T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 19:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jestem stosunkowo nowym użytkownikiem, od paru miesięcy sledze forum, ale dopiero teraz mam przyjemność napisać post.

miałem problem ze stukającym przegubem na półosi krótkiej z którym sobie poradziłem, ale teraz potrzebuje pomocy w wymianie a właściwie w montażu drugiej strony, mam problem ze złożeniem przegubu na kocu ogona, bo nie da go się włożyć złożonego bez wyciągania górnego wahacza , a z tego co widzę na podwórkowe warunki mnie przerasta, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki lub pomoc , oczywiście odpłatną w granicach rozsądku, mieszkam w gdańsku - na chełmie ul. worcella tel 507-459-752, będę bardzo wdzięczny za pomoc w jakiej kol wiek postaci, posiadam odpowiedni osprzęt do wymiany tylko mi nie wychodzi złożenie przegubu, liczę na wskazówki lub pomocna żywo. PZD

(Nie pamiętam regulaminu i nie wiem czy można w poście udostępniać swój np. nr tel, , jeżeli nie można to przepraszam administratorów , ale potrzebuje szybkiej pomocy, poprawie się)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie wiem z czym masz problem, przegub wewnętrzny razem z półosią wchodzi bez większego trudu. Z tego co pamiętam przeszkadza tylko amortyzator no i osłona silnika musi być zdjęta.
Jeśli masz dalej problem to możesz odkręcić dolną łapę skrzyni, która jest mocowana do sanek i przesuniesz sobie silnik ze skrzynią do przodu i będzie miejsca aż nadto.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2016, 12:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Myślałem już o tym ale po odkręceniu nakrętki dolnej nie mogłem go wyciągnąć, wystarczy tylko dolną nakrętkę odkręcić czy trzeba gore też ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2016, 16:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mcdrive napisał(a):
Myślałem już o tym ale po odkręceniu nakrętki dolnej nie mogłem go wyciągnąć, wystarczy tylko dolną nakrętkę odkręcić czy trzeba gore też ?

Sprecyzuj pytanie, bo nie bardzo wiem o co chodzi


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2016, 17:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy wystarczy tylko odkręcić nakrętkę na dole żeby ściągnąć amortyzator ze szpilki i tylko odchylić aby włożyć całą półoś, czy trzeba zdemontować amortyzator?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2016, 18:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Śruba długa od spodu do wyjęcia i 2 na górze wkręcane do sanek i podłużnicy, potem amortyzator wyciągasz.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 12:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Co to jest ogon? Poza tym półoś masz już wyjętą


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 13:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ogon to ta obudowa dalszej części półosi, czy osi, nie wiem dokładnie jak to się wszystko nazywa, ja muszę to wszystko razem z wałkiem ze skrzyni wyciągnąć, złożyć na stole i potem całość włożyć bo pod autem próbowałem złożyć przegub wewnętrzny ale zawsze jakaś kulka wypadnie i wszystko idzie w diabły.

ja mam taka podporę : http://allegro.pl/flansza-podpora-polos ... 64888.html

i ja muszę właśnie taki cały komplet włożyć złożony http://allegro.pl/polos-prawa-dluga-tra ... 70283.html

a przeszkadza górny wahacz pomimo wyjęcia amortyzatora


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 13:57 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
viewtopic.php?f=12&t=12716


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 14:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Trzeba wybić półoś ze skrzyni.

Najprościej jest złożyć przegub razem z prawą półosią i wtedy montować na aucie bez ruszania przedłużenia w skrzyni. Mi też się rozsypywał ostatnio ten przegub jak składałem auto po zmianie sprzęgła. Pomogło podniesienie całej zwrotnicy z wahaczami lewarkiem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 sierpnia 2016, 16:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Trzeba wybić półoś ze skrzyni.

Najprościej jest złożyć przegub razem z prawą półosią i wtedy montować na aucie bez ruszania przedłużenia w skrzyni. Mi też się rozsypywał ostatnio ten przegub jak składałem auto po zmianie sprzęgła. Pomogło podniesienie całej zwrotnicy z wahaczami lewarkiem.



Tak też dokładnie chce zrobić i robię, tylko że pomimo zdjęcia nawet całej zwrotnicy i podniesienia lewarkiem górnego wahacza i tak nie przechodzi półoś która siedzi w ogonie bo po prostu się nie mieści ! bawię się już z tym tydzień a auto stoi i nie zarabia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 sierpnia 2016, 21:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Weź może jakiś film nagraj, bo jak dla mnie to jest aż niemożliwe aby półoś nie pasowała

Co jeszcze można zrobić, odkręcasz łapę dolną od sanek albo skrzyni, bierzesz lewarek od T4. Z jednej strony zapierasz wtedy o sanki a drugą stroną przez drewienko o blok lub miskę oleju i silnik się znacznie odchyli w przód.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 06:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Nie mam 1,9 ale na podstawie zdjęć wnioskuję że:
Wpierw należy wmontować część półosi wchodzącą w skrzynię, następnie drugą "połowę" półosi wraz z przegubami włożyć w piastę koła a wtedy drugi jej koniec z kołnierzem do przykręcania wsunie się bez problemu w element wystający ze skrzyni... Coś mi się zdaje że, Kolega zabrał się za to w nerwach i popełnia te same błędy :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 10:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak to wsunąć jak kulki wypadają? tak to wygląda : http://zssplus.pl/publikacje/publikacje ... 19/003.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 11:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zewnętrzna bieżnia przegubu jest odkręcana od flanszy na skrzyni
http://t4-wiki.de/w/images/Fahrwerk_Vor ... seitig.jpg

Bez przegubu na wierzchu, zdjętego w całości z półosi, czyli bieżnia zewnętrzna, wewnętrzna, koszyk, kulki, uszczelka, dekielek (może być bez) nie poskladasz go. Kulki trzeba na przemian z obu stron wkładać i delikatnie pomagać sobie młotkiem. Oczywiście potem idzie jeszcze seger jak włożysz przegub na półoś.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 11:55 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Mcdrive napisał(a):
Jak to wsunąć jak kulki wypadają? tak to wygląda : http://zssplus.pl/publikacje/publikacje ... 19/003.jpg


Kolejne zalinkowanie zdjęcia z serwera zewnętrznego i cały wątek ląduje w koszu. Jeżeli autor oczekuje od ludzi z forum pomocy to my oczekujemy uszanowania naszych reguł.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 16:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przepraszam za linki...

Temat można zamknąć, już auto jeździ.
Wystarczyło przesunąć trochę silnik żeby weszło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 17:55 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Może lepiej dodaj zdjęcia jak trzeba. Ktoś w przyszłości może mieć z Twych doświadczeń pożytek.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 sierpnia 2016, 21:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czytam to już trzeci raz i za żadne skarby nie wiem jak można mieć problem z montażem półosi czy przegubów i co tam się nie mieści, że trzeba silnik przesuwać.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2016, 00:18 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak tez sie dziwie. Montaż przegobow i przykręcenia do flansz to proste i przyjemne zajęcie. Troche ruszyć głowa odkręcić piastę od przegobow kulowych i idzie wszystko zrobic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB