T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 grudnia 2012, 14:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Ostatnio ze znajomym zacząłem tłumaczyć niemiecką instrukcję obsługi a dokładnie części dotyczące syncro.
Wyszło mi w końcu jak należy to prawidłowo robić,chociaż już metodą dedukcji doszedłem do takich samych wniosków,ale teraz mam to na piśmie :-)

Przy wersji z ABS, należy wykorzystać istnienie wolnego koła w tylnym moście.
W związku z czym trzeba przy badaniu przedniej osi,tak ustawić samochód, aby rolki hamujące napędzały tą oś do tyłu,czyli jeśli rolki kręcą się tylko w jednym kierunku wjechać na nie z drugiej strony.
Wtedy obroty przedniej osi nie są przekazywane na tylną, Musi być jednak nie zablokowane wolne koło (nie może być włączony bieg wsteczny,trzeba przy włączonym zapłonie wcisnąć sprzęgło,włączyć jedynkę i potem luz).
Przy badaniu tylnej osi trzeba najechać na rolki już normalnie (rolki kręcą tylną oś do przodu), wtedy przy nie włączaniu wstecznego obroty również nie są przekazywane na przód.

Przy wersjach bez ABS-u jest gorzej,gdyż osie są sprzężone na stałe i powinno się wtedy umożliwić obrót osi która nie jest w danej chwili napędzana przez rolki hamujące.
Niektóre stacje badań mają takie podjazdy pod koła zbudowane z luźno obracających się wałków, ja niestety czegoś takiego jeszcze nie spotkałem.
Niemcy w instrukcji obsługi podchodzą do tematu dość drastycznie, bo wymagają do tego przy braku możliwości obracania drugiej osi, odkręcenia wału napędowego!!!
Można też wykorzystać stanowisko do badania naczep ciężarowych,bo są tam trzy rzędy rolek w tym jedna napędzana i rozstaw ich pasuje akurat do busa z krótkim rozstawem osi, sam to przetestowałem na swoim.
Na nich można też super sprawdzić metodą warsztatową napęd 4x4 i wszelkie blokady i wolne koła :-)


Ostatnio edytowano sobota, 6 kwietnia 2013, 09:26 przez Jacek J, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 grudnia 2012, 21:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Kiedyś na stacji diagnostycznej po włączeniu rolek moje syncro prawie zjechało ze stanowiska i od tamtego zdarzenia odpuszczano mi badanie hamulców. Ale do czasu, bo ostatnio mają na tej stacji takie rolki, które pozwalają na próbę hamulców w syncro - po włączeniu odpowiedniego programu rolki obracane są jedna do przodu, a druga do tyłu. Jak pierwszy raz taką próbę robili, to głośno krzyczałem, że nie, że nie w tym typie, ale diagnosta tylko się uśmiechnął i zademonstrował możliwości rolkowe. No i teraz muszę mieć sprawne hamulce...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2013, 09:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
srokkka napisał(a):
Kiedyś na stacji diagnostycznej po włączeniu rolek moje syncro prawie zjechało ze stanowiska i od tamtego zdarzenia odpuszczano mi badanie hamulców. Ale do czasu, bo ostatnio mają na tej stacji takie rolki, które pozwalają na próbę hamulców w syncro - po włączeniu odpowiedniego programu rolki obracane są jedna do przodu, a druga do tyłu. Jak pierwszy raz taką próbę robili, to głośno krzyczałem, że nie, że nie w tym typie, ale diagnosta tylko się uśmiechnął i zademonstrował możliwości rolkowe. No i teraz muszę mieć sprawne hamulce...

Zgadza się, ale dotyczy to wersji z ABS-em i co za tym idzie wolnym kołem w tylnym moście, przy wersjach bez ABS-u,trzeba coś wykombinować, aby druga oś miała możliwość obrotu <stop>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2013, 12:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
No właśnie, że nie. Mam syncro bez ABS i wszystkie koła są sprzężone ze sobą praktycznie na sztywno. Badanie hamulców w tej mojej stacji diagnostycznej jest możliwe, bo po włączeniu odpowiedzniego programu rolki prawe kręcądo przodu, a lewe do tyłu /lub odwrotnie, to nie ma zanaczenia/. Pracuje więc dyferencjał, ale wał napędowy stoi nieruchomo, nie obraca się i koła drugiej osi, tej która nie stoi na rolkach, też oczywiście nie obracają się. W ten sposób można sprawdzić hamulce na rolkach, tylko w czasie takiej próby jedno koło obraca siędo przodu, drugie do tyłu. Można się czepiać, że to w jakiś sposób zaburza wyniki pomiaru, ale jeśli nawet, to w bardzo małym stopniu. No i można taką próbę powtórzyć zmieniając kierunek obrotów - najpierw lewe w przód, a prawe w tył, a druga próba odwrotnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Hm.... bardzo ciekawa informacja i na to bym nie wpadł.
Czyli przy kręceniu się rolek w przeciwne strony obroty się niwelują i nie przenoszą na wał napędowy <smile>
Muszę popytać u nas na stacjach, czy mają też takie możliwości.
Pozdrowionka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB