T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Diagnoza Vagiem zrobiona i oprócz trochę przestawionego zapłonu wszystko w normie.
Podmiana sterownika silnika też nic nie dała.
Usterka pojawia się coraz częściej .Jadąc dłużej na 5 biegu 65-75 km/h jest prawie pewne że szarpniecie i dziwny zgrzyt się pojawi.
Mechanik jeszcze zaobserwował że w momencie zgrzytu auto zwalnia a obroty idę na chwilę w górę.
W najbliższym czasie ma wyjąć frez a jeśli on będzie okey to następnie skrzynię biegów.
A co do frezu mam pytanie .
Gdzie najlepiej w razie co dać do regeneracji? Słyszałem że w Toruniu dobrze to robią tylko są tam dwie firmy na ul Grudziądzkiej Motomax oraz Moto -Mat ul Żbikowa.
Którą polecacie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 19:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
a może to wina sprzegła i dwumasu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 listopada 2016, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Wieloklin wyjęty i dane do regeneracji.Był dosyć mocno zużyty.
Po zamontowaniu zobaczymy czy to było to.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2016, 13:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Mechanik wymienił wieloklin.Po jeździe próbnej twierdzi ze auto już tego nie robi. Nie ma zgrzytu i dziwnego odgłosu jakby się na coś najechało.
W przyszłym tygodniu odbieram auto z Torunia i jak wrócę do domu będzie pewne na 100 % czy faktycznie jest Ok.Trasa Toruń -Warszawa - Żelistrzewo.
Frez był zużyty w 3/4 a 1/4 dobra tylko nie wiem czy na szerokości czy po obwodzie.
Niestety będę miał jeszcze chyba dwumas do wymiany.Poprzedni właściciel znajomy z Niemiec zmienił sprzęgło bez dwumasu.
Kiedyś mając T4 Multivana Topstara też zmieniłem nadgorliwie sprzęgło na oryginalne VW bez koła dwumasowego i po pewnym czasie z okolic skrzyni zaczął dochodzić dziwny dźwięk na wolnych obrotach. W tym zaczyna się to samo <zniesmaczony>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Odebrałem samochód. Po przejechaniu 700 km wszystko jest Ok.
Samemu nie chce mi się wierzyć ale wychodzi na to że przyczyna dziwnych odgłosów był uszkodzony frez.
Frez był zerwany na 1/3 szerokości potem 1/3 szerokości prawi Ok i znowu 1/3 zerwana.
Mechanik też twierdzi że wcześniej nie miał takiego przypadku a trochę naprawiał T4.Ale najważniejsze że jest już OK <31> bigsmile .
Teraz pozostaje do wymiany nieszczęśliwe koło dwumasowe które czasem hałasuje ale to za jakiś czas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 23:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Znaczy @kenobi miał rację?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 23:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 13 listopada 2015, 22:31
Posty: 76
model: T4
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
To pewnie lakoniczna odpowiedź na Twój problem ale według mnie to problem zasilania paliwa. Nie żadne sterowniki, napęd czy co innego. Może lewe powietrze w układzie paliwowym, może przypchany filtr paliwa. Ja stawiam na zasilanie silnika w paliwo. Tu celuj po mojemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 02:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Podziękowania dla Kenobiego za trafną diagnozę. <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB