T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2014, 14:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 14:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie. Pytanie dotyczy zdolności terenowych VW T4 a mianowicie: w jakim terenie poradzi sobie T4?

jeździmy z rodzinką po bezdrożach, używaliśmy różnych samochodów ale dzieciak podrósł i rozważamy powrót do terenówki albo zakup busa. W teorii ma być multivan 2,5 TDI 102 KM (przepraszam za brak oznaczeń silnika ale jeszcze się nie orientuje) z blokadą tylnego mostu + może lift 35 mm i terenowe opony. Planujemy jakieś spanie z tyłu. Zastanawia mnie tylko czy to auto da rade poza czarnym, np w karpatach rumuńskich (proszę pamiętać że mówimy o turystyce offroad a nie o topieniu w błocie po klamki).

Czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w wytrzymałości napedu syncro? Zaznaczam od razu, że wiem że T4 nie ma z tyłu sztywnego mostu :)

Pozdrawiam
Rafał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2014, 17:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Nie wiem o jaki teren ci chodzi bo jeżeli chodzi o Rumuńskie Karpaty to przejechaliśmy z ekipą t4 napędzanymi
na jedną oś....

Ja swoją jeżdże po lasach po błocie pod góre na szosowych oponach bez blokady i na razie daje radę


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2014, 19:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
T4 to nie terenówka ani nie t3. Zwykła błotnista droga potrafi rozłożyć t4. Nie ma żadnych wzmocnień od dołu jak go zakopiesz przypadkiem ,to możesz go uszkodzić, t3 miało. Jest dośc ciężkie.
Most tylny słaby. nie tak jak w samochodzie z permanentnym napędem na 4 koła. ne ma też biegu terenowego G ani reduktora.
Lepszy natomiast zimą od prawdziwego 4x4, radzi sobie dobrze na polnych drogach, trawie po deszczu i stromych szutrowych podjazdach.
Jazde z rodziną i dziecmi off road bym sobie odpuścił, zrób lepiej spacer, bo zamiast przyjemności zafundujesz im stres.
T4 z napędem na przedną oś bardzo dobrze zachowuje się zimą i w normalnych warunkach mało jej tylny napęd potrzebny.
Z ważyszy na trudny czsami dojazd do domu zimą, mam t4 syncro z blokadą. zakopałem go 2 razy prawie na własnym podwórku.
W teren musisz mieć b dobre opony terenowe, kompletnie niepraktyczne na trasie. Bezsensowna jest jazda na długie wycieczki na oponach terenowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 sierpnia 2014, 08:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 14:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
@stram - dziękuje za wyczerpującą odpowiedź :) mój pomysł zaczął sie od T3 ale miałem nadzieje że T4 też da rade :) czyli wracamy do tematu terenówek.

co do stresów, opon terenowych i niepraktyczności nie poruszam tematu bo każdy ma inny sposób podróżowania :)

Pozdrawiam
Rafał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 10:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Miałem T3 syncro z blokadami obu mostów i terenowo było tak, że dawałem radę tam, gdzie wymiękał Nissan Patrol /no, dodam nieskromnie, że trochę w tym zasługa kierowcy/. T4 syncro już tak terenowe nie jest: brakuje /bardzo brakuje!/ terenowego biegu G, żadne T4 nie ma blokady mostu przedniego, no i ma trochę mniejszy prześwit. W rezultacie T4 syncro doskonałe jest na zaśnieżone czy zalodzone drogi, a co do jazdy terenowej? Ja stosuję zasadę, że tam, gdzie zwykłym 2x2 wjeżdżałbym z obawą, uważając że ryzykuję ugrzęźnięcie, swoim syncro z blokadą jadę śmiało i mam pewność, że dam radę. Więc na wycieczki w bezdroża z rodziną, aby dojechać nad ładne miejsce nad rzeką to tak, do tego T4 syncro jest świetne. W dodatku ten permanentny napęd na cztery zwiększa bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Jednak do jazdy czysto terenowej po bezdrożach to T4 syncro się słabo nadaje.
Aha - prześwit w T4 można troszkę zwiększyć, podkręcając drążki skrętne z przodu, a z tyłu zakładając po dwie podkładki gumowe pod sprężyny. Ja to zrobiłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 18:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 14:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
@srokkka a czy T3 miało sztywne mosty czy też niezależne?

Dziękuje bardzo za rady Panowie :)

Pozdrawiam
Rafał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 sierpnia 2014, 21:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
W t3 nie było sztywnego mostu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 13:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Do zwykłej turystyki poza drogami utwardzonymi z większym błotem szutrem pod większe wzniesienia daje rade.
Ja używam opon Yokohama Geolandar A/T-S G012 215/7016 i nie maiłem częstych dużych problemów, ale musisz wiedzieć na co można sobie pozwolić. Jesteś w stanie pojechać po srednio grząskim piachu, po wodzie po przerobieniu wlotu powietrza spokojnie daje rade na wet na głębokości 90cm.
Jeśli chodzi o blokadę to posprawdzaj siłownik często jest pękniety i blokada nie dziala nowy to koszt 760zł. :)
Jesli chcesz to podjedz do mnie to pokarze ci co potrafi T4 syncro z blokada i dobrymi oponami.

Ja szukam chętnej ekipy na wyjazd na islandie, może ktoś jest chętny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Frodo napisał(a):
W t3 nie było sztywnego mostu.

W t3 nie był w standardzie sztywnego mostu, były jednak wersje z decoupelerem zamiast sprzęgła wiskotycznego - więc e sumie to były.
Są tez większe możliwości do modyfikacji do jazdy w teren. na przykład http://www.club80-90syncro.co.uk/Syncro_website/TechnicalPages/_THE%20SYNCRO%20STORY.htm
t3 syncro wygrało tez jakieś "australijskie safari." miały zazwyczaj jedną lub dwie blokady. Czego nie ma w t4 i bardziej agresywne wisco na poziomie 40%. W t4 visco oceniane jest na 10% momentu na tył, decoupelera nie założysz bo tego tylny most nie wytrzyma.
mam dwa 2,4D pomimo że t3 były lepsze do off road to ekonomiczne t4 syncro wygrywa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 21:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Chyba coś pomyliłeś z rozdziałem bo przy sprawnej viskozie jest około 60-40 w t4


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 sierpnia 2014, 18:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Pewnie w momencie zapięca wisca po wystąpieniu różnicy prędkości. Ja pisałem o mocy przekazywanej w stanie spoczynku wtedy gdy różnic prędkości nie ma. Niektózy twiedzą że skoro nie ma róznicy predkości to nie ma mocy, jednak wszystko wskazuje że jednak jest, choćby wyższe spalanie.
To ile i tej mocy idzie zależy też od stanu wisca..
Przy jezdzie t3 i t4 syncro jest wyrażna różnica. W t3 przy zakrecaniu wyrażnie czuć i słychać jak ciągnie spięta druga oś.



Za ten wpis autor stram podziękował: Rvv (poniedziałek, 8 września 2014, 14:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 sierpnia 2014, 20:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak jest wszystko sprawne to nie czuć prawie wcale, co do większego spalania jest normalne pamiętaj dyfer daje opór , nawet jak wał wypniesz to i tak będziesz miał większe spalanie , do tego inne ze stopniowanie skrzyni i inaczej mn poprowadzony przy silniku tdi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: Rvv (poniedziałek, 8 września 2014, 14:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 września 2014, 18:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
No w T4 nie czuć prawie wcale, w odróżnieniu od t3.
Jednak spalanie wyższe nie wynika tylko z oporów toczenia dyfra i większej masy, ale z tego że visko nawet gdy nie ma różnicy prędkości przekazuje ciągle jakiś niewielki rzędu 10% moment. Gdyby zamiast oleju viskotycznego była woda, to mozna by założyć że nie przekazuje żadnego momentu.
Widoczna róznica w spalani po wypięciu wału wskazuje jakaś cześć mocy tam znika.
Mnie na trasie 2,4D spalił najmiej 8,5 ale to była bardzo ekonomiczna jazda. cykl mieszany krótkie trasy powyżej 10l średnio załadowany.
na 20tys kilometrów to koszt tysiąc zł. Dużo czy mało? Ekstra wydatek w roku za komfort posiadania napędu na drugą oś?
5% dróg po których jeżdżę wymaga napędu na drugą oś. reszta nie.
Napęd na dwie osie nie zastąpi dobrych opon. Zawsze też można wspomuc się łancuchami, w kiepskim terenie przy napędzie na jedną oś też pomogą.



Za ten wpis autor stram podziękował: Rvv (poniedziałek, 8 września 2014, 14:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 09:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Mnie syncro 2,4 na długiej trasie wycieczkowej w Szecji i Norwegii spalil 7,8l/100, a średnia zużycia paliwa z 2 lat, łącznie z używaniem webasta, czasem jazdą z przyczepą, dużą ilością krótkich jazd /także w mieście/, wyszła 8,55.
Na większe zużycie paliwa w syncro, w porównaniu do "zwykłego" T4, ma wpływ większa o 100 kg masa, większa ilość obracających się elementów, inne przełożenia skrzyni biegów, ale chyba największy wpływ mają większe opory toczenia na każdym, nawet niewielkim, zakręcie. Przy ciasnych skrętach na asfalcie wyczuwa się te opory, a czasem słychać pisk opon - na te efekty idzie dodatkowe paliwo. Przy szybkiej jeździe kierowca tego nie wyczuwa, ale silnik owszem. I odpowiada zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo. Za to syncro lepiej się prowadzi, zwłaszcza na nawierzchniach śliskich czy luźnych, a i te sprzężone prawie na stałe cztery koła przy hamowaniu dają efekt czegoś w rodzaju ABS /jednego koła nie zablokujesz, gdy inne się kręcą/. Choć późniejsze wersje syncro miały prawdziwy ABS, choć kosztem skomplikowania konstrukcji napędu tylnego.



Za ten wpis autor srokkka podziękował: Rvv (poniedziałek, 8 września 2014, 14:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 09:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Mój syncruś bez problemów na trasie osiąga 7l/100km, ale jadę nim wtedy wybitnie ekonomicznie ok. 80km/godz.
W mieście zawsze zużywa poniżej 10l :-)
Fakt że T3 syncro był terenowo dużo lepszy. Miałem zwykłe T3 i rzeczywiście prześwit miał większy, ale ciężki tył i napęd na jedną oś powodował szybkie zakopanie się w błocie, czy piasku.
W związku z czym kupiłem T4 syncro i jestem zadowolony, chociaż jest on delikatniejszy.



Za ten wpis autor Jacek J podziękował: Rvv (poniedziałek, 8 września 2014, 14:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 września 2014, 14:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 14:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, bardzo dziękuje za wszystkie opinie na temat tego napędu. Faktem jest że ze względu na niezdecydowanie nie kupiłem ładnie przygotowanej T3 i to z 1.9 TDi i teraz znów szukam. Jak wiecie T3 jest mało a syncro jeszcze mniej. W związku z tym szukam alternatywy ale niestety T4 chyba nie jest dla mnie :/Jeszcze raz dziękuje za opinie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB