T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Cytuj:
W subaru STI między osiami jest takie samo sprzęgło ( tylko mniejsze) zamknięte w obudowie skrzyni biegów.


no chyba, że masz skrzynie z DCCD jak ja, to już inne... :) ale to wyższa szkoła jazdy ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
srokkka napisał(a):
Olej "zwykły", czy do przekładni, czy do silników, w miarę wzrostu temperatury staje się coraz rzadszy. A olej do sprzęgła visco odwrotnie - grzejąc się /od tarcia obracających się z różną prędkością tarcz/ gęstnieje i po chwili tarcze od strony napędu praktycznie skleja z tarczami od strony tylnego dyfra. Podobne sprzęgła były jeszcze w latach 70-ych stosowane przy napędach wentylatora chłodnicy. Gdy było zimno, to pasek kręcił kołem przy wentylatorze, ale sprzęgło było luźne i wentylator się nie obracał. W miarę wzrostu temperatury cieczy chłodzącej, rosła temperatura tego sprzęgła i wentylator zaczynał pracę. Miałem takie sprzęgło w wentylatorze w Toyocie Landcruiser z roku 1978. W późniejszych latach zamiast takiego sprzęgła do napędu wentylatora chłodnicy zaczęto stosować silniczki elektryczne sterowane czujnikami temperatury cieczy, co mamy także w naszych T4.


do dziś je stosują... mam nowiutkie iveco daily i ma wentylator na viskozie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
vagin napisał(a):
srokkka napisał(a):
Olej "zwykły", czy do przekładni, czy do silników, w miarę wzrostu temperatury staje się coraz rzadszy. A olej do sprzęgła visco odwrotnie - grzejąc się /od tarcia obracających się z różną prędkością tarcz/ gęstnieje i po chwili tarcze od strony napędu praktycznie skleja z tarczami od strony tylnego dyfra. Podobne sprzęgła były jeszcze w latach 70-ych stosowane przy napędach wentylatora chłodnicy. Gdy było zimno, to pasek kręcił kołem przy wentylatorze, ale sprzęgło było luźne i wentylator się nie obracał. W miarę wzrostu temperatury cieczy chłodzącej, rosła temperatura tego sprzęgła i wentylator zaczynał pracę. Miałem takie sprzęgło w wentylatorze w Toyocie Landcruiser z roku 1978. W późniejszych latach zamiast takiego sprzęgła do napędu wentylatora chłodnicy zaczęto stosować silniczki elektryczne sterowane czujnikami temperatury cieczy, co mamy także w naszych T4.


do dziś je stosują... mam nowiutkie iveco daily i ma wentylator na viskozie :)

Nie wiskozie tylko elektromagnesie a to różnica


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
chemik211 napisał(a):
vagin napisał(a):
srokkka napisał(a):
Olej "zwykły", czy do przekładni, czy do silników, w miarę wzrostu temperatury staje się coraz rzadszy. A olej do sprzęgła visco odwrotnie - grzejąc się /od tarcia obracających się z różną prędkością tarcz/ gęstnieje i po chwili tarcze od strony napędu praktycznie skleja z tarczami od strony tylnego dyfra. Podobne sprzęgła były jeszcze w latach 70-ych stosowane przy napędach wentylatora chłodnicy. Gdy było zimno, to pasek kręcił kołem przy wentylatorze, ale sprzęgło było luźne i wentylator się nie obracał. W miarę wzrostu temperatury cieczy chłodzącej, rosła temperatura tego sprzęgła i wentylator zaczynał pracę. Miałem takie sprzęgło w wentylatorze w Toyocie Landcruiser z roku 1978. W późniejszych latach zamiast takiego sprzęgła do napędu wentylatora chłodnicy zaczęto stosować silniczki elektryczne sterowane czujnikami temperatury cieczy, co mamy także w naszych T4.


do dziś je stosują... mam nowiutkie iveco daily i ma wentylator na viskozie :)

Nie wiskozie tylko elektromagnesie a to różnica


Masz rację kolego... nawet nie wiedziałem. Dopiero teraz sprawdziłem a byłem pewien że mam visco tylko dziwiło mnie dla czego nie wyje wentylator jak się nagrzeje :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB