T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 18 czerwca 2018, 15:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 00:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4013
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 137 razy
Jak w temacie bo pasującego nie znalazłem.

Mam sprzęgło do wymiany bo ledwo zipie po przeróbce na silnik AXG

W grę wchodzą marki Valeo, LUK i SASH. Valeo ponoć to tylko zregenerowane fabrycznie (nie rozumiem tego sformułowania ale skoro tak piszą tak też mówię). Pozostaje luk lub sash. Jak czytałem na forach bywa że ktoś kupi luka a w pudełku sasha dostanie. Ale zakładając że kupi się to co widać na pudełku które polecacie.

I druga sprawa czy jest jakieś wzmocnione sprzęgło lub coś w ten deseń. Mówimy o T4 ACV z silnikiem 151 PS
Z postów wynika że jak już robić to kompletne sprzęgło a nie sama tarcza.

Jakieś podpowiedzi ? I wypowiedzi w tym temacie ?


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano środa, 26 listopada 2014, 11:42 przez notri, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 08:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6709
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 602 razy
sprzęgła luk i sachs też są oferowane w Polsce w zestawach z regenerowaną dwumasą,
napiszę więcej luk to w większości takie są i bardzo ciężko odróżnić, sachs przynajmniej opisuje, że nowy lub regenerowany
ja kupiłem luka po regeneracji fabrycznej i jestem bardzo niezadowolony, po niecałych 50 tyś mam pierwsze objawy zużycia zestawu
niestety większość sprzedawców wciska kit i sprzedają regenerowane fabrycznie bo tańsze, także zalecam mega ostrożność


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 11:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
kenobi a nie masz tam przypadkiem gwarancji na 2 latka skoro nowe brałeś?
co do sprzedawców to racja wciskają kit aby tylko sprzedac bo i tak nie ponoszą kosztów gwarancji tylko odsyłają do producenta i zadowoleni.(...a weź to zdemontuj i wymień nie wspominając o miesiącu czekania na drugi...)Ja bym nie kupował regenerowanego....mam złe doświadczenia z dwumasami regenerowanymi(kilka osób też mi sie skarżyło na regenerowane wiec coś w tym jest) ostatnio w warsztacie też zakładałem gościowi docisk regenerowany to po kilku m-c przestał działać(a dalej wyglądał jak nowy).
Ja bym osobiście kupił u niemców,w Polsce wciskają regenerowane albo z defektami z partii....przykro to słyszeć.
Tylko nowe i to z pewnego źródła a najlepiej zachód!!! a valeo bym nawet nie brał pod uwage jesli mowa o dwumasach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 8870
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: lodówka
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 370 razy
Z przykrością muszę dodać ze teraz praktycznie wszyscy producenci regenerują podzespoły sprzęgła... takie czasy...
Są firmy które co prawda za grosze ale skupują zuzyte "rdzenie" czyli wszystko to co podlega regeneracji...

LUK to teraz w 80% regenerowane zestawy , Valeo nie regeneruje jeszcze tak na potęge jak luk ale są dwie wersje Valeo czyli Valeo i PHC Valeo Made in Korea , oczywiście te Koreanskie sa duzo gorszej jakości ale odroznic je bardzo latwo po przedrostku producenta ktory robi dla Valeo czyli "PHC".

Ostatnio oglądalem wysprzegliki , LUK i dwie ceny u jednego dystrybutora... zamowiłem jeden i drugi , ten tanszy typowo po regeneracji juz na pierwszy rzut oka, po piaskowaniu , pomalowany "srebrzanką"... Zdecydowałem się jednak na drozszego o około 50zł Sachs`a. Stary wysprzeglik mam przynieśc do hurtownii to dostane jeszcze zwrot około 40zł za jak to oni zwą "rdzeń" który pójdzie pewnie do regeneracji.


chajny napisał(a):
Ja bym osobiście kupił u niemców,w Polsce wciskają regenerowane albo z defektami z partii....przykro to słyszeć.



Wszędzie w całej europie i nie tylko wciskają teraz regenerowane bo taka polityka jest teraz , zwa to ekologicznymi produktami zwykle czyli z odzysku... Tylko na zachodzie zauwazyłem ze w niektórych krajach jest obowiązek oznaczania regenerowanego fabrycznie towaru poprzez jakies naklejki z zielonym listkiem i tym podobnymi rzeczami , u nas oczywiście nic takiego nie ma...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 11:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6709
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 602 razy
ja napiszę więcej, niektórzy sprzedawcy nawet nie wiedzą, że to co im oferuje hurtownik to są zestawy po regeneracji
część mechaników też, idą do InterCarsa albo innej hurtowni proszą o zestaw i dostają
kto by tam czytał w małym kółeczku napis "montowany wcześniej" czyli regenerowany


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 12:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10436
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 247 razy
Pomógł: 655 razy
Z tematu wynika, że skoro wieloklin ze skrzyni ACV nie pasuje na sprzęgło od AXG to chyba trzeba skrzynie do kompletu na DQR zmienić i po kłopocie :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 13:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1069
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 130 razy
Pomógł: 30 razy
przerabiałem temat 88 i 102 ma to samo sprzęgło i przy upalaniu nie poradzi sobie nie wazne jakiego by nie było producenta

gadałem z notrim najlepiej dla niego jeżeli jest docisk i dwu-mas oki to okuc tarcze na serie lub nową tarcze

przynajmniej małe koszty ja tak mam ogarnięte 136 kucy i daje rade nieraz jak cofam z załadowaną lawetom to troszkę zaśmierdzi okładzina ale na razie uslizgu niema :)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 18:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Jak notri dorośnie w końcu to zagada ze mną a ja mu powiem co ma robić, żadne sprzęgło od acv nie wchodzi w rachubę tutaj należy zrobić zmote sprzęgłową


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 20:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4013
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 137 razy
chemik211 napisał(a):
Jak notri dorośnie w końcu to zagada ze mną a ja mu powiem co ma robić, żadne sprzęgło od acv nie wchodzi w rachubę tutaj należy zrobić zmote sprzęgłową


aleś mi teraz poooojechał <śmiech>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 21:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Jeszcze mi powiedź że się czujesz urażony,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 21:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 30 razy
Chemik po to jest forum zeby sie dzielić wiedzą. Jeśli wiesz co powinien założyć to napisz tutaj


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 21:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4013
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 137 razy
poczucie humoru jeszcze ogarniam.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Zrobimy przetestuje i zda Notri osobiście relację przy okazji pijąc Browar


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 22:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1825
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 147 razy
Pomógł: 113 razy
Notri nie pije <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
hahahha


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 23:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4013
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 137 razy
ale browarka się napije


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 19:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 214
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 20 razy
Sprzęgło najlepiej kupić z Sachsa i zamontować w warsztacie który da Ci pełną gwarancje tzn. warsztat ma podpisana umowę z hurtownia w przypadku awarii sprzęgła jedziesz do nic i nic nie płacisz za przekładkę (oni dostają zwrot z hurtowni).
Ja osobiście mam przerobioną 2.5 tdi AXG na syncro moc 165km i 320nm założone mam sprzęgło sachsa seria i zrobiłem już 45000 km i nic wszystko działa.
Istnieje możliwość delikatnej przeróbki tarczy (okładziny kewlarowe + szlifowany docisk) podobno 30 % więcej przenosi ale tego jeszcze nie przetestowałem ale już mam przygotowany komplet na przekładke, przed wakacjami bedę wymieniał profilaktycznie.
Masz jeszcze możliwość przy okazji założenia skrzyni+półosi+rozrusznika od oryginału AXG + sprzegło od AXG które w seri jest nie do zajechania. Miałem na takim zestawie zrobione ponad 230km i 450nm i zrobiłem na zestawie 110 000km i po demontażu wyglądało całkiem nie źle tylko sprężynki w tarczy luźne.
Piratowi i z forum i kilku innym zakładałem sachsa jakiś czas temu do aut z podniesioną mocą i na razie działa :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Przy tej mocy co podałeś to org sprzęgło w axg nie wytrzymuje dużo jak się użytkuje moc , no chyba że jeździsz rekreacyjnie to w tedy faktycznie wytrzyma tyle co w serii


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja też kupiłem LUK-a i objawy jak u kolegi Kenobi. W zasadzie od samego początku to sprzęgło mam jakieś dziwne, takie jak by sflaczałe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 listopada 2014, 10:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 214
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 20 razy
Zgodzę się z tym że w seryjnej 102 wytrzyma więcej ale na razie zgłębiłem temat bardzo głęboko i dla mojej wersji (syncro w 150km) nie ma innego wyjścia. Spróbuję dość do efektu około 80000kmi to mnie będzie satysfakcjonowało.
A co do użytkowania mocy to wydaje mi się ze moje t4 teraz jeździ z wykorzystaniem 100% (wczesniej miałem 230km i niekiedy też było mało) teraz używam auta na wyjazdy wakacyjne to daje 50% przebiegu + reszta gdzie zazwyczaj wykorzystuje dużo mocy. Testuje napęd w średnim terenie np kopalnia piasku Kotlarnia (zapraszam chętnych 6 grudnia mutt gliwice). Zobaczymy co będzie dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB