T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: syncro serwis
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 listopada 2010, 14:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 10 listopada 2010, 14:05
Posty: 1
model: T4 SYNCRO
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich,mam t4 (94 r) syncro i przestał działać napęd na tylną oś,klękło to sprzęgło. zakupiłem używkę i chce wymienić w nim olej, pytanie:
czy to jest jakiś specjalny specyfik?
ile tego się tam wlewa?
i jak często należy wymieniać ten olej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 20:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
ad. 1 jest to specjalny specyfik (nie znam oznaczeń)
ad. 2 nie wiem czy ktoś na forum posiada taką informacje, ale musi tam być bardzo dokładna ilośc
ad. 3 tego oleju się nie wymienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 20:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Witam.
Z tego co wiem,ale tylko teoretycznie,bo jeszcze nie przerabiałem tego tematu,to:
1.Jest to kłopot,bo jest to droga część.
2.Doczytałem się kiedyś na jakimś forum VW (dotyczyło to Golfa,ale to to samo),że wysyłają stare sprzęgła do Szwajcarii i tam za 300 Euro je regenerują.
Ponoć ktoś z okolic Zielonej Góry też to regeneruje.
A ktoś z tego forum zabrał się też do tego tematu,słusznie twierdząc,że Polak potrafi i to nie jest żadna filozofia,tylko trzeba mieć ten olej i znać jego ilość.
Jest to jakiś specjalny olej silikonowy,ale jest sprzedawany w przemysłowych opakowaniach i z racji ceny, zakup dla jednej sztuki jest nieopłacalny.
Gość ten olej w końcu namierzył,kupił i zaczął robić doświadczenia z jego ilością,bo jest to bardzo ważne. Zbyt mała ilość powoduje ślizganie się sprzęgła a zbyt duża jego całkowite sprzęgnięcie i połączenie osi praktycznie na sztywno.
Chwalił się,że na razie mu to działa.
Tyle wiem na dzisiaj.
Zamontuj tą używkę i jeśli działa,to po kłopocie. :D
Pozdro Jacek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 01:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich! Co do tego oleju to nie był bym pewien,miałem wymianę tego oleju i wcale nie był to jakiś specjał,robił bi to kolega który serwisuje vw ,wiem że byl to ten sam olej co do skrzyni biegów bodajże mobil ale syntetyk,co do ilości to wiem że za dużo nie wlejesz bo jest tam przelew i wlewasz do puki nie zacznie się wylewać z otworu wlewowego,ot tyle.Jeżdzę juz dwa lata po wymianie i jest git,napęd działa znakomicie!

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 13:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich! Co do tego oleju to nie był bym pewien,miałem wymianę tego oleju i wcale nie był to jakiś specjał,robił bi to kolega który serwisuje vw ,wiem że byl to ten sam olej co do skrzyni biegów bodajże mobil ale syntetyk,co do ilości to wiem że za dużo nie wlejesz bo jest tam przelew i wlewasz do puki nie zacznie się wylewać z otworu wlewowego,ot tyle.Jeżdzę juz dwa lata po wymianie i jest git,napęd działa znakomicie!

wojna


Trudno mi w to uwierzyć. Fabryka podaje, że jest to specjalny olej, o specjalnie dobranej lepkości zależnie od temperatury. W sprzęgle bardzo ważna jest także ilość tego oleju. Za dużo daje sprzęgnięcie na sztywno, a jak za mało to sprzęgło nie przekazuje napędu. Ilość i jakość tego oleju musi być taka, aby na zimno był możliwy pewien niewielki poślizg na sprzęgle /umożliwiający "bezbolesne" pokonywanie zakrętów/, a przy większym poślizgu, na skutek zwiększenia temperatury /zmiany lepkości oleju i ciśnienia wewnątrz obudowy/ powinno nastąpić jak najszybciej zablokowanie sprzęgła, umożliwiające przekazanie pełnego napędu na tył. Takie sprzęgło jest w zasadzie nie do zepsucia, ale też chyba fabryka nie przewiduje napraw. Zły olej lub niewłaściwa ilość sprawia, że sprzęgło nie będzie przekazywać pełnego napędu, gdy potrzeba, lub nie być wystarczająco luźne, gdy ma nie przenosić napędu. W dodatku może to doprowadzić do przypalenia delikatnych i wymyślnie ukształtowanych płytek sprzęgła, przez co tracą możliwość przekazywania momentu obrotowego. W sumie odradzam domorosłe grzebanie i wlewanie byle jakiego oleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 13:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
na pewno nie jest to zwykly ole do skrzyni, specjalny, wiskotyczny
tak to by opor w skrzyni rosl po rozgrzaniu jej, a jednak tak nie jest, wrecz przeciwnie, olej jest rzadszy, na pewno to nie ten sam olej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 13:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
* tylko pescjalny wiskotyczny
(czy tylko je nie mam opcji edytuj?)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 18:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
GrzesTM napisał(a):
na pewno nie jest to zwykly ole do skrzyni, specjalny, wiskotyczny
tak to by opor w skrzyni rosl po rozgrzaniu jej, a jednak tak nie jest, wrecz przeciwnie, olej jest rzadszy, na pewno to nie ten sam olej


Witam,może macie rację co do tego oleju,ale jeżdzę dwa lata i jest cacy,może mam juz inny napęd w tyle,bo busy po 2002 r miały już żekomo montowane haldex stage 3,info te znalazlem na bus forum pl,więc może jest już inaczej.
Jak będe w domu to podjadę do aso i coś ustalę ,bo nie mam zamiaru zepsuć mojej pszczółki!

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 22:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
wojnadk napisał(a):
GrzesTM napisał(a):
na pewno nie jest to zwykly ole do skrzyni, specjalny, wiskotyczny
tak to by opor w skrzyni rosl po rozgrzaniu jej, a jednak tak nie jest, wrecz przeciwnie, olej jest rzadszy, na pewno to nie ten sam olej


Witam,może macie rację co do tego oleju,ale jeżdzę dwa lata i jest cacy,może mam juz inny napęd w tyle,bo busy po 2002 r miały już żekomo montowane haldex stage 3,info te znalazlem na bus forum pl,więc może jest już inaczej.
Jak będe w domu to podjadę do aso i coś ustalę ,bo nie mam zamiaru zepsuć mojej pszczółki!

wojna

Próbowałem znaleźć informację aby to potwierdzić i nie udało mi się. Czyli dalej zostaje przy swoim, że w T4 nigdy nie były montowane haldexy.

Jak możesz to zrób fotkę tylnego napędu od strony wału napędowego i wszystko będzie jasne, czy masz haldexa czy wisko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 22:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich! Co do tego oleju to nie był bym pewien,miałem wymianę tego oleju i wcale nie był to jakiś specjał,robił bi to kolega który serwisuje vw ,wiem że byl to ten sam olej co do skrzyni biegów bodajże mobil ale syntetyk,co do ilości to wiem że za dużo nie wlejesz bo jest tam przelew i wlewasz do puki nie zacznie się wylewać z otworu wlewowego,ot tyle.Jeżdzę juz dwa lata po wymianie i jest git,napęd działa znakomicie!

wojna

Właśnie przeczytałem jeszcze raz cały temat i jest tu spore zamieszanie. Z opisu który podałeś tutaj, jest to wymiana oleju w tylnym napędzie a nie w sprzęgle wiskotycznym. A temat tyczy się tylko sprzęgła a tu jest specjalny olej


Ps. przepraszam że post pod postem ale nie mogłem edytować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
maverickt4 napisał(a):
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich! Co do tego oleju to nie był bym pewien,miałem wymianę tego oleju i wcale nie był to jakiś specjał,robił bi to kolega który serwisuje vw ,wiem że byl to ten sam olej co do skrzyni biegów bodajże mobil ale syntetyk,co do ilości to wiem że za dużo nie wlejesz bo jest tam przelew i wlewasz do puki nie zacznie się wylewać z otworu wlewowego,ot tyle.Jeżdzę juz dwa lata po wymianie i jest git,napęd działa znakomicie!

wojna

Właśnie przeczytałem jeszcze raz cały temat i jest tu spore zamieszanie. Z opisu który podałeś tutaj, jest to wymiana oleju w tylnym napędzie a nie w sprzęgle wiskotycznym. A temat tyczy się tylko sprzęgła a tu jest specjalny olej


Ps. przepraszam że post pod postem ale nie mogłem edytować.


Witam,tak jak piszesz ja,wymieniałem olej w tylnym napędzie!(tj.urządzeniu z którego wychodzą pólosie do kół) do dla tych którzy mają jeszcze wątpliwości.
W sumie kolego dobrze że napisałeś ten post bo miałem już pewne obawy że cos kolega zrobil nie tak w moim aucie,teraz jestem spokojny!

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 10:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Witam Wszsytkich serdecznie jestem nowy na forum, bardzo fajnie że coś takiego istnieje również jestem fanem i użytkownikiem VW T4 Caravelle 2003 rok 2.5 TDI 102 KM temat mnie zainteresował i kiedyś szukałem oleju do automatu duzo pomogła strona castrola można tam dopasować odpowiedni olej do swojej bryki. Tu podaje link do syncro po 97 roku http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7060743
Powyżej podałem link do 2.5 benzyna syncro nie wiem czemu w osobowych nie było 2.5 TDI ale tu w dostawczych juz jest http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7060743 pozdr.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 maja 2012, 19:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 17:02
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
model: T4
silnik: AXL 174 KM :-)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam wszystkich.
Czytam forum od dawna, ale po długiej przerwie musiałem się ponownie zarejestrować, bo nie mogłem sobie przypomnieć danych do logowania <zniesmaczony>
Mam dwie teczki (ale o nich innym razem)

Jeżeli kogoś jeszcze interesuje temat grzebania przy wiskozie, to podobno zna się na tym Jacek - firma Evolution z Wrocławia.
Jak się wrzuci w google evolution motorsport to wyskoczy (linka nie daję, bo nie doczytałem czy tu jest taki zwyczaj ...)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 13:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 stycznia 2013, 21:51
Posty: 4
model: Golf Syncro
silnik: TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
O działaniu syncro oraz sprzęgle:
http://www.youtube.com/watch?v=UL4o9Ysz2gw
http://www.youtube.com/watch?v=cBCLkgUT5RQ

Pzdr
Rafał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2016, 19:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2016, 23:42
Posty: 7
model: T4 multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich kolegów z Forum.

Cieszę się, że mogę śledzić t4-Forum
Mogę stwierdzić z całą pewnością, że sprzęgło wiskotyczne o automatycznym uślizgu wymaga specjalnego oleju.
Mam większe doświadczenie z terenówkami niż z T4 ale temat jest ten sam - do przekładni LSD !!! NIE WOLNO WLEWAĆ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO !!!( czyli takiego do skrzyni biegów).

Więcej; jeśli ktoś raz popełnił ten błąd i wlał olej przekładniowy go sprzęgła LSD lub mostu LSD to na 100% sama wymiana oleju na poprawny nie spowoduje właściwego działania tarcz ślizgowych, które nie będą już przenosić napędu i należy je wymienić na nowe.

Tak więc jeśli ktoś ma T4 syncro z n-tej ręki i nie działa mu napęd to sama wymiana oleju niczego nie poprawi - trzeba regenerować przekładnię LSD (sprzęgło wiskotyczne)

UWAGA - ktoś z kolegów tu wcześniej pomylił sprzęgło międzyosiowe z tylnym mostem. Do mostu wlewamy olej przekładniowy - nie wiem jaki jest dedykowany przez VW ale warto tego przypilnować. W samochodach terenowych wielu marek stosuje się w tylnim moście przekładnię LSD i może stąd pomyłka kogoś z kolegów. Z tego co wiem w systemie SYNCRO tak nie jest.

Mam nadzieję, że się to komuś przyda. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lipca 2016, 10:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 17:02
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
model: T4
silnik: AXL 174 KM :-)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
100/100


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2016, 17:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 23:00
Posty: 21
Lokalizacja: 3City MTK
model: 2xT4syncro,T3 syncro
silnik: AET;2,5b/LPG, 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
WItam
przeglądam forum juz chwile ale pisze dopiero teraz . Posiadam dwa syncracze, T-3 i obecnie T-4. W sprzęgle wiscotycznym w naszych busach stosuje sią specjalny olej silikonowy, ważna jest również ilość zaaplikowanego ww oleju - powoduje to wczesniejsze lub pózniejsze załaczenie sie tego sprzęgła. Kilka osób w Polsce bez problemu to regeneruje ( rozkłada sie to , czyści tarczki, składa i zalewa odpowiednie ilością oleju), sam jeżdze juz kilka lat na tak zregenerowanym sprzęgle.
NAPEWNO NIE JEST TO OLEJ PRZEKŁADNIOWY.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 00:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
odgrzeje kotleta... wg mnie jest to zwykły olej przekładniowy tylko przystosowany do mechanizmów o ograniczonym tarciu. Jakoś miałem 2 subaru sti, honde s2000 i wszystko miało lsd w tylnym moście, w każdym wymieniałem olej na millersa CRX 75w90 LS, jeździłem i było mniam! Tylko trzeba pamiętać o tej końcówce LS bo to właśnie sprawia że szpera żyje...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 10:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
vagin napisał(a):
odgrzeje kotleta... wg mnie jest to zwykły olej przekładniowy tylko przystosowany do mechanizmów o ograniczonym tarciu. Jakoś miałem 2 subaru sti, honde s2000 i wszystko miało lsd w tylnym moście, w każdym wymieniałem olej na millersa CRX 75w90 LS, jeździłem i było mniam! Tylko trzeba pamiętać o tej końcówce LS bo to właśnie sprawia że szpera żyje...


Kolego, nie porównuj tylnych mostów ze sprzęgłem o zmiennym tarciu do sprzęgła wiskotcznego Syncro.
choć zasada działania jest taka sama, to przenoszą inne momenty obrotowe.
Tak jak na filmie( z niemiecką precyzją , ponad 6 mim :-D o jednym! ) odmierzano olej do przekładni, to jedyny prawidłowy sposób napełnienia. Pominięty został fakt montażu tarcz, nie wiem czy celowo, ale jest to równie ważne.

Podstawowy błąd użytkowników systemy Syncro i innych tego typu rozwiązań, jest traktowanie go jak pełnego i sztywnego napędu 4x4. A jest to tylko rozwiązanie poprawiające właściwości jezdne. Nigdy nie będzie takie jak mechaniczne spięcie osi i ne wytrzyma takich przeciążeń. Traktowanie sprzęgła w ww sposób skutkuje jego spaleniem i wymiana oleju niewiele pomoże ( spróbować warto).
A olej jest specjalny i nie można zastosować innego.

W subaru STI między osiami jest takie samo sprzęgło ( tylko mniejsze) zamknięte w obudowie skrzyni biegów.


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 12:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Olej "zwykły", czy do przekładni, czy do silników, w miarę wzrostu temperatury staje się coraz rzadszy. A olej do sprzęgła visco odwrotnie - grzejąc się /od tarcia obracających się z różną prędkością tarcz/ gęstnieje i po chwili tarcze od strony napędu praktycznie skleja z tarczami od strony tylnego dyfra. Podobne sprzęgła były jeszcze w latach 70-ych stosowane przy napędach wentylatora chłodnicy. Gdy było zimno, to pasek kręcił kołem przy wentylatorze, ale sprzęgło było luźne i wentylator się nie obracał. W miarę wzrostu temperatury cieczy chłodzącej, rosła temperatura tego sprzęgła i wentylator zaczynał pracę. Miałem takie sprzęgło w wentylatorze w Toyocie Landcruiser z roku 1978. W późniejszych latach zamiast takiego sprzęgła do napędu wentylatora chłodnicy zaczęto stosować silniczki elektryczne sterowane czujnikami temperatury cieczy, co mamy także w naszych T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB