T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2016, 18:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 czerwca 2016, 22:40
Posty: 39
model: Multivan 1993
silnik: 2.5 benz + Gasss

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Witam

Kilka dni temu oblałem się zimnym potem kiedy parkując ( na całe szczęście z boku ulicy ) na chwilkę wrzuciłem luz wyszedłem z autka coś sprawdzić a kiedy wsiadłem i chcę wrzucić bieg ku mojemu zdumieniu pedał sprzęgła zapadł się podłogę ( sick !!! ). Szczęście w nieszczęściu obok parę metrów był warsztat mechaniczny gdzie skierowałem się po pomoc.Wstępna diagnoza mechanika którego przytargałem do autka : zerwana linka sprzęgła....Jednak na drugi dzień po dokładnych i spokojnych oględzinach okazało się że trzpień który jest na końcu linki wypadł czy też przecisnął się przez otwór mocowania w pedale sprzęgła.
Założono mi to na miejsce ale "nie znasz dnia ani godziny" kiedy i gdzie znów Gadzina wyskoczy <59> rzekł mechanior i kazał wrócić z "nowym" pedałem sprzęgła( plastik fantastic ).
Jestem teraz na kupnie ale mam pytanie czy ktoś już tego nie przerabiał i np.nie wzmocnił samego otworu jakąś dociętą podkładką , blaszką samego miejsca ( otworu ) gdzie trzpień lubi się przecisnąć lub nie zastosował innego patentu a może inny pedał z innego wozu pasuje ale jest bardziej "pancerny" i materiał się nie poddaje.
Czy używany ale w dobrym stanie pedał to dobry kierunek ( koszt to około 30 Pln ale chcę właśnie dociąć tam na wymiar podkładkę alu i jakby podłożyć dodatkowo pod główkę trzpienia przy wymianie - to dobry kierunek czy dać sobie spokój brać "nowy" bez oznak zużycia w tym miejscu i tyle w temacie )

I pytanko czy pedał od modelu 1.9 , 2.0 B , 2.4 ,2.5 D będzie pasował ( na oko wydaje się to samo ) ???
I czy samemu ogarnę wymianę tego elementu ???

pzdr i z góry thx za info <england>

P.S Oczywiście proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu gdybym nie wcelował się z tematem Tu.


_________________
Ride for Fun <dzięki>


Ostatnio edytowano sobota, 26 listopada 2016, 09:56 przez vasco, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 00:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Miałem kiedyś to samo w 2,4D. Po kilku akcjach na środku ronda linkę wpinałem na czuja w 3 sek. U mnie linka nie przeciskała się - wycięcie było ciasne - to linka wyczepiała się samoczynnie górą. Ostatecznie jednak wywierciłem poprzeczny otwór przez obie plastikowe połówki pedału. Zabezpieczyłem zawleczką rozginaną i problem ustąpił.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 01:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 czerwca 2016, 22:40
Posty: 39
model: Multivan 1993
silnik: 2.5 benz + Gasss

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję kolego....Sam w międzyczasie wpadłem na taki patent aby mocnym zipem jutro zabezpieczyć właśnie ewentualne wypadanie przez wycięcie ( choć Twój patent zdecydowanie lepszy ) oraz dokładnie jutro sprawdzę tą teorię mechanika o przeciskaniu się samego trzpienia przez uchwyt.Też mi się wydaje że wyleciała tą szczeliną po prostu ( jakim cudem Apropo Defacto ;) ).

pzdr


_________________
Ride for Fun <dzięki>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2016, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 czerwca 2016, 22:40
Posty: 39
model: Multivan 1993
silnik: 2.5 benz + Gasss

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Witam

Rozwiązałem temat na szybko bez wyciągania pedału i wiercenia ( choć patent na pewno solidniejszy z postu powyżej ) tak że wydałem 6,50 na zakup śrubek ( Intermarche ) przydatnych przy montażu w regipsie.Tylne widełki dodatkowo przygryzłem cążkami tworząc jakby ząbki które wgryzły się od tyłu w uchwyt pedała sprzęgła.Nic nie trzeba ściągać oprócz osłony kierownicy - troszkę ćwiczeń z ułożeniem ( własnego ciała również bo dostęp średni , pomaga wyciągnięcia fotela choć poradziłem sobie bez tego łamiąc praaawie kręgosłup <wink> ) i włala.Chyba śpię spokojnie bo zakładam że nie ma tam jakieś potwornej siły która wyrywa linkę z wycięcia.Dodatkowo podkładka śrubki zabezpiecza sam trzpień przed wysunięciem z "dołka"
Może komuś się przydać tzw " Januszowy patent " ... <śmiech> Jak dotąd trzyma dobrze dopiszę coś za jakiś dłuższy czas.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano sobota, 26 listopada 2016, 00:03 przez vasco, łącznie edytowano 6 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB