T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 00:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 listopada 2012, 23:48
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2,5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich i pozdrawiam !!! Jestem tu nowy i liczę na pomoc. Kilka miesięcy temu kupiłem multivana 92r 2,5 benzyna wyprodukowanego dla straży pożarnej w Niemczech - wersja przednionapędowa z podnoszonym zawieszeniem. Samochodzik, jako że był blacharsko (o dziwo z wyjątkiem podwozia) kiepski trafił do blacharza i się właśnie kończy robić . W międzyczasie kombinowałem sobie że idealnym dopełnieniem auta o regulowanym prześwicie byłby napęd syncro. Właśnie udało mi się taką caravelkę syncro 93r kupić (ten sam silnik)i z 2-ch chciałbym zrobić auto moich marzeń. Przeczytałem już na forum o dokładaniu napędu i wiem że są w przednionapędowych wszelkie potrzebne wsporniki i dziury ale nigdzie nie znalazłem jakiejkolwiek informacji jak to się ma do podnoszonego zawieszenia. Czy dodatkowym problemem może być fakt, że w multivanie mam automatyczną skrzynię. Czy przy przekładaniu skrzyni biegów nie czekają mnie jakieś niespodzianki. I jeszcze jedno - czy w okolicach Łodzi zna ktoś jakiś dobry warsztat od tego typu magii?

pozdrawiam
Piotr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 20:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Witam
Wiele Ci chyba nie pomogę,bo napęd syncro już w swoim mam, ale napisz na jakiej zasadzie działa u Ciebie to regulowane zawieszenie,bo jeszcze się z czym takim w T4 nie spotkałem i mnie to zaintrygowało :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 stycznia 2012, 15:32
Posty: 146
model: Brak
silnik: Brak
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 3 razy
Pneumatyczne zawieszenie masz kolego ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 22:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 listopada 2012, 23:48
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2,5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Co do zasady podnoszenia to postaram się dokładniej odpowiedzieć jak zrobię zdjęcia. Na pierwszy rzut oka centralnym punktem tego zawieszenia jest coś co przypomina spłaszczony podnośnik hydrauliczny. Dokładniej się nie przyglądałem, bo auto od razu po zakupie zrobiło trasę powrotną , wjechało do blacharza i jeszcze tam jest a my się jakoś mijamy. Myślę że na dniach odbiorę, to będę testował. Przy pierwszej okazji zrobię zdjęcia podwozia i wrzucę (jeżeli jest taka możliwość) - pewnie ktoś będzie wiedział lepiej ode mnie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 listopada 2012, 20:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
na pewno przy zmianie z automatu na manuala, musisz zmienić koło zamachowe i wybić tulejkę z wału korbowego, która dość mocno siedzi. Ja tak przynajmniej miałem, jak kupiłem silnik od automata.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 listopada 2012, 08:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 listopada 2012, 23:48
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2,5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli pewnie cały silnik , a może oba, pewnie wylądują na stole i się porówna....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 01:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
tak najłatwiej :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lutego 2014, 12:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Stary ten kotlet.. Czy ktokolwiek więcej słyszał o zmiennej wysokości zawieszenia w vw t4..
Tak szukam i wydaje mi się że to jakaś pomyłka...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lutego 2014, 13:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Zmianę wysokości zawieszenia przodu można łatwo zrobić, napinając drążki skrętne /które są elementem resorującym/. A z tyłu dać nie o jednej /jak w oryginale/ a po dwie podkładki gumowe pod sprężyny. Mam tak zrobione w swoim syncro, więc wiem, co piszę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lutego 2014, 18:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
stram napisał(a):
Stary ten kotlet.. Czy ktokolwiek więcej słyszał o zmiennej wysokości zawieszenia w vw t4..
Tak szukam i wydaje mi się że to jakaś pomyłka...


Niedawno ktoś wrzucał na forum link do aukcji na której sprzedawano pneumatyczne tylne zawieszenie.
Pewnie w dziale ciekawe aukcje czy jakoś tak.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lutego 2014, 00:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
srokkka napisał(a):
Zmianę wysokości zawieszenia przodu można łatwo zrobić, napinając drążki skrętne /które są elementem resorującym/. A z tyłu dać nie o jednej /jak w oryginale/ a po dwie podkładki gumowe pod sprężyny. Mam tak zrobione w swoim syncro, więc wiem, co piszę.


To wiem - jednak chodzi mi o pneumatycznie lub hydraulicznie regulowaną wysokość zawiedzenia.
Tak jak pisał autor tego wątku.
W żadnym manualu nic na ten temat nie znalazłem, wiecie coś o takich wersjach?
znalzałem coś takiego - fajna sprawa była już jednak dawno temu montowana w USA..
http://www.youtube.com/watch?v=-f3qjxH4n3o


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB