwe że jest niewinny. Z góry dziękuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 maja 2017, 20:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A co bylo przed pierwsza wizytą u mechanka?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 07:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kociz napisał(a):
Dowiedziałem się, że półoś wysunęła się bo to zabezpieczenie co jest na końcu

Która półoś i na którym końcu ? Wyrwało flanszę z wieloklinem ze skrzyni biegów czy półoś wysunęła się z przegubów ? Konkrety, tam jest kilka miejsc z zabezpieczeniem, frezów których uszkodzenie powoduje opisane przez ciebie objawy
kociz napisał(a):
że można ją wkleić to się nie wysunie.

Załącznik:
1c16353d476b981861dc66b21d94.jpg

Uszkodzenie frezu na elemencie zaznaczonym na czerwono jest dość częstą przypadłością w T4, coś ruszyli przy robocie i padło do końca. Natomiast jeśli to ktoś wkleił w skrzynię zamiast oddać do regeneracji lub kupić nowe to jest to druciarstwo które zapewne uszkodziło skrzynię
Ogólnie wklejanie wieloklinów jest dla mnie idiotyzmem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 26 maja 2017, 18:20
Posty: 3
model: t-4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje Tobie Adampio i Kenobi za pochylenie się nad moim problemem. Dodać mogę że nie miałem problemow ze skrzynią biegów i ogólnie auto było świeżo po przeglądzie na stacji diagnostycznej. Przypominam sobie że mechanik powiedział mi że te nowe mażenty (te gumowe osłony) w związku z tym że są nowe mogły wyciągać półosie. Z tego co powiedział mechanik to urwało się to zabezpieczenie z kawałkiem tej osi którą na czerwono zaznaczył Kenobi (dzięki raz jeszcze) i musiało wpaść do skrzyni i ją zablokować i być może już wtedy uszkodzić. Pytanie jak to tam wpadło i czy wymiana amortyzatorów, tych gumowych osłon i sworzni mogła doprowadzić do takiej awarii i jak została odblokowana skrzynia skoro jej nie rozbierano? no i to wklejanie. Na koniec dodam ze nie wiem co z olejem w skrzyni ale 50zł za olej do skrzyni też mnie skasowali. Chyba coś źle poskładali a może nie. Co o tym sądzicie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 20:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kociz napisał(a):
jak to tam wpadło

Mimo szczerych chęci jasnowidzem nikt nie jest, pękło to wpadło.
kociz napisał(a):
tych gumowych osłon

Do wymiany tych osłon zazwyczaj demontuje się półosie, a te wraz z przegubami wewnetrznymi sa przykręcone do flanszy tego elementu z mojego zdjęcia, więc jakaś ingerencja w ten element jest, chociaż nie wiem jak można było coś uszkodzić.
kociz napisał(a):
jak została odblokowana skrzynia skoro jej nie rozbierano

To już wie tylko mechanik co to robił
kociz napisał(a):
Przypominam sobie że mechanik powiedział mi że te nowe mażenty (te gumowe osłony) w związku z tym że są nowe mogły wyciągać półosie.

To jest wierutna bzdura, kłamstwo, wielka ściema, w ogóle nie ma możliwości przy poprawnym zmontowaniu wszystkiego aby półoś się wysunęła jeśli przeguby i zawieszenie nie są uszkodzone.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 15:04
Posty: 46
Lokalizacja: Trójmiasto
model: T4 Westfalia
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Kenobi napisał(a):
kociz napisał(a):
Przypominam sobie że mechanik powiedział mi że te nowe mażenty (te gumowe osłony) w związku z tym że są nowe mogły wyciągać półosie.

To jest wierutna bzdura, kłamstwo, wielka ściema, w ogóle nie ma możliwości przy poprawnym zmontowaniu wszystkiego aby półoś się wysunęła jeśli przeguby i zawieszenie nie są uszkodzone.


Dokładnie, co za idiota z tego tfu mechanika partacza, ewidentnie jest jego wina, nie odpuszczaj mu i niech naprawia na swój koszt.
Pewnie nie odkręcili półosi od skrzyni, "ściągali" przegub zewnętrzny waląc młotkiem (tak widziałem takich magików) i urwało im się to zabezpieczenie flanszy razem z kawałkiem. Potem złożyli żeby nie było na nich a gwarancja tylko za drzwi warsztatu <och>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 17:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 26 maja 2017, 18:20
Posty: 3
model: t-4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Diekuje Xowx (jak to sie czyta). Tobie Kenobi też wielkie dzięki. Pomagaja mi bardzo wasze wpisy ale pogrążają mechanika. Smieją sie ludzie(co jakieś pojęcie mają) zwłaszcza z tych madżent które rzekomo mogą wyciągać pólosie ale mi nie do śmiechu. Nie lubie sądów. Sprawy ciagna sie latami. Mam nadzieje że z nim sie jakos porozumiem. Przydalby sie jakis twardy dowod. No i szkoda że 3 tys juz mu zaplacilem za robote. szykuje sie do rozmowy. dam znac na pewno. pozdrawiam i szerokiej waszymi T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 07:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 października 2014, 08:38
Posty: 1
model: inny
silnik: inny

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.To będzie ciężka walka,mógł to być przypadkowy zbieg zdarzeń,jednak powinien o tym poinformować właściciela,i skrzynię natychmiast rozebrać .Bez dwu zdań winien warsztat .Na sądy bym nie stawiał.Trwa to latami,a samochód zgnije na parkingu.Musicie się dogadać między sobą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB