T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 20:31
Posty: 4
model: vw transporter t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam mam ciągle problem ze sprzegłem t4 2.5diesel 4 razy naprawiano i ciągle wysiada pompka i brak biegów co robić??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 21:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mógłbyś sprecyzować co oznacza według ciebie " wysiada pompka "
a i te 2500 to TDI czy benzyna ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 21:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 20:31
Posty: 4
model: vw transporter t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
2,5tdi 2000 r ,wysiada tz nie można wysprzęglić biegów


Ostatnio edytowano piątek, 3 grudnia 2010, 21:51 przez fazi575, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czy oprócz pompki ( myślę że chodzi o tą co jest przy pedale sprzęgła ) wymieniane było całe sprzęgło czyli tarcza, docisk i w tym wypadku chyba najważniejszy element wysprzęglik hydrauliczny z łożyskiem bo to on po podaniu ciśnienia z pompy wymusza ruch tarczy z dociskiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 21:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 20:31
Posty: 4
model: vw transporter t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
tak ostatnio było wymieniane pompka + wysprzęglik, ponoć sprzęgło też mówił że kiedyś tam trzeba zrobić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 22:07 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
fazi575 napisał(a):
wyieniane pomka srzęgło temówiułże


Proszę, pisz starannie. Nie będziemy w nieskończoność poprawiać Twoich postów.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 22:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
a mówił ci co z tą pompką się dzieje, rozszczelnia się, coś więcej danych potrzeba bo jedyne co mi w tej chwili do głowy przychodzi to zmienić mechanika bo to co piszesz jest wręcz niemożliwe, chyba że całość się zaciera na wałku sprzęgłowym a to mechanik powinien umieć zdiagnozować
i przychylam, się do prośby slimaka


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 20:31
Posty: 4
model: vw transporter t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
problem jest większy bo zwala wszystko na poprzedników, pompka się rozzczelnia i nie trzyma ciśnienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 22:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zwalanie na poprzedników zwalaniem, a sam nadal nic nie naprawił
a jak reaguje pedał sprzęgła bo powinien chodzić naprawdę lekko i płynnie bez problemu można go wcisnąć ręką może nie jednym palcem ale dwoma na pewno ??

ogólnie rozszczelnienie tej jak i każdej innej tak działającej pompy mogą powodować dwie rzeczy:
- zbyt duże ciśnienie spowodowane za dużym oporem tłoczenia czyli coś blokuje w samym sprzęgle lub zwężenie przekroju przewodu - zasyfienie kompletne lub zagięcie mechaniczne
- tłok pompy nie chodzi prostopadle do płaszczyzny uszczelniaczy ( rozklepuje je ) a to to tylko może powodować jakieś skrzywienie samego połączenie pedału sprzęgła z trzpieniem popychacza pompy

nic innego mi do głowy nie przychodzi


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 23:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Kenobi napisał(a):
zwalanie na poprzedników zwalaniem, a sam nadal nic nie naprawił
a jak reaguje pedał sprzęgła bo powinien chodzić naprawdę lekko i płynnie bez problemu można go wcisnąć ręką może nie jednym palcem ale dwoma na pewno ??

ogólnie rozszczelnienie tej jak i każdej innej tak działającej pompy mogą powodować dwie rzeczy:
- zbyt duże ciśnienie spowodowane za dużym oporem tłoczenia czyli coś blokuje w samym sprzęgle lub zwężenie przekroju przewodu - zasyfienie kompletne lub zagięcie mechaniczne
- tłok pompy nie chodzi prostopadle do płaszczyzny uszczelniaczy ( rozklepuje je ) a to to tylko może powodować jakieś skrzywienie samego połączenie pedału sprzęgła z trzpieniem popychacza pompy

nic innego mi do głowy nie przychodzi



dodam jeszcze to co u michelmana zlamana podstawa mocujaca pompy czyli to miejsce gdzie pompa jest przykrecona pedal odgina pompę i ta potrafi sie rozszczelnić lub zatrzeć

dokladnie to jest ta blacha gdzie pedaly są mocowane naprawialem to uszkodzenie Michelmanowi i problem jak reką odjoł blacha pospawana nowa w ASO 475zl a spawanie zajmuje 20min bez konieczności demontarzu .


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 grudnia 2010, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 15:18
Posty: 15
Lokalizacja: Polkowice

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj u mnie padlo sprzeglo
Zaczne moze od poczatku, silnik 2.5tdi 150KM, problem mam z zapadajacym sie pedalem sprzegla, na poczatku przy sporym uzywaniu sprzegla (miasto) pedal nie zawsze cofal mi sie do konca, czulem wtedy, ze jeszcze dobrze nie rusze nogi, a juz sprzeglo zaczynalo ciagnac. Po puszczeniu pedalu okazywalo sie, ze nie odbil do konca, podciagalem go stopa i bylo ok. Po wymianie plynu hamulcowego nastapila poprawa, pedal rzadziej sie zapadal, ale czasami sie to zdazalo, dzisiaj wpadl mi do konca i AMEN, zero sprzegla, po przepompowaniu na zgaszonym silniku jakby sie pojawialo, ale jak odpalilem auto odrazu pedal w podlodze bez zadnego oporu
Przerabial ktos podobny temat?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2016, 17:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Ostatnio miałem podobne objawy. Pedał sprzęgła nie odbijał do końca - raz mniej, raz więcej, aż w końcu bez dobrego "podpompowania" pedału, nie dało się wrzucić biegu - sprzęgło "łapało" w zasadzie przy samej podłodze. Myślałem, że to coś z zapowietrzeniem. Okazało się, że była to pęknięta podstawa pedału sprzęgła/pedałów . Po zespawaniu wszystko wróciło do normy. W sumie jest nawet lepiej niż było. Powiedziano mi, że "na pewno jeszcze pęknie i żeby to wymienić trzeba wypruć pół samochodu."

Piszę, żeby ta 'wiedza' została na przyszłość, ale mam również pytanie, czy rzeczywiście wymiana tej blachy/podstawy jest tak kłopotliwa?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2016, 20:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Załącznik:
img_20161027022041_117721250_zmniejszamy_pl.jpg

Ja u siebie nie tak dawno z tym walczyłem. W sumie to poprawiałem poprzedniego ,,fachowca". Aby wydostać i wymienić ten element nie trzeba rozkręcać ,,pół samochodu". ;)
Wykręcamy tylko część oznaczoną nr.3 a główną podstawe nr.1 nie ruszamy. Do odkręcania są wewnątrz kabiny dwie śruby nr.4 na obrazku ta niżej x2 nie wiem dlaczego ale zaznaczona jest jedna a ta wyżej też z nr.4 to śruby w komorze silnika ale one cię nie interesują. Następnie jedna śruba nr.34 i cztery nakrętki nr.56 które jednocześnie trzymają serwo ale jego nie ruszasz. No i wszystko, a jeszcze najpierw rozpinasz pedały od pompki sprzęgła i serwa. Całe rozkręcania wewnątrz kabiny, w komorze silnika nic nie ruszasz bo śruby które tam są trzymają główną podstawe.
Ja u siebie nie wymieniałem bo i tak kiedyś to pęknie, dobrałem wysokością śrubę z nakrętką i przyspawałem do podstawy pod pompką tak że pompka się na niej opiera odciążając oryginalne mocowanie oczywiście pęknięcia też zostały zaspawane. Na wiki jest pokazana naprawa za pomocą odpowiedniej blachy/kontownika:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geberzylinder


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 01:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Kamil, dzięki za odpowiedź i jednocześnie Przepraszam, że się nie odezwałem wcześniej. Nie wiem czemu nie jestem automatycznie powiadamiany o odpowiedziach w wątkach, w których napisałem. Nigdzie nie mogę znaleźć takiej opcji. A teraz zajrzałem tu w sumie przez przypadek.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź. Nie będę tego ruszal tak czy siak ale już mam dzięki Tobie większe wyobrażenie na ten temat :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 17:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Swego czasu było na forum o wkladaniu pod pompkę jakiegoś dystansu ze sklejki czy czegoś podobnego,nawet ktoś chyba podawał przyblizoną grubość takiej podkładki.Miałem coś takiego w poprzedniej t4.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 14:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 17:00
Posty: 71
Lokalizacja: Silesia
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie ;)
Koledzy po wymianie pompki przy pedale sprzęgła, mam nierówno pedały :(. Jest to kłopotliwe, mechanik odpowietrzał już kilka razy, problem nie ustępuje, mogę go podnieść nogą wtedy jest równo jednak po wciśnięciu, pozostaje w niskiej pozycji. Wymieniłem już sprężynę jednak wątpię, żeby taka sprężynka była odpowiedzialna za prawidłową pozycję pedału sprzęgła. Ktoś ma jakieś pomysły? Druga sprawa coś tam przeczytałem odnośnie odpowietrzania układu za pomocą lewego przedniego zacisku. Ktoś mi może łopatologicznie wytłumaczyć zasadę takiego odpowietrzania układu i opisać krok po kroku jak wykonać taki zabieg ?

Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 14:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Łączysz wężykiem odpowietrznik z zacisku hamulcowego z tym na wysprzęgliku i pompujesz pedałem hamulca jak poluzujesz oba odpowietrzniki. Płyn jest przepompowywany z zacisku przez wysprzęglik, pompkę aż do zbiorniczka wyrównawczego płynu i tam wychodzi powietrze. Przy ACV masz 2 odpowietrzniki jeśli chodzi o układ sprzęgła. Jeden przy serwo a drugi od spodu przy samym wysprzęgliku.
Pytanie jaką pompkę ów mechanik zamontował i w ogóle dlaczego to robił?? Może problem jest z wysprzęglikiem, który cieknie albo uszkodzony jest docisk? Jak wygląda mocowanie pompki i czy się wygina jak wciskasz pedał?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 17:00
Posty: 71
Lokalizacja: Silesia
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Problemy są od wymiany węża który idzie do zbiorniczka z płynem. Przy wymianie przez partaczy skok na pompie musiał być większy i zaczęła delikatnie puszczać zapowietrzając układ. Pompka pewno jakiś zamiennik wymieniony na innym warsztacie.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 17:00
Posty: 71
Lokalizacja: Silesia
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Wymieniony wysprzęglik, tarcza,docisk. Okazało się, że ktoś wcześniej zmontował sztywne koło. Zrobiłem moim multikiem 30 tysięcy i nie odczułem jakiś negatywnych aspektów zastosowania koła jednomasowego. Z racji tego, iż na wieńcu były spore uszkodzenia (pewno ktoś kiedyś śmigał na niesprawnym rozruszniku) wymieniłem cały zestaw.
Dalej to samo, pedał jest dziwnie nisko :(.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano piątek, 17 marca 2017, 23:52 przez rainman777, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 marca 2017, 17:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 października 2016, 18:41
Posty: 21
model: Multivan
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
xxxkamil
Schemat wrzuciłeś od modelu ze sprzęgłem na linkę.
Załącznik:
sprzeglo.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB