T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Przełącznik napędu opis ustawień https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=5246 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Corum [ poniedziałek, 10 września 2012, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: Przełącznik napędu opis ustawień |
ten cycek zalącza blokada tylnego dyfra przewód idzie do takiej białej puszki takie podciśnienie załacza blokade w dyfrze . Ten plastikowy biały element posiada też wtyczkę chyba dwu piniową ja wszystko jest ok to po pociągnieciu tego cycka powinna zaswiecic zielona dioda na panelu chyba ze coś nie łaćzy albo dioda spalona raczej nie będzie coś łaczyć. |
Autor: | ukszu [ wtorek, 11 września 2012, 13:54 ] |
Tytuł: | Re: Przełącznik napędu opis ustawień |
Styki mogą być zasmarowane większość już poczyściłem do tego jeszcze nie dotarłem jak w najbliższym czasie się za to zabiorę to dam znać co było. Co do tego "cycka" to przy oglądaniu auta sprawdzałem go i faktycznie po pociągnięciu zapalały się zielone diody ale jest ich 3 i zapalały się po kolei w trakcie wyciągania przełącznika. Myślałem że są to 3 ustawienia napędu tylko nie wiem jakie. Co oznaczają zapalone kolejne diody? Pewnie w momencie gdy świecą wszystkie 3 będzie to wspomniana blokada tylnego mostu ale co załącza się w momencie gdy pali się jedna albo tylko 2? |
Autor: | srokkka [ wtorek, 11 września 2012, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Przełącznik napędu opis ustawień |
"Cycek" ma dwa położenia - wciśnięte /wtedy blokada tylnego dyfra jest rozłączona/ i wyciągnięte /blokada załączona, a dioda się świeci/. Ani w życiu realnym ani w książce obsługi czy napraw nie spotkałem się z trzema diodami jako kontrolkami załączonej blokady w T4. Ale taką samą plakietkę z trzema diodami miały T3 syncro. Tam w niektórych wersjach bywały dwie blokady - z przodu i z tyłu - i odpowiednio zaświecały się kontrolki włączenia. Była też wersja, bardzo rzadko spotykana, z rozłączanym napędem na przednią oś. Tam stały napęd był na tył, a przód był dołączany i ta środkowa kontrolka informowała o załączonym napędzie przedniej osi. Ale światełka to tylko światełka, sprawdź czy wyciągnięcie "cycka" rzeczywiście powoduje blokadę dyfra - i czy wciśnięcie blokadę rozłącza. |
Autor: | ukszu [ niedziela, 16 września 2012, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Przełącznik napędu opis ustawień |
Dzięki jak tylko uda mi się to wszystko posprawdzać to opisze aczkolwiek pojawił się problem z moim t4 więc może to troszke potrwać zanim usunę usterkę... |
Autor: | Piter [ piątek, 21 września 2012, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Przełącznik napędu opis ustawień |
http://www.t4-wiki.de/wiki/Differential_%28Syncro%29 wyraźnie są trzy diody |
Autor: | Jacek J [ piątek, 7 grudnia 2012, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Przełącznik napędu opis ustawień |
Kolego ukszu, pamiętaj że ten cycek,to nie jest żadne załączanie napędu. Napęd na tylną oś jest załączony na stałe poprzez sprzęgło wiskotyczne,ale faktycznie dużo nie wtajemniczonych ludzi (łącznie również z moim poprzednim właścicielem) wyciąga taki mylny wniosek. Jest to włącznik blokady tylnego mechanizmu różnicowego i powinien być włączany tylko w ekstremalnych sytuacjach a po przekroczeniu 40 km/godz powinien włączyć się ostrzegawczy brzęczyk nakazujący jej wyłączenie. Blokady nie powinno się włączać skręcając na przyczepnej nawierzchni,tylko jeśli jest konieczna, na śliskiej. W VW T4 powinna zapalać się tylko jedna lampka oznaczona na tylnym moście, reszta jest nieczynna a miga podczas załączania,bo pewnie przekaźnik przez chwilę podaje na nie napięcie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |