T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Opony do syncro
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 12:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Potrzebuje znaleźć opony do syncro. 2.4d
Wiem że niektórzy w t4 preferują obniżanie zawieszenia, ja to bym podniósł..
Jako, że często jeżdżę po błotku, to dla mnie chyba odpadają opony typowo letnie na lato.. Na błocie to jest ...
Kupiłbym może coś wyższego niż 195/70/ 15 jednak nie wiem co?
Za wysoka może ocierać i zmniejszy siłę uciągu. moze być za słaby na wolnych obrotach...
Myślałem o jakimś wielosezonowe ewentualnie o oponach 195/80/15
co myślicie o czymś takim np.?
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... anzahl=4&S


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 marca 2014, 16:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Mam założone do syncro 205/70/15 z oznaczeniem M+S, ale są to całoroczne, "uterenowione" i bardzo jestem zadowolony. Jeszcze do tego podwyższyłem zawieszenie o około 5 cm, polecam to do syncro.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 marca 2014, 17:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Ja mam założone 215/75r15 i jest ok. Wcześniej jeździłem na terenowych 195/80r15 i też nie było problemów, ale były trochę głośne i zmieniłem na bardziej szosowe cichsze, a te mogę tanio sprzedać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 marca 2014, 20:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
bodek napisał(a):
Ja mam założone 215/75r15 i jest ok. Wcześniej jeździłem na terenowych 195/80r15 i też nie było problemów, ale były trochę głośne i zmieniłem na bardziej szosowe cichsze, a te mogę tanio sprzedać.


w czym lepsze są 215/75r15 od 195/80r15 oprócz tego że cichsze?
są też nieznacznie wyższe o 3mm.
Co było lepsze w terenie?
Kupiłbym. jest jednak problem z transportem z Suwałk do Małopolski.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 marca 2014, 20:33 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 23:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Ja używam opon Cooper Discoverer M+S 215/70 16 i to jest chyba największy rozmiar który można zamontowac do T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 sierpnia 2014, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 sierpnia 2014, 16:51
Posty: 19
model: syncro
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich użytkowników. Jestem tutaj nowy, ale często czytam to forum.
Największy rozmiar jaki miałem w busie to 235/75r15 od cherokee, przy wolnej skrzyni w syncro to nie było jakoś szcególnie szybko (ok 10% szybciej od licznika), ale na dłuższą metę jeździć tak się nie da. Auto przy prędkościach ponad 120 jest mało stabilne i drastycznie spada siła hamowania!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Opony AT
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 02:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 września 2014, 06:27
Posty: 4
model: VW Caravella Syncro
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jestem tutaj nowy, szukałem czegoś na temat opon AT ale nie znalazłem (wyszukiwarka forum nic nie wrzuciła).
Najpierw o jakie auto chodzi.
Kupiłem: T4 Caravella LONG Syncro 2,5 tdi z połowy 2002 roku, auto ma podwójne przesuwane drzwi, automatyczną klimatyzację, webasco, na boki otwierane drzwi tylne, oponę na tyle zapasową, pełna elektrykę, nawigację, przyciemniane szyby i tam parę innych rzeczy. nic nie przerabiane, wszystko w originale.

Chce podnieść prześwit poprzez większe opony.
Moje pytanie, chciałbym kupić opony A/T są jakieś takie BF Goodrich o wymiarze uwaga 215/75 r15 i tutaj pytania:
- czy się zmieszczą (na niemieckich forach czytałem że da radę je zamontować i nie obcierają
- mają jednak znaczek letni, a nie widzę z tej firmy całorocznych

Jest jeszcze opona General Grabber A/T 215/75 r15
- czy się zmieszczą (na niemieckich forach czytałem że da radę je zamontować i nie obcierają
- te jednak nie mają białych napisów

Pytanie czy zna ktoś te opony w takim rozmiarze, coś bliżej czy są jakieś problemy z wielkością (chce podnieść prześwit).
Czy znacie jakieś inne dobre opony najlepiej z białymi napisami które pasowały by do T4 i podnosiły prześwit?
Jakie większe opony macie zamontowane, które dają radę i nie obcierają?

Serdecznie dziękuje za odpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Opony AT
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 12:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Jest wątek.
viewtopic.php?f=44&t=8739&p=123989#p123989
Mam długiego t4 syncro i normalnego, normalny jeszcze po wyboistych polnych drogach jakoś sobie radzi. Długi już nie za bardzo, duża odległość między osiami powoduje że często zahacza podwoziem ciężki do manewrowania.
Długiego używam w Norwegii ze względu na tamtejsze strome górki, przyczepę i zimy. Teren - nie nadaje się, tylko dwa koła ciągną, za cięzki. ale próbuj wrzuć jakis filmik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Opony AT
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 13:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 września 2014, 06:27
Posty: 4
model: VW Caravella Syncro
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
mam trojkę dzieciaków, potrzebuję długa wersję, w krótkiej nie am bagażnika, auta chciałbym używać raczej do jeżdżenia po drogach polnych, leśnych jak zajdzie potrzeba aniżeli po jakimś strasznym terenie. Zdaje sobie sprawę z tego, że krótsza wersja jest bardziej terenowa, ale jest mniej pakowna. Tutaj mogę zabrać 8 osób i bagaż.
Faktycznie jest tak, że przechyły ma większe, manewrowanie może i ciężkie, ale z manewrowaniem jakoś nie narzekam, czujniki w mieście mam valeo, w terenie zobaczymy, jakbym miał mono zwiedzać tereny to trzeba by było kupi patrola, tam jednak też nie ma bagażnika, a miejsc jest tylko 7
To co mam teraz zadowala moje potrzeby jako a u t o w a k a c y j n e i taki jest jego cel, na asfalt mam audi A6 Quattro 2.4 benzynka :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Opony AT
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 13:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Opony AT mam w DISCO i powiem Ci, ze jeżdżę na nich cały rok i dają radę, zimówki sprzedałem. Jednak w zimie na lodzie trzeba uważać, ale nawet zimówki niezbyt dają wtedy radę.
BF i GG są jednymi z lepszych marek opon AT, ja mam TOYO model OPAT i też są rewelacyjne, bo mają miękką mieszankę.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 08:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 08:30
Posty: 281
Lokalizacja: 3miasto
opis: VW T5 Transporter 2.5TDI 131km
model: Transporter
silnik: 2.5TDI 131km

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 14 razy
Jeździłem na ATekach kilka lat w terenówce, przewaliłem kilka rodzajów więc odpowiem ci najprościej jak to tylko możliwe. Każda AT jest oponą całoroczną a co za tym idzie mają znaczek nie tylko letni ale i zimowy. Fakt, że nie ma takiej przyczepności jak na normalnych zimówkach, ale jednak zmieniać oponek nie trzeba, a przy normalniej jeździe jest to prawie niewyczuwalne.

Co do proponowanych konkretnych oponek: BF Goodrich - mega odporna guma, bardzo przyzwoity bieżnik, szybko się czyści i na tle innych jest względnie cichy. Z tą cichością to też weź pod uwagę, że na normalnych oponach będzie duuuuużo ciszej ale w końcu to opony do terenu. Natomiast ma bardzo dobre parametry wytrzymałości bocznej - czy to zachaczając o korzenie czy jadąc w mocnym przechyle to nie zdarzyło mi się aby w moich powstały jakiekolwiek uszkodzenia. Minusem jest tylko cena, ale jak chcesz to się odezwij na PW - mam dojście do oryginalnych w niższych niż normalnie cenach.


_________________
---
Był VW T4 Caravelle 2.4D 78km
Jest VW T5 Transporter 2.5TDI 131km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 19:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 września 2014, 06:27
Posty: 4
model: VW Caravella Syncro
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie mogę posłać maila bo nie mam go do Ciebie. Mój mail admin@bassoon.pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 listopada 2014, 21:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Ja teraz używam Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 215/70/16 zrobiłem na razie jakieś 3000km są ciche i nie drogie w porównaniu do BF.
W błocie i piachu dają rade co będzie w zimie zobaczymy.
Na zapas zimowy mam Cooper Discoverer.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 maja 2015, 12:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
Chyba dzieje się coś z oponą, autko robi łułułułu jak nabierze prędkości, a po otwarciu okna słychać mlaskmlaskmlask. Na kierownicy nie czuć jakiś szczególnych drgań. Odgłosy w lewym przodzie. Oglądał auto mechanik, potwierdziły się moje przypuszczenia, że z opony może się robić jajo i ma bicia, w każdym razie ustaliliśmy, że w pierwszej kolejności trzeba ustalić z wulkanizatorem stan kół. Teraz pytanie, czy jeśli jedna opona jest do wymiany, to wystarczy kupić 2 na przód czy komplet + zapas=5? Czy w syncro wszystkie opony muszą być identyczne, czy bieżnik między przodem a tyłem może się różnić? Mechanik twierdził, że bezwzględnie ważny jest równy rozmiar kół na wszystkich osiach, bieżnik może się różnić, ale dobrze by był jak najbardziej podobny między przodem a tyłem. Dziękuję z góry za wszelkie merytoryczne rady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 maja 2015, 13:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A geometria/zbieżność kiedy ostatnio ustawiana była?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 maja 2015, 13:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
Prawdę mówiąc, nie wiem, mam go od lipca, przeszedł przegląd, później wiele miesięcy praktycznie stał. Czy sugerujesz, by od geometrii zacząć rozkminianie tematu, czy od oględzin kół przez wulkanizatora, wyważarka itp.? Mechanik stwierdził, że przeguby OK, łożyska też. Do wymiany są jakieś łączniki, ale to raczej nie jest przyczyną. Dobry wulkanizator na podstawie opon może także powiedzieć wiele o układzie jezdnym. Od czego więc zacząć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 maja 2015, 13:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zacznij od wulkanizatora, jak nie pomoże to ustaw porządnie geometrię ( a w T4 jest sporo do ustawiania )


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Tonieja (piątek, 1 maja 2015, 13:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 maja 2015, 17:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Wulkanizator, wulkanizator i jeszcze raz wulkanizator. Uszkodzenia opony często nie widać, a w czasie jazdy daje efekty najrozmaitsze, od stukania czy mlaskania przez drgania kierownicy do ściągania na bok.
Do syncro musisz mieć opony wszystkie jednakowego rozmiaru i o zbliżonym stopniu zużycia. Nie muszą być koniecznie jednakowe, choć oczywiście byłoby lepiej. Ważne, aby miały jednakowy obwód w trakcie jazdy. Zgodnie z przepisami na jednej osi muszą być jednakowe.



Za ten wpis autor srokkka podziękował: Tonieja (sobota, 9 maja 2015, 08:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 maja 2015, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Tonieja napisał(a):
Chyba dzieje się coś z oponą, autko robi łułułułu jak nabierze prędkości, a po otwarciu okna słychać mlaskmlaskmlask. Na kierownicy nie czuć jakiś szczególnych drgań. Odgłosy w lewym przodzie. Oglądał auto mechanik, potwierdziły się moje przypuszczenia, że z opony może się robić jajo i ma bicia, w każdym razie ustaliliśmy, że w pierwszej kolejności trzeba ustalić z wulkanizatorem stan kół. Teraz pytanie, czy jeśli jedna opona jest do wymiany, to wystarczy kupić 2 na przód czy komplet + zapas=5? Czy w syncro wszystkie opony muszą być identyczne, czy bieżnik między przodem a tyłem może się różnić? Mechanik twierdził, że bezwzględnie ważny jest równy rozmiar kół na wszystkich osiach, bieżnik może się różnić, ale dobrze by był jak najbardziej podobny między przodem a tyłem. Dziękuję z góry za wszelkie merytoryczne rady.
Ideałem jest kupić 4 identyczne nowe opony, lub ewentualnie 4 używane o takim samym zużyciu. Ale przy awarii jednej, jest to całkowicie nieekonomiczne. Ja przy uszkodzeniu jednej, kupiłem 2 tej samej firmy i rozmiaru co pozostałe, bo jedną jest ciężko dostać. Zasada jest taka, że wszystkie 4 opony powinny mieć ten sam rozmiar i podobny obwód (zużycie bieżnika). Jak jest różnica, to te "większe" o mniejszym zużyciu bieżnika, zakłada się na przednią oś, bo wtedy przy zamontowanym ABS-e i tzw. wolnym kole w tylnym moście, różnica prędkości obrotowej jest przez wolne koło niwelowana i sprzęgło wiskotyczne na wale napędowym niepotrzebnie wtedy nie pracuje. Przy braku ABS-u i wtedy braku wolnego koła, warto trzymać się równego obwodu wszystkich opon.



Za ten wpis autor Jacek J podziękował: Tonieja (sobota, 9 maja 2015, 08:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 maja 2015, 09:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
Dzięki wszystkim za rady. Miałem dobry dzień. Wulkanizator wyjął 2 Goodyery o prawie identycznym stopniu zużycia i tym samym bieżniku co pozostałe opony. Wulkanizator aż sam się dziwił, że mam takiego farta <yes> i już koniec z łułułułu mlasku mlasku <taniec> teraz jeszcze raz mechanik i później zbieżność.



Za ten wpis autor Tonieja podziękował: bartek__ (piątek, 23 marca 2018, 00:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB