T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 września 2016, 08:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Kolejny temat, czyli moja droga krzyżowa z T4 ...
Wczoraj objawiła się kolejna usterka jak w temacie.
Skrzynia jest 5tka nieoryginalna i niestety pomimo info na forum nie mogę odczytać jej symbolu. Drastycznie płynu nie ubyło, natomiast od dłuższego czasu zauważyłem że w jakiś sposób płyn wylewa się podczas jazdy. Zawsze jest mokry korek tak jakby przez ten czujnik u góry się wylewało. Kapie na rozrusznik, a wczoraj zaobserwowałem, że kapie więcej bo ślad zostaje pod autem. Biegi wchodzą ciężej, a sprzęgło zeszło niżej. Tarcza sprzęgła przy wymianie silnika była ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 września 2016, 09:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Wymień płyn, nie trzyma już pieni się i gotuje stąd wypływanie, puszczanie sprzęgła to nie trzymanie pompy lub wysprzęglika dlatego jeżeli sama wymiana płynu by nie pomogła to dodatkowo wymieniłbym pompkę i wysprzęglik lub spróbowałbym zregenerować ale najpierw sprawdziłbym czy są jakieś wycieki i wżery w cylinderku, jeżeli nie to zestaw regeneracyjny , lub używki.
http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat[cat]=23d300b9&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=945&cat[cve]=1b99&cat[gen]=553&offset=0&sort=1
http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat[cat]=23d300b9&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=945&cat[cve]=1b99&cat[gen]=552&offset=0&sort=1

Wrocław, więc nie pomogę bo za daleko ale jest tam prężna ekipa która jest teraz pewnie na zlocie,


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 września 2016, 10:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nieszczelności tloczków jak najbardziej możliwa. Póki płyn nie przecieknie na drugą stronę to sprzęgło rozłaczone


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 września 2016, 10:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Napisz jeszcze czy jak trzymasz nogę na sprzęgle to pedał "ucieka Ci" ? Tzn wpada w podłogę
Jeżeli tak, to myślę że pompa przepuszcza i do zbiorniczka dostaję się więcej płynu zza tłoczka a po puszczeniu sprzęgła tłoczek cofa ten nadmiar do zbiorniczka i stąd wyciek, więc naprawa powinna być łatwiejsza ale to okaże się po oględzinach


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 września 2016, 11:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Problem pojawił się wczoraj gdy dużo jeździłem po mieście załatwiając sprawy i było gorąco. Dziś z rana wsiadłem i auto jedzie jakby niby nic. Specjalnie stałem dłużej z wciśniętym sprzęgłem i nic się niepokojącego nie wydarzyło. Na zdjęciach wrzuciłem jak wygląda mój układ wysprzęgania ponieważ nie wiem jaka tam skrzynia, a z tego co czytam były różne układy wysprzęgania.

Victus napisał(a):
Napisz jeszcze czy jak trzymasz nogę na sprzęgle to pedał "ucieka Ci" ? Tzn wpada w podłogę
Jeżeli tak, to myślę że pompa przepuszcza i do zbiorniczka dostaję się więcej płynu zza tłoczka a po puszczeniu sprzęgła tłoczek cofa ten nadmiar do zbiorniczka i stąd wyciek, więc naprawa powinna być łatwiejsza ale to okaże się po oględzinach

Jeśli dobrze rozumiem, to na niedociśniętym pedale do końca opór się nie zmienia i pedał nie jedzie w dół.

W niedzielę lecę na wakacje więc po powrocie zacznę od wymiany płynu. Patrząc na sposoby napraw poprzednich właścicieli to nie zdziwie się jak płyn jest od nowości.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB