T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 listopada 2014, 21:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...czytalem duzo dobrego o zestawie z jednomasem Valeo 4K-kit do ACV.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa



Za ten wpis autor dariuspolo podziękował: vwyogi (niedziela, 30 listopada 2014, 21:44)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 listopada 2014, 21:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
dariuspolo napisał(a):
...czytalem duzo dobrego o zestawie z jednomasem Valeo 4K-kit do ACV.

Przy seryjnej mocy tak ale nie tu gdzie moc i moment jest dużo większy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 17:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Jedyna wada mojego rozwiązania to pokrzywiony docisk po przejeździe przez rzekę:)
Komplet sprzęgła sachs z ACV w AXG syncro wytrzymał 35000 km (dwumas Ok docisk krzywy) jak by nie woda to wydaje mi się że jeszcze by "pożył".
teraz do testów zakładam komplet z 2.5B :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 18:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
chemik211 miałeś się zmotą sprzęgłową pochwalić i chyba zapomniałeś?

Ja bym polecił jedynie obić tarczę kevlarem, koszt 150 zł za taką usługę wołają lub wykombinować jakiś mocniejszy docisk. Pytanie tylko z czego ale jak widać to wiedza tajemna na forum...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 19:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Do dużej skrzyni koło zamachowe jednomasowe z 2,5b nie podchodzi trzeba toczyć i kombinować, Probe to nie tajemnica trzeba założyć zestaw od axg i przerobić tarczę, i troszku pokombinować, ale to już kosmetyka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To napisz dokładnie jak już chcesz się dzielić wiedzą co to znaczy "przerobić tarczę i troszku pokombinować.." Takie pisanie w stylu wiem i nie powiem dokładnie nie ma większego sensu w tym temacie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 12:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak będziesz miał tarcze od axg i od acv to zrozumiesz o co chodzi tutaj wiedzy tajemnej nie ma, a pokombinować chodzi przy montażu, każdy ogarnięty człowiek to zrobi , a że już T4 nie mam i mam nadzieje więcej nie będe miał to już nie chce mi się nawet myśleć za bardzo co tam się robi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 12:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Skoro to taki wysiłek dla Ciebie aby napisać co i jak to nie było tematu, szkoda pisać o niczym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 15:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Probe041 napisał(a):
Skoro to taki wysiłek dla Ciebie aby napisać co i jak to nie było tematu, szkoda pisać o niczym

Napisałem wszystko co trzeba więc nie wiem o co ci chodzi, musisz mieć oba sprzęgła aby zrobić jedno


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 09:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Właśnie skończyłem dwa projekty.
I. syncro 2.5 tdi 240km 420 Nm
II. syncro 2.5 tdi 160km 320Nm

do obu dokupiłem komplet valeo ze sztywnym kołem + docisk i tarcze Sachs z t4 2.5B 115km
z tego kompletu wyrzucamy docisk i tarcze z Valeo zakładamy komplet Sachsa ale wcześniej przetaczamy koło zamachowe o 1mm (Nie WIĘCEJ) sachs ma grubszą tarcze o 2mm!!!

Wszystko działa!!!

W mocniejszej wersji trzeba spokojnie ruszać i nie używać zakresu obrotów do 1800. przenosi za dużo drgań będziemy nodyfikować program.

w mojej wersji pomiędzy 1200 a 1800 drgania są przenoszone ale da się wytrzymać też będę modyfikował program ale na więcej od 2000obr ale na max 180km.
Od razu odpowiadam na pytanie które na pewno padnie:
Ile to wytrzyma?
Wresja mocniejsza złożona do testów zobaczymy ile pociągnie napęd co i kiedy sie rozleci zobaczymy:)
Słabsza jeździła już na wielu modyfikacjach i myslę że dobry mądry program (350NM i 180KM w zakresie 2500-3500) powinno wszystko wytrzymać na długo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2017, 13:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:52
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
model: T4 Multi.'00
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Planuję wymianę sprzęgła w ACV z syncro. Co polecacie?
Podobno ma lekkiego chipa na 120KM zrobionego więc jeżeli jest opcja ma trwalsze to na jakie?
Szczegółów nie znam, takiego kupiłem, a że z walniętym sprzęgłem , to hamownia nie wchodziła w rachubę.

No i może jeszcze jedno. Co warto zrobić przy rozgrzebaniu sprzęgła?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2017, 15:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy tej mocy nic nie trzeba kombinować


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Malciszek (piątek, 24 lutego 2017, 16:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 listopada 2017, 00:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
ACV, wstępnie skręcony na około 150KM (jestem przed programem - w trakcie przygotowania silnika do tego!).
Zakładam, że muszę wymienić dwumas i sprzęgło na te z 150KM. Będę szukał Sachs albo Luk.

Żadnych jednomasów i innych cudów proszę mi nie polecać! (Multivan dla przyjemności, a nie doka do wożenia ekipy o 6 rano za karę do pracy...)

Pytania:

- Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie nowego zestawu?
- Jak odróżnić regenerowane od nowego?
- Jeśli ktoś już testował to proszę o indeksy części.

Z tego co widzę, to dwumas około 2kzł+ oraz tarczka z dodatkami 500-1kzł - stąd nie chciałbym błądzić tylko zrobić raz i porządny zakup.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 listopada 2017, 11:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprzęgło od 150tki ok ale trzeba skrzynię wymienić też, wieloklin nie pasuje. Acv 28 a axg przy dqr ma 23


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 listopada 2017, 11:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
W takim razie - do czasu znalezienia skrzyni zostawię to co jest...
Dzięki za szybką odpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 listopada 2017, 11:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
nowy zestaw z sachsa (dwumas + tarcza + doscisk) wytrzymuje 190km i 370Nm.
Jeśli chcesz mieć więcej to musisz zakładać ze 150ki ale razem ze skrzynią półosiami rozrusznikiem:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Sprzęgło w moim podobno jest jeszcze spokojnie do jazdy, więc zostawiam serię i z czasem będę szukał zestawu wzmocnionego, dzięki - rotor - za konkretną odpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 22:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
do usunięcia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 22:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
ale co?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 17:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 12:04
Posty: 3
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Apropos, Szanowni, powiedzcie, czy w ACV jest do dostania sam dwumas oddzielnie?

Wszędzie sprzedają tylko komplety (sprzęgło + dwumasa), a nie mogę namierzyć samych kół:
https://www.sprzeglo.com.pl/vw-transporter/5646


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB