T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 października 2016, 15:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Po wymianie sprzęgła pojawiły się jakieś nowe dźwięki spod podłogi.
Na razie deliberuje nad niskim pulsacyjnym dźwiękiem o częstotliwości pracy silnika, pojawiającym się na biegu jałowym zaraz po pierwszym po nocy odpaleniu przy obecnych ok. +5^oC i dobiegającym do kierowcy z rejonu lewarka. Dźwięk ten cichnie po wychyleniu lewarka w linii luzu w lewo lub prawo oraz powraca po puszczeniu tej dźwigni. A jak się silnik rozgrzeje to tego już nie ma,

Ma ktoś pomysł gdzie szukać? <bezradny>
Kanału swojego nie mam, a jak bym nawet gdzieś podjechał to trzeba będzie długo czekać aż silnik porządnie ostygnie. Wydaje mi się, że jest korelacja z bardzo twardą pracą zimnego silnika na biegu jałowym, bo jak tylko leciutko dodam gazu to ten łomot cichnie ale wraca po zdjęciu nogi z gazu, Ciepły silnik ma nieco wyższe obroty biegu jałowego co by tłumaczyło zanik tego dźwięku po rozgrzaniu
Jedyne co wymyśliłem to rezonans przy jakimś luzie w zawieszeniu silnika/skrzyni, który się kasuje jak ruszę lewarkiem...
Ale jakiś czas temu chyba kol. Probe sygnalizował że jak są mocne luzy w skrzyni to się mogą ujawniać hałasem przy nawet malej zmianie położenia wywołanej demontażem ponownym montażem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 15:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 marca 2015, 14:01
Posty: 64
Lokalizacja: ŻORY
model: T4 Multivan '93
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Słyszałem kiedyś takie coś w oglądanej T4 AAB. Zmiana położenia lewarka faktycznie uciszała ten dźwięk, bądź go wywoływała. Sprzęgło nie miało na to wpływu. Jak dla mnie problem istnieje w skrzyni.

Dźwięk metaliczny podobny do hałasującej rolki paska klinowego.



Za ten wpis autor Bany podziękował: Adampio (wtorek, 18 października 2016, 17:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 17:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Z tą skrzynią by pasowały bo po wymianie oleju jest ciszej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 17:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Łożyska w skrzyni


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 18:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No cóż, navigare necesse est vivere non est necesse... w czwartek jadę w świat i liczę że przez następne 5kkm skrzynia się nie posypie :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 23:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Łożyska w skrzyni

Zrobiłem bezpiecznie te 5kkm, wymieniłem po powrocie oba sworznie i łożysko prawego koła i zniknęła część dźwięków ale wykryłem coś co może ma jakiś związek z łożyskami. Gdy przy pracującym silniku i na luzie depnę sprzegło to pojawia się narastające grzechotanie osiągające maksimum ale nie alarmujące akustycznie po niecałych dwóch sekundach. Sprzęglo robione okolo 5kkm łącznie z łożyskiem wyciskowym. Nie znam układu tej skrzyni ale w ukladzie klasycznym (silnik, srzynia, wał, most napędowy) wciśnięcie sprzęgła eliminowało skrzynie. Macie pomysł co to może grzechotać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB