T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Jako, że literatura niezbyt bogata o tym naszym patencie pozwoliłem sobie trochę potłumaczyć z Betribsanleitung(instrukcja użytkowania):

Holowanie:

Pojazdy bez ABS:
-W przypadku kiedy zachodzi konieczność holowania za pomocą wózka unoszącego jedną z osi (przednią lub tylną), ważne jest aby koła uniesionej osi mogły się swobodnie obracać.

Pojazdy z ABS:
- pojazd może być holowany z uniesioną przednią lub tylną osią tak jak pojazdy bez ABS.
Dodatkowo w przypadku holowania z uniesioną tylną osią koła tej osi nie muszą mieć możliwości swobodnego obracania się, lecz w tym przypadku trzeba się upewnić iż tylnia oś nie została zblokowana poprzez pozostawiony załączony bieg wsteczny. W takim przypadku aby rozblokowć tzw. sprzęgło jednokierunkowe należy przy załączonym zapłonie krótko włączyć pierwszy bieg i potem przełączyć w położenie neutralne.




Na razie tyle , z czasem będę rozwijał wątek wszelkie sugestie jak i kontynuacja mile widziane <vw> cdn.


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 listopada 2011, 11:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Jeszcze lepsze jaja są z automatami 4x4.
Jak ktoś ma coś uszkodzono to nic tylko podstawić SM autko na zakazie i czekać na odholowanie, a potem odebrać należne pieniążki na remont pomniejszone o koszt holowania. Tak czy siak powinno wyjść na plus :twisted:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 00:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 grudnia 2011, 00:51
Posty: 5
model: t4 doka
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie forumowicze. Jestem tu nowy więc liczę na miłe przyjęcie.
Jeżeli chodzi o temat holowania pojazdów z napędem 4x4 lub pokrewnymi (np. syncro) to zasada jest prosta.
Jeżeli ma być ciągany to wszystkie koła muszą się obracać, a jeżeli niema takiej opcji to pozostaje tzw. wózek "speed dolly" który podkłada się pod jedną z osi natomiast druga wisi na "okularze" holownika.
Można też wciągnąć pojazd na platformę o ile dysponuje ona tzw. toczydełkami (małe podkładki którymi unosi się wszystkie cztery kółka).
Także polecam uwadze sposób w jaki w razie "W" będziecie holowali swoje cudeńka z napędem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 grudnia 2012, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
waldek_T4syncro napisał(a):
Jako, że literatura niezbyt bogata o tym naszym patencie pozwoliłem sobie trochę potłumaczyć z Betribsanleitung(instrukcja użytkowania):

Holowanie:

Pojazdy bez ABS:
-W przypadku kiedy zachodzi konieczność holowania za pomocą wózka unoszącego jedną z osi (przednią lub tylną), ważne jest aby koła uniesionej osi mogły się swobodnie obracać.

Pojazdy z ABS:
- pojazd może być holowany z uniesioną przednią lub tylną osią tak jak pojazdy bez ABS.
Dodatkowo w przypadku holowania z uniesioną tylną osią koła tej osi nie muszą mieć możliwości swobodnego obracania się, lecz w tym przypadku trzeba się upewnić iż tylnia oś nie została zblokowana poprzez pozostawiony załączony bieg wsteczny. W takim przypadku aby rozblokowć tzw. sprzęgło jednokierunkowe należy przy załączonym zapłonie krótko włączyć pierwszy bieg i potem przełączyć w położenie neutralne.




Na razie tyle , z czasem będę rozwijał wątek wszelkie sugestie jak i kontynuacja mile widziane <vw> cdn.
Ja bym jeszcze uzupełnił, że w przypadku jeśli jest ABS,można go również ciągnąć z uniesioną przednią osią,co najczęściej się stosuje. Oczywiście nie może być również włączona blokada wolnego koła (podniesione tylne koło musi się dać swobodnie obracać do przodu). Blokada wolnego koła nie jest niczym sygnalizowana (co według mnie jest niedoróbką), więc nie mylić z gałką i zieloną lampką załączania blokady mechanizmu różnicowego.
Jednak trzeba to uzupełnić,że w takim przypadku jeśli podniesione koła przedniej osi nie mogą się obracać,to nie powinno się cofać takim zestawem,gdyż wtedy obrót tylnych kół zacznie być przekazywany na przód.
Podsumowując warto więc chyba mieć zawsze możliwość obracania się kół podniesionej osi,bo w czasie walki z awarią,człowiek nie będzie miał głowy do rozważania tych niuansów i w końcu ugotuje sprzęgło wiskotyczne <zniesmaczony>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB