T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 14:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 18:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 grudnia 2010, 18:21
Posty: 1
model: VW T4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam chodzi mi oto co dokładnie trzeba odkręcić by go wymienić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 20:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witaj
Najlepiej odkręcić go w całości razem z pół osią oraz przegubem przy skrzyni biegów ,ale metoda wyjęcia jest bardzo podobna do poniżej opisanej.
Można tez inaczej.
Zanim zdejmiesz koło dobrze zablokuj auto aby odkręcić śrubę z przegubu ( chyba klucz 27-mogę się mylić ) zdjąć koło . Odkręć dolny wahacz ( dwie śruby-chyba klucz 19, ), dobrze było by też odkręcić i wybić końcówkę drążka kierowniczego ( 21 ) ( tak aby nie uszkodzić ). Po walce z wyjęciem przegubu z piasty , wkręcasz śrubę w przegub i kręcisz do końca aż skończy się śruba. Śruba powinna wypchnąć przegub z pół osi , która jest zabezpieczona pierścieniem.
Nie wiem w jakim stanie masz osłonę ,ale pamiętaj aby nie zapomnieć jej odkręcić w odpowiednim momencie.
Z doświadczenia powiem ,że nie zakładaj przegubu bez pierścienia zabezpieczającego ( spot w Turawie ).


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 20:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jeśli dobrze pamiętam to w 96 roku już była nowa zawiecha i dolny sworzeń jest przykręcany śrubami pod klucz tzw. splin:
Obrazek

przestrzegam przed próbą odkręcenia tego torxem lub ampulem bo jak się omsknie i wyślizga to ciężka walka jest z odkręceniem

poza tym tu masz serwisówkę, a na pewno doczytasz tam o przegubach:
viewtopic.php?f=10&t=97


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 20:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Zewnętrzny czy wewnętrzny?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB