T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lipca 2016, 22:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Zerkałem na tematy ale nikt raczej podobnej sytuacji nie opisywał...


Dokładnie rok temu zmieniłem sprzegło u Zbyszka - teraz ostatnio mam dziwne bicie w pedale sprzęgła i z kabiny słychać niegłośne rzężenie które ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Od spodu natomiast słychać chrobotanie (dodam że nieregularne) od strony dekla skrzyni - czyli niby biegu piątego.
Kombinowaliśmy co by to mogło być... - ale pewnie bez zrzucenia wszystkiego sie nie dowiemy.

Przy ruszaniu na biegu 1 potem lekko na 2 delikatnie jakby szarpało.
Piątkę i tak chciałem zmieniać na szybszą ale teraz sie zastanawiam czy całej skrzyni nie trzeba bedzie robic... bo sam nie wiem czy to sprzegło czy to skrzynia... głupio by było gdyby padła w drodze na wakacje kawał drogi od domu...

Wiem że pewnie wiekszość odpowiedzi bedzie sugerowało zdjęcie skrzyni i zajrzenie do środka... - ale może ktoś wie więcej na ten temat? i Może jakiś specu od skrzyń biegów w okolicach Wawy - znacie?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 00:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Być może łożysko oporowe ale bicie moze być też spowodowane zużytą poduszka silnika.
Skrzynie można sprawdzic w ten sposób:
Podnosisz jedno kolo do góry i na kazdym biegó sprawdzasz luz, obracając koło w jedną i druga strone, pomiedzy wyczuwalnymi oporami mierzysz odległość na obwodzie felgi- im mniejszy tym lepiej powyżej 30 stopni naprawa (na 15calowej to 20 cm )
Tak sprawdzasz luzy w skrzyni biegów, mechaniźmie róźnicowym i przegubach
AVE


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.



Za ten wpis autor Victus podziękował: Jabluszko (środa, 13 lipca 2016, 08:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB