T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 12:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Witam. Mam taki problem ze swoim 2.4 że podzas ruszania odczuwam pojedyncze szarpnięcie, tak jakby w srodku cos mialo luz i przestawialo sie w inna pozycje:D. Dzieje się tak tylko podczas ruszania z jedynki oraz przełączaniu na trójkę. Przy ruszaniu z dwojki oraz przełączaniu na inne biegi szarpnięć nie ma. Jakieś pomysły czym to moze byc spowodowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 12:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Poduszki silnika


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 15:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Ok. Sprawdze w pierwszej kolejności.

Ale to przypadek że tylko na 1 i na 3 jest to odczuwalne?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 kwietnia 2015, 07:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2015, 11:52
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Doka
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A jak redukujesz z 4 na 3 to jaki efekt?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 kwietnia 2015, 13:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
To samo. Jedno szarpniecie. Przy przełączaniu z dowolnego biegu na 1 i na 3. Co ciekawe jak juz raz szarpnie po danym przelączeniu to jest wszystko ok, nie ma wplywu puszczenie/wciśnięcie gazu.

W sumie bajbardziej odczuwalne chyba na zimnym silniku/skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 kwietnia 2015, 23:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
A ja podbiję temat - u mnie szarpie na 1 biegu przy ruszaniu ale wtedy gdy silnik jest mocno ciepły. Po zrobieniu np ok 100 km "ciurkiem" w trasie - staję na swiatłach i przy ruszaniu mam szarpanie jakbym ruszal z 2 albo 3... jak silnik jest zimny wszystko jest ok... macie jakieś pomysły? Sprzęgło sie kończy?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 08:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprężynki w tarczy mają dosyć, lub sama tarcza się wypaczyła.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 16:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Kurcze, tak myślałem... i pewnie jak wymieniać to całe sprzęgło od razu, nie? W sensie tarcze, docisk i łozysko?...


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 16:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Oczywiście, ja bym jeszcze zabielił zamach u tokarza


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2015, 14:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Panowie dalej mam problem z 1 posta. Auto szarpie na 1 oraz na 3 biegu przy puszczaniu sprzegla. Jak sie zagrzeje to przechodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 11:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
chłopaki mam pytanko - czy mocno wywalone przeguby mogą byc przyczyną tego szarpania na ciepłym? Smar się w przegubach grzeje i jest luz większy?
bo własnie mi zrzucili przeguby i pójdą nowe wszystkie 4 - a sprzegło niby zdaniem kolegów mechaników bierze w miare normalnie...

//
po wymianie sprzegła u Zbyszka w Domaniewku - szarpanie ustąpiło. nie trzesie teraz wcale.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 sierpnia 2015, 15:08 przez marcel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 sierpnia 2015, 11:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ja tez się podepnę ...... u mnie się porobilo tak że jak zimny wciskam sprzęglo wbijam 1 zaczyna trzepać budą ....na innych biegach tego nie ma im bardziej ciepły efekt maleje ..."branie" sprzęgła nie zmieniło się, nie bierze od dołu tylko w połowie, jak juz jedzie nie ma żadnych efektów ubocznych, normal... tylko ta 1 przy wcisniętym sprzegle na postoju jakies sugestje?


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 sierpnia 2015, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
U mnie strasznie szarpało przy ruszaniu jak miałem wywaloną poduszkę od skrzyni, tą co od spodu trzyma. Wymieniłem na nową i jak ręką odjął.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 sierpnia 2015, 22:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dzisiaj wymieniłem wszystkie poduszki, pod skrzynią fakt była wyrobiona, nad skrzynią wmówili mi że za lużno chodzi, wymieniłem ...... efekt zmalał ale jest nadal szarpanie na postoju przy wcisniętym sprzęgle z zapiętą jedynką .....tyle że nie zawsze się to ujawnia


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 18:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
merlin - Jak miałem założoną kiepską ,tanią tarczę sprzęgła i woziłem trochę na pace kilogramów to mi szarpało. Przy okazji naprawy skrzyni biegów zauważyłem,że sprężyny w tarczy miały straszne luzy. Kupiłem tarcze LUK za 230zł i teraz nic nie szarpie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
No i ja wymieniłem komplet "LUKA" śmiga jak nówka :]]]] nic nie telepie i nie szarpie

ps; i fakt były luźnie sprężyny na tarczy


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 września 2015, 18:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Moim zdaniem nie ma co zakładać sprzęgła firmy LUK.

W moim przypadku prawie nowe sprzęgło tej firmy powodowało harczenie które opisywałem w innym temacie, miało ono przebieg około 15tys i 1 rok od wymiany. Przez to niepotrzebnie oddałem skrzynie do regeneracji.

Kompletne sprzęgło sachsa było droższe o 45 zł więc nawet się nie zastanawiałem. Szarpanie z tego tematu również ustało. Dodatkowo dużo łatwiej jest zmieniać biegi bez szarpnięcia oraz dodanie/puszczenie gazu nie powoduje zadnych szarpnięć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 września 2015, 22:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ja teraz wymieniałem tarcze docisk łożysko z sachsa, zapłaciłem 740zł biegi fajnie chodzą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 września 2015, 14:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
matnis napisał(a):
ja teraz wymieniałem tarcze docisk łożysko z sachsa, zapłaciłem 740zł biegi fajnie chodzą


za robote czy części ?


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2016, 11:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lipca 2016, 21:49
Posty: 2
model: california
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To mój pierwszy post na tym forum, Witam.

Chciałem wznowić ten temat, ponieważ mam dokładnie takie objawy jak opisał wyżej MARCEL , jednak w wersji extreme:)
tzn. jak się nagrzeje samochód, szczególnie jazda po mieście(ruszanie,hamowanie) to przy ruszaniu są duże wibracje i samochód ciężko rusza,
jakby z dwójki, a potem pojawia się już wspomniany efekt extreme, czyli są momenty, że np. staję na światłach, po czym wrzucam jedynkę żeby ruszyć i samochód jest całkowicie zablokowany, tak jakby ktoś podłożył kliny pod koła, albo zaciągnął ręczny na wszystkie 4 koła!!
Pomaga dopiero lekkie cofnięcie do tyłu i dopiero jazda do przodu(oczywiście full wibracje), lub ruszanie z dwójki!
Dziękuję za wszelkie wskazówki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB