T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 26 kwietnia 2017, 23:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 44
model: long
silnik: 2.5 110 aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Otoz zabrałem sie za zmiane w moim dopiero nabytym multiku, rok 2000 silnik 2.5 102km auf. dzis skrzynia juz wyjeta, obok lezy manual afk nowy dwumas kpl oczywiscie ,pedaly i wybierak z linka. Porownalem poduchy sa takie same , polos prawa dluga z podpora taka sama, nie porownalem jeszcze lewej ale chyba jest ciut krotsza??. mechanike ogarne ale gorzej z kabelkami i przekodowaniami. czytam szukam i nie bardzo kumam, kable nie sa moja mocna strona i nie wiem czy wywalac wiazke automatu czy cos mostkowac, jak z predkosciomiezem i czujnikiem stopu bo kostki wydaja sie byc takie same. jak to najlepiej ogarnac. co musze przekodowac w sterowniku silnika liczniku?? z gory dziekuje za podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 07:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 4594
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 352 razy
viewtopic.php?f=52&t=13841
viewtopic.php?f=52&t=13305
viewtopic.php?f=52&t=2960
viewtopic.php?f=52&t=6289


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 08:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 44
model: long
silnik: 2.5 110 aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Te wszystkie tematy przeczytalem ,ale niestety nie znalazle odpowiedzi na moje pytania. Mimo wszystko dzieki za checi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2016, 00:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 44
model: long
silnik: 2.5 110 aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Manual juz siedzi, lewarek rozrusznik tez, jeszcze tylko jutro zalozyc poloski i pedaly, ale niestety nie wiem co dalej z kabelkami porobic zeby to wszystko dzialalo, tempomat , swiatla wstecznego, predkosciomierz, czy ma byc jakis wlacznik na pedale sprzegla, totalna lipa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2016, 20:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 44
model: long
silnik: 2.5 110 aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Mechanicznie wszystko zlozone, poduchy-lapy skrzyni to samo co manual, prawa polos taka sama tylko trzeba od aluminiowej lapy przykreconej do bloku silnika odkrecic dwie sruby na klucz 13 co trzymaja obudowe lozyska podporowego i wkrecic w dwa gotowe otworki nizej. Lewa polos krotsza od manuala o 1 cm wiec trzeba druga jesli ktos kupi kompletna to zwrucic uwage czy z abs czy nie, wyjmujac automat zostaja dwa wezyki od ukladu wodnego ktore zastepujemy jednym od magistrali wodnej do chlodniczki oleju nad filtrem. rozrusznik jak pisali koledzy inny automat ma na dwie sruby a manual na trzy. Pedaly mozna wymienic kompletne lub do swoich dolozyc wezszy pedal hamulca i sprzegla, u mnie mocowanie pompki jest, jak wiekszosc zbiorniczkow hamulcowych moj tez mial zaslepiona rurke pod wezyk do pompki. Napisalem to gdyz moze komus sie ta wiedza przyda. Co do kabelkow chyba wywale wiazke i sterownik od automatu bo doczytalem ze tak robiono. Po tym juz chyba elektryk bedzie musial zagladnac, gdyz wiecej info nie zdobylem, logi w sterowniku zmienie, choc i tak nie wiem czy tylko tam trzeba zmieniac



Za ten wpis autor lukasz 1983 podziękował: Probe041 (niedziela, 4 grudnia 2016, 22:37)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich użytkowników T4 i podziwiam ogromną wiedzę !!
Jestem posiadaczem T4 Multivan rok 96 silnik 2.5 benz +lpg automat, model skrzyni odczytam na dniach. Zakupiony z Niemiec z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów, wyciek zrobiony, regeneracja konwertera, tarcze , filtr, olej ( wszystko zrobione w Zapała Automatic woj. świętokrzyskie ). Wszystko fajnie przez 2 tyś km,w pewnym momencie podczas ruszania skrzynia nie może wrzucić drugiego biegu, wyje do 4500 obrotów i nic, nagle szarpnie i wrzuca drugi bieg i kolejne również. Jest ok przez następny 1 tys kilometrów jedyny problem to mdły smród oleju przekładniowego w górnej części przedniej maski na podszybiu.Dochodzi do tego że skrzynia ma problem z 2 i 3 biegiem - warjuję na maksa. Ponownie trafia do tego samego serwisu , stwierdzono ukruszony jakiś zawór , naprawiono i oddano. Jest ok przez 500-600 km i pojawia się problem, a mianowicie na krótkich przebiegach jest ok, a kiedy przejadę 15-20 km ( dobrze rozgrzany silnik i pewnie rozgrzana skrzynia) zaczyna start z 1 biegu i 2 bieg wrzuca przy około 4 tyś obrotów i to samo z 3 biegiem, 4 bieg śmiga normalnie. Na zimnym ok na rozgrzanym problem .
Drapie się w głowę co robić , może to ilość oleju, może skrzynia się przegrzewa, może olej nie został faktycznie wymieniony ? Auto mam zgazowane ( zawodowo zajmuję się LPG ) spalanie miasto 20 l, trasa 15 l , wg mnie spalanie super, komfort jazdy ( kiedy skrzynia działa ) jest bajkowy .Kupiłem za 2.5 tyś Vw T4 Caravelle 2.5 benz manual z sekwencyjnym LPG czyli mam cały komplet - technicznie super stan śmiga jak trzeba , troszkę obity zewnętrznie .Co robić ? przekładać z niego manual ? Czy może ktoś podpowie ewentualne przyczyny zachowania mojego automatu? na co zwrócić uwagę? Trochę szkoda mi robić przekładki ponieważ to co mam w oryginale jest wspaniałe, cudowne i mega komfortowe (oczywiście kiedy działa ), ale z drugie strony dwa postoje po 6 tygodni każdy w serwisie od kwietnia to trochę bida, a ja chcę nim polatać po Polsce z rodzinką....... Z drugiej strony wierzę mocno w to , że ten automat jest do ogarnięcia, myślę tylko , że jest to kwestia chęci i przyłożenia się serwisu skrzyń automatycznych...Bardzo proszę o ewentualne sugestie i podpowiedzi za które z góry dziękuję i tak jak już kiedyś pisałem mogę sporo pomóc w kwestii samochodowych instalacji gazowych!

Serdecznie pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 09:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 44
model: long
silnik: 2.5 110 aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Mimo komfortu itd ja wole manual, ze wzgledu na czasowo dlugie i kosztowne naprawy automatu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 11:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 599
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
czyfens, ciężko coś poradzić bo mało jest użytkowników T4 z ASB, po awarii raczej wszyscy oddają skrzynię do wyspecjalizowanego warsztatu
po co była robiona generalka w tej skrzyni, nie chodziła dobrze?
automat z bagnetem czy bez, może stan oleju sie nie zgadza?
VAG pokazuje jakieś błędy?

lukasz 1983, od ponad 8 lat mam T4 w automacie i oprócz regularnych wymian oleju nic przy niej nie robię, auto ma nalatane prawie 360kkm, komfort jazdy mega


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 23:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
skrzynia została zregenerowana ,ponieważ była wyjęta celem usunięcia wycieku , któreś tarcze wymienione,regeneracja konwertera, olej , filtr, a jak jest faktycznie, co zostało zrobione ? kto to wie....nie stałem i nie patrzyłem, po raz drugi skrzynia wyjęta- podobno jakiś zawór się ukruszył w skrzyni i to było przyczyną, przyczyna usunięta po 200 km znowu lipa. wczoraj jechałem trasę 200 km i było super ( śnieg na trasie s7, prędkość 110 km/h , t4 trzyma się drogi jak przyklejony - spalanie potwierdzone 15 ltr :) bajka :) ), dopiero po wjechaniu w miasto zaczęła delikatnie głupieć, ciekawe co będzie latem ? jak będzie gorąco
tak myślę o dodatkowej chłodnicy oleju - co zauważyłem jak skrzynia się już zagrzeje wtedy stwarza problemy, rano śmiga super a nawet wzorowo.... pieron wie , może stan oleju , może temperatura oleju.

co do VAG'a nie podłączałem , mój sprzęt warsztatowy ( auto gazowy ) nie łączy, myślę kupić coś nisko-budżetowego na potrzeby mojego auta, do ogólnej diagnostyki t4, może coś polecicie?

płakać mi się chce na myśl o zamianie na manual , mimo posiadania kompletnej t4 2.5b w manualu - utrata wspomnianego komfortu i nie mniej ważny oryginalny napęd :(, koszty jakie do tej pory poniosłem to 1300 zł ( ja robię majstrm od skrzyń instalkę lpg - oni mi skrzynie ) i może to mnie tak trzyma przy tym automacie
samo wykonanie przekładki też mnie trochę przeraża może ktoś jest chętny podjąć temat wymiany, oczywiście zreflektuję się w drugą stronę

EDIT:

pacark , myślę, że Twoja skrzynia nigdy nie była rozbierana na drobne, a jedynie wymiana oleju i filtra, dlatego działa bez problemu, gdzieś czytałem , że jak tylko się skrzynie rozłoży to już niekończąca się historia...patrząc po fakturach z serwisu z Niemiec moja była rozbierana kilka razy i nie mogli usunąć wycieku

p.s. chętnie bym zrobił rundkę Twoim automatem - tak doświadczalnie, ale mam dosyć daleko do Szczecina i nic z tego.


Ostatnio edytowano czwartek, 5 stycznia 2017, 00:51 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2017, 12:18 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 599
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
wg poziom oleju jest ok?
aha moja skrzynia z bagnetem CGK ma org chłodnicę oleju
nagram jakiś filmik jak pracuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 15:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
moja skrzynia raczej bez bagnetu, z przodu skrzyni jest coś typu czarna plastikowa zaślepka długości około 10cm , mocowana pionowo w podstawie skrzyni, tak więc sprawdzenie poziomu oleju nie będzie takie proste - muszę poczytać jak sprawdzić stan, co do chłodnicy skrzyni to chyba takową posiadam w moim modelu, wygląda jak prostokątna puszka zaokrąglana na rogach i dochodzą do niej dwa węże z obiegu płynu chłodzącego, myślę że ta chłodnica działa no chyba że jest " zamulona " i nie odbiera prawidłowo ciepła od oleju skrzyniowego - efekt odwrotny jak w przypadku zakamienionej nagrzewnicy przy ogrzewaniu samochodowym , która jak się zakamieni to nie oddaje ciepła na ogrzewanie. Po moich obserwacjach z zachowaniem skrzyni kiedy się mocno rozgrzeje wydaje mi się, że dołożenie chłodnicy oleju może być pomocne, a może zakup nowej oryginalnej chłodnicy oleju??
Tak właśnie zaczynam się nakierowywać na kłopot z oryginalna chłodnicą <taktak> , która może mieć wyżej opisany problem, co wy na to ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2017, 17:55 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 599
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
co do chłodnicy skrzyni, mam wrażenie że mam inną jeśli u ciebie jest ta puszka

u mnie są z przodu przy chłodnicy 2 rurki wyglądające jak stary kaloryfer z żeberkami, niedługo foty

co do sprawdzenia poziomu w skrzyni bez bagnetu, to polecam zobaczyć jak gościu wykonuje to tutaj ----> https://youtu.be/ep-Q1gWqwM8?t=17m43s

sam byłem w szoku bo u mnie poziom oleju w skrzyni na bagnecie wykonuje sie przy rozgrzanym silniku a tu jest inna bajka, może dlatego niektórzy maja problemy z racji niskiego stanu oleju, sprawdzali na gorącym i mają go mniej (rozgrzany olej ATF= wieksza objętość)



Za ten wpis autor pacark podziękował: czyfens (środa, 18 stycznia 2017, 20:59)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
pacark, filmik na youtube I-klasa, z góry za niego dziękuję - widzę, że skrzynka identyko jak moja i mam nadzieję, że w sobotę zabiorę się za wymianę oleju, przed dołożeniem wspomnianej chłodnicy pomyślałem sobie, a może w serwisie olej i filtr nie został wymieniony ?? tylko ja dostałem taka informację bo w końcu za coś zapłaciłem. Mam mały problem z lokalizacją naklejki z rodzajem skrzyni biegów po lewej stronie bezpieczników, jedynie co znalazłem to coś takiego trochę większe od paczki zapałek i jest trochę nieczytelne ( naklejka jest chyba przetłuszczona ) ,

gdzieś na forum widziałem, że typ skrzyni można odczytać także na boku skrzyni od strony przedniego koła ( koła od strony kierowcy ), możliwe to ?

Jeszcze jedna kwestia mnie interesuje przy zaprezentowanej metodzie wymianie oleju , patrząc na filmik zlewa się około 4 ltr oleju, a olej z konwertera, czy zostaje wewnątrz konwertera ? i czy to nie szkodzi skrzyni ? myślę, że dynamiczna wymiana oleju załatwia sprawę konwertera, może warto najpierw wymienić filtr i olej wg instruktażu filmowego, a następnie po 100o km udać się na dynamiczną wymianę oleju ( Zapała Automatic takową oferuje )

pozdro


.. zdjęcie naklejki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano niedziela, 15 stycznia 2017, 20:14 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Ponownie post pod postem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 stycznia 2017, 16:46 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 599
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
co do symbolu skrzyni, to u mnie jest faktycznie na naklejce obok bezpieczników, taką sama miałem w książce serwisowej, niestety została skradziona 1 rok temu po włamaniu do auta, prawdopodobnie na obudowie skrzyni także bedzie wytłoczony jej symbol

zawsze przy wymianie oleju w skrzyni idzie u mnie nowy filtr i uszczelka miski, wiem że cały olej nie schodzi i nie ma opcji zlać go z konwertera, dlatego po 1szej takiej operacji zrobiłem 1000km i zmieniłem jeszcze raz sam olej, po ponownej wymianie wyglądał b.dobrze (był czysty, nie śmierdział stęchlizną), więc teraz tego nie robie, tylko pełen komplet co 60kkm, aktualnie na VALVOLINE ATF MaxLife, filtr febi, uszczelka OEM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
a podpytam jeszcze filtr i uszczelka w serwisie Vw , czy któraś z hurtowni moto..? co do marki uszczelki OEM to chyba oryginał ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 23:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 599
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
filtr oleju febi z hurtowni
uszczelka OEM Original Equipment Manufacturer, oryginal VW podobno lepsza bo nie twardnieje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzisiaj ustaliłem typ skrzyni poprzez serwis Vw w Kielcach, a mianowicie moja skrzynia to CWD, uszczelka, filtr i olej zamówiony w zaprzyjaźnionej hurtowni.
tak na marginesie ceny jakie oferuje serwis Vw "
- uszczelka miski 219 pln
- filtr oleju 158 pln
- mała uszczelka ( kołnierz ) filtra oleju - 30 pln

co do oleju w serwisie nawet nie pytałem

p.s. wspomniany olej VALVOLINE ATF MaxLife rzekomo wycofany, zamówiłem Valvoline ATF o takich samych parametrach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 11
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
tak informacyjnie, olej filtr, uszczelka i olej wymieniony, zlane około 4 ltr , a wlane około 3,5 ltr. biegi chodzą bardzo ładnie, nieistotne czy silnik zimny czy gorący, jedyne co to kilka razy przegoniłem maszyn na pełnym bucie i teraz trochę czuje olej skrzyniowy spod maski, nigdzie nie kapie ale jest czuć, tak myślę może odpowietrznik jakiś popuścił?? co wy na to??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB