T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 czerwca 2017, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 23
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
olej , filtr, uszczelka i czyszczenie miski zrobione osobiście :) olej zalany Valvoline Max Life, planuje taki serwis co 60 tyś km , mam nadzieje że będzie git!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2020, 16:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 maja 2020, 22:48
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
opis: T4 karetka w trakcie przeróbki na kampervana
model: karetka
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
lukasz 1983 napisał(a):
Manual juz siedzi

Witam, Łuaksz czy możesz dopisać co jeszcze poza "mechaniką" trzeba było zrobić by wsadzić skrzynie z manuala? W temacie skończyłeś na elektronice i to mnie najbardziej interesuje.
Kupiłem taką niespodziankę ze skrzynią 01P która do przodu jest mocno mułowata ale do tyłu ledwo co chce jechać, zlałem z niej 700ml oleju za dużo ale tak jak przypuszczałem nie wiele to dało.
Z tego co wyczytałem fizycznie potrzebuję:
- skrzynię
- kompletne sprzęgło, łożysko
- wybierak z cięgnami
- pedały
- pompka sprzęgła
- półośka krótka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2020, 23:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 lipca 2018, 01:11
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.4 aab
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam,
multivan 93, 2.4AAB, w ori był automat, pół roku temu niestety przeszedł na manual ( teraz wiem, ze niestety)
po ok 1000-1500 km podczas wciskania sprzegła słychać dziwne wyraźnie uderzenia ( pojawia sie przy przechodzeniu na każdy bieg poza 5)
co to może być? sprzęgło tam chyba typowe... skrzynia 5 od caravelle 94r
miał ktoś coś podobnego? z góry dziękuję za podpowiedź


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 stycznia 2022, 00:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
vangarage napisał(a):
lukasz 1983 napisał(a):
Manual juz siedzi

Witam, Łuaksz czy możesz dopisać co jeszcze poza "mechaniką" trzeba było zrobić by wsadzić skrzynie z manuala? W temacie skończyłeś na elektronice i to mnie najbardziej interesuje.

Ja tez jestem ciekaw, zbieram wlasnie graty, kupilem juz AFK, dwumas, sprzeglo, pedaly, mechanizm biegow, rozrusznik... Brakuje mi jeszcze polos i nie do konca wiem o co biega z ukl. chlodzenia, czy tam tez musze cos dokupic, bo w automacie jest chlodniczka oleju i co z wezami ktore zostana?
EDIT:
Jestem juz w trakcie przekladki, automat juz wylecial, waz o ktory pytalem wyzej wymieniony na nowy, sprzeglo juz siedzi, jutro lewarek, pedaly i manual wjedzie.
Nadal nie wiem jak ogarnac kable, poki co wiazka wisi, a chcialbym ja usunac, ma ktos info jak, albo co dokladnie wyplatac, bo jak sie domyslam to przewody od wstecznego powinny chyba zostac...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 czerwca 2022, 18:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Pisze posta pod postem, wiem przestepstwo, ale inaczej nikt nie zauwazy kolejnego EDITu.
Gdzie jest sterownik skrzyni, zebym mogl go wykastrowac zbedne kilometry okablowania, T4 jeszcze nie gotowe, bo robie od razu wszystko, czyli to co sie nazbieralo, od zawiasu, przez troche korozji i takie tam...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 czerwca 2022, 19:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Komputer automatu znajduje się z lewej strony skrzynki bezpieczników. Za tapicerką.
https://t4-wiki.de/wiki/Steuerger%C3%A4t_J217_(Automatikgetriebe)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 18:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzieki bigos1966, znalazlem dziada, jak usunac wiazke, moge ja cala "wypiac" i sterownik usunac, czy sa jakies przewody wspolzalezne i jak wywale calosc to cos nie zagra. Co z przewodami od wstecznego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 21:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie wiem czy ktoś likwidował instalację od automatu, ale wyciąć możesz. Nie wiem tylko w jakim zakresie chcesz ją ciąć. Przewody pod napięciem musisz zabezpieczyć przed zwarciem. Jeżeli chodzi o wsteczny, to prowadzisz dwa kable od przekaźnika j226 do wyłącznika w skrzyni biegów i gotowe. https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F4_(R%C3%BCckfahrleuchte).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 21:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Generalnie to widzialem foty wiazki od automata i tam normalnie bylo widac ze praktycznie wiazka w kabinie poza zlaczem do sterownika ma kilka wtyczek ktore chyba sa powpinane do skrzynki i tyle, wiec ciecia jako takiego nie trzeba. A co do wstecznego to przeciez w automacie tez byl wlacznik na skrzyni czyli kable sa, wiec moge chyba je wykorzystac...czy sie myle?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 22:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Gdzie jest wyłącznik do wstecznego w automacie. Rozbierałem automat na części pierwsze i nie widziałem wyłącznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jakies tam wtyczki byly, ale jak twierdzisz ze nie ma to nie ma, czyli wsteczny musze dolozyc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2022, 09:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W automacie masz tylko 2 czujniki prędkości, wiązka do elektrozaworów i wiązka do multiprzełącznika. Wsteczny najlepiej podłączyć tak jak pisałem. Na zdjęciu jest pokazany przekaźnik, u mnie jest w tym miejscu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: chemik1980 (piątek, 22 lipca 2022, 15:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 czerwca 2022, 15:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wyprowadzilem juz kable od czujnika i pozniej bede szukal przekaznika. Mam pytanie bardziej pednatyczne, czy moge zalozyc "koncowke lewarka" (czy jak to nazwac)np od passata, czy pasuje bez rzezby?
EDIT:
Bulli hasa jak dziewica, zrobilem od zeszlego poniedzialku 1800km i na razie jest git, musze tylko dwie rzeczy poprawic, mianowicie rozrusznik dosc slabo/ciezko kreci i powymieniac tulejki na mechanizmie zmiany biegow przy lewarku, bo drozek ma luzy troche.
bigis1966 bardzo dziekuje za ulatwiajace zycie wskazowki <beer>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB