T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 października 2014, 15:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 10:17
Posty: 37
Lokalizacja: Poznan
model: Transporter long
silnik: 2.5tdi ACV130km

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Pacjent chory objawy ,gdy dodam gazu, słychać jeden pojedynczy stuk i gdy puszczę gaz- drugi pojedynczy stuk o metalowym brzmieniu. Dzieje się tak przy normalnej i spokojnej jeździe, bez znaczenia na którym biegu.
Mial ktos kiedys podobny problem .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 14:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
gart85 napisał(a):
Pacjent chory objawy ,gdy dodam gazu, słychać jeden pojedynczy stuk i gdy puszczę gaz- drugi pojedynczy stuk o metalowym brzmieniu. Dzieje się tak przy normalnej i spokojnej jeździe, bez znaczenia na którym biegu.
Mial ktos kiedys podobny problem .

Prawdopodobnie poduszka, stawiałbym na tą pod skrzynią w pierwszej kolejności (jeżeli szarpie też przy ruszaniu), ewentualnie luz na łączeniu prawej półośki na wieloklinie.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 15:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 21:00
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: t4
silnik: acv+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Może to byś również kończąca się dwumasa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 15:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Albo któryś przegub


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 15:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Probe041 napisał(a):
Albo któryś przegub

oczywiście wewnętrzny (ten przy skrzyni), bo zewnętrzne "terkoczą" (przeskakują) przy skręcie...


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 19:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 10:17
Posty: 37
Lokalizacja: Poznan
model: Transporter long
silnik: 2.5tdi ACV130km

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Dzieki za podpowiedzi w poniedzialek bus idzie na podnosnik. Jesli to przegub jaka marke polecacie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 19:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Ruville tani i dobry, na pewno lepszy od polecanego i drogiego LOBRO (miałem i więcej nie kupię, po kilkuset kilometrach na złom, bo strzelał, reklamacja oczywiście z góry odrzucona). Jeszcze GKN Spidan jest bardzo dobry.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 20:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja wewnętrzny zakładałem ostatnio ruville, za mało km zrobiłem aby coś o nim więcej powiedzieć :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 21:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
SKF


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 października 2014, 06:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Ja podepnę się pod temat,mam bardzo podobne objawy co gart85 tyle że stuki nie są pojedyncze,a ciągłe,również na każdym biegu słychać metaliczny stukot nie zależnie czy na skręcie czy jadę prosto.Wydaje mi się że to przegub wewnętrzny,jak mogę sprawdzić jego uszkodzenie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 października 2014, 09:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
z tym stukaniem to raczej przegub wewnętrzny tak jak chłopaki pisali.
Tez mam te stuki i tez przeguby do wymiany. Wewnetrzny lewy

W Serenie kiedys tez miałem stuki ale tam był naped tył - wiec krzyżak na wale. Wymieniłem - i jak ręką odjął.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 października 2014, 15:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Decyzja zapadła o wymianie przegubów na całej półosi,tylko problem jest taki że sprzedawcy nie wiedzą jakiej średnicy mam przeguby.Występowały 2 rodzaje-zewnętrzny od strony koła-ilość zębów 27 albo 33 , wewnętrzny od strony skrzyni biegów-28 albo 33 zęby,ten jeszcze ma dwie długości 31.8 oraz 32 . Wie ktoś może które będą dobre do mojej T-4? Rok 97 silnik 1.9td ABL bez ABS-u.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 00:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
podobno wewnętrzne (jeśli dobrze pamietam to co mówił Kenobi) wszystkie były takie same - różnią się tylko zewnetrzne...


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 06:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
to widocznie coś namieszałem Ci, są tak jak wyżej dwie średnice z różną ilością zębów w zależności od grubości półosi


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 października 2014, 15:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Moje przeguby już wymienione <taniec> nieprzyjemne stuki zlikwidowane ;) Przeguby pasujące do mojego modelu to wew.-28-31.8 zew.-27 pozdr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Panowie szybkie pytanko..czy do nowego przegubu wewnętrznego trzeba założyć taki dekielek zasłaniający przegub od strony skrzyni biegów??..po wyjęciu półosi w starym go nie było..
założyłem początkowo bez tej osłony ale kulki powypadały jak próbowałem go założyć więc może jednak osłonę też trzeba dać mimo że w starym nie było


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 22:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie, ta osłona idzie tylko do 151KM bo tam jest szersza flansza na skrzyni pod ten dekiel. Ja złożyłem razem z nim i potem był problem je rozdzielić, tak się sprasowały :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
To i ja dołączę się do temtu.
U mnie w westfalii nie ma stuków ale za to jest elastyczne szarpanie podczas jazdy, puszczam sprzęgło np na 3 biegu i jak daje gazu a ma troszkę ciężko to jak ja to mówię skaczący jeleń, obstawiam poduszki silnika i skrzyni zwłaszcza skrzyni czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 kwietnia 2017, 01:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
dzięki za szybką odpowiedź,mam nadzieję że jutro uda mi się włożyć tą półośkę bez kolejnych niespodzianek bo mazanie w tym smarze i składanie tego przegubu nie należy do najprzyjemniejszych czynności <s>

poszło w miarę sprawnie dzisiaj z montażem chociaż jeszcze raz rozsypał mi się przegub ale wprawa już jest to poskładałem go ponownie w 10 minut <38> przy trzecim podejściu półoś wróciła na swoje miejsce,chrobotanie ustąpiło podczas jazdy i już nie trzęsie budą przy ruszaniu z pierwszego biegu <01> dodam że całą prace robiłem bez rozpinania dolnego wahacza,natomiast zdjęty był drążek kierowniczy i odkręcona dolna śruba amortyzatora..teraz kiedy już wiem co i jak to myślę że kolejna wymiana przegubu nie trwała by dłużej niż jakieś 1,5h


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2021, 22:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
Witam , muszę trochę odgrzebać temat , więc u mnie to wygląda tak:
Silnik zimny na każdym biegu podczas gwałtownego dodania gazu , jak i gwałtownego odjęcia gazu , bardzo głośny stuk .
Silnik ciepły ba każdym biegu podczas gwałtownego dodania gazu , jak i gwałtownego odjęcia gazu stuk dużo cichszy jak na zimnym silniku , lewarkiem biegów nie szarpie , rozrząd nowy parę tyś km ma , dodam że mam zmieniony automat na manual , i tego stuku wcześniej na automacie nie słyszałem , przeguby zewnętrzne nowe , wewnętrzny jeden nowy drugi stary , wyczyszczony z nowym smarem , ogólnie mi się wydaje że stukot nasila się z ilością przejechanych km , jak dodaje gaz pomału i go też tak puszczam to wszystko OK , na 5 biegu jest to najmniej odczuwalne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB