T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Multivan lift zawieszenia
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=15293
Strona 1 z 1

Autor:  Pretor_wawa [ piątek, 11 sierpnia 2017, 20:10 ]
Tytuł:  Multivan lift zawieszenia

Szukałem ale nie znalazłem.
Czy ktoś przerabiał lift zawieszenia?
Jeśli tak to o ile i za pomocą czego?

Autor:  Probe041 [ piątek, 11 sierpnia 2017, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Wymiana sanek kompletnych plus wahacze i po sprawie

Autor:  Pretor_wawa [ sobota, 12 sierpnia 2017, 09:38 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Ok. Rozumiem, że to opcja najbardziej profesjonalna. Czy są firmy lub strony internetowe gdzie takie zestawy są oferowane?
Dziękuję kolego za odzew. Bądź tak życzliwy i zajrzyj tutaj od czasu do czasu bo strasznie mało jest info na temat przekształcenia MV w lekko terenowe auto. Czy na początek można mniejszy lift zrobić niższym kosztem aby ogólnie sprawdzić jak się to prowadzi itp? Czy to druciarstwo?

Autor:  rotor [ sobota, 12 sierpnia 2017, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Cześć.
Lift zawieszenia:
-drążki z przodu podnosisz max do góry tak żeby wyszły pochylenia na geometrii w granicy regulacji
-zakładasz wyższe opony ja mam 225/17 16
-tył zakładasz podkładki dystansowe +25mm i sprężyny od transportera wzmocnione
dodatkowo myśląc o przejeżdżaniu przez jakieś rowy, rzeki i inne przeszkody trzeba założyć porządną osłonę silnika i podciąć zderzak z przodu bo inaczej go urwiesz:)

Autor:  Pretor_wawa [ sobota, 12 sierpnia 2017, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Czy podkręcając drążki nie ogranicza się zakresu ich pracy? Czy nie powinno się ich wymienić na mocniejsze jak w przypadku sprężyn?
Co do tyłu to ok choć wolałbym tylko same sprężyny.
Pytanie również o kwestię pracy przegubów napędowych? Czy te zmiany nie niosą za sobą skrócenia żywotności przegubów?
Widziałem gdzieś że chyba opuszcza się tylny dyfer. Zyskuje się lift budy ale katy zespolu napędowego zostają fabryczne.

Autor:  rotor [ sobota, 12 sierpnia 2017, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Ja po przeróbkach mam najeżdzone jakieś 120 000 km i to dużo w terenie takim na co pozwala T4 i jest dobrze.
Możesz kombinować inaczej ale ja uważam że szkoda kasy.
Nie ma potrzeby przeróbek drążków, przegubów itd
A i moje auto to 150km przerobione na 190km:) i wszystko działa.

Autor:  Pretor_wawa [ sobota, 12 sierpnia 2017, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Brzmi dobrze.
Czy możesz sprecyzować ewentualnie jakie dokładnie te sprężyny?
Podkładki do dostania w PL czy zamówić np. Deuter Olkusz?
Rozumiem, że po takich zmianach trzeba geometrię zrobić?
Opony rozumiem 225/75/16?

Autor:  rotor [ sobota, 12 sierpnia 2017, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Odnośnie sprężyn zadzwoń w środę w godzinach 8-16 podam ci symbol mam zapisany na warsztacie (508782001)
podkładki ja wytoczyłem sam z aluminium.
Geometria to podstawa na koniec modyfikacji.
tak ja mam yokohama geolandar

Autor:  Probe041 [ wtorek, 15 sierpnia 2017, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

http://www.vwbuswiki.de/index.php/Syncr ... 6her_legen

Autor:  Jacek J [ poniedziałek, 4 września 2017, 12:25 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Pretor_wawa napisał(a):
Czy podkręcając drążki nie ogranicza się zakresu ich pracy? Czy nie powinno się ich wymienić na mocniejsze jak w przypadku sprężyn?
Co do tyłu to ok choć wolałbym tylko same sprężyny.
Pytanie również o kwestię pracy przegubów napędowych? Czy te zmiany nie niosą za sobą skrócenia żywotności przegubów?
Widziałem gdzieś że chyba opuszcza się tylny dyfer. Zyskuje się lift budy ale katy zespolu napędowego zostają fabryczne.

Podłączę się przy okazji.
Mi kiedyś w niezamierzony sposób podnieśli tył samochodu wymieniając złamane oryginalne sprężyny o zmiennej grubości na takie mocniejsze i wyszło na to, że także wyższe o jednakowej grubości.
Tył poszedł o parę centymetrów wyżej i tak już zostało.
Nie wiem jak tylne przeguby, bo z nimi nic nie robiłem, ale już 2 razy w ciągu paru lat musiałem wymieniać ich gumowe osłony, bo pracują pod większym niekorzystnym kątem i szybko mi pękają.
Żeby było ciekawie, te osłony w oryginale już nie występują i trzeba korzystać z zamienników.

Przy okazji chciałbym podwyższyć dla równowagi na drążkach też przód i ciekawi mnie jak to potem wygląda z ustawieniem geometrii.
Doczytałem się, że wysokość przedniego zawieszenia jest zależna od grupy w jakiej znajduje się dany egzemplarz.
Grupa ta podana jest ponoć na papierowej wklejce przy bezpiecznikach.
Wie ktoś gdzie to jest tam napisane, są ponoć 4 grupy i różnią się one wysokością (mierzoną po amortyzatorze w przedziale 26-28cm).
Ja mam w tej chwili ok 26cm i podejrzewam, że jestem w grupie 4 (ta 4 po syncro)
Daję zdjęcie tej wklejki.

Autor:  Wrzos [ poniedziałek, 11 września 2017, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Dzięki koledzy za trochę informacji, w te zime też zabiorę się za podniesienie t4.
Tyle rozumiem że kupię nowe sprężyny od transportera wzmocnione (stare i tak idą do wyrzucenia, jedna jest urwana). Te podkładki dystansowe 25 to rozumiem pod amortyzator.
Pod przedni też coś podkladacie?
Pod tylni dyfer, co podlozyc też jakieś aluminiowe czy może by coś gumowego?
Co z podporą wału, obnizacie czy zostaje jak jest?
Na oponach już jeżdżę Yokohama A/T 205/65/16, mi większe raczej już nie wejdą, no chyba żebym cioł nadkola.
Te podkładki to może idzie gdzieś kupić, czy kombinować ze tokarzem?


Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Autor:  GRIMM [ niedziela, 8 października 2017, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Pod dyfer zakładają aluminiowe dystanse, ale tak samo jak z podkładkami pod sprężyny... ja poszedł bym w poliuretan. W terenówce takie miałem i sporo ich na alledrogo. Pozatym są już firmy co dorabiają na zamówienie.
https://escape4x4.pl/pl/c/Podkladki-nad-sprezyny/2100 tu mają duży wybór, może coś dobiorą pod wymiar.

Autor:  Wrzos [ środa, 11 października 2017, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Dzięki za info, za niedługo będę wynikał w temat. Na razie się rozglądam.

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Autor:  blantozaur [ piątek, 9 marca 2018, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Zderzak to zdecydowanie podstawa ;D a co za tym idzie klakson do góry.
Przód mam na drążkach lekko podkręcony, tył na sprężynach z doki i jak dla mnie wystarcza.
Zamiast skupiać się nad przebudową t4 w terenówkę polecam komplet agresywnych laczków. Jak jeździłem w teren na cywilnych laczkach to pakowałem łańcuchy - tania lecz szalenie skuteczna opcja.
Na wszelkie "w" na pakę szpila, kawałek linki, wyciągarka - linka i łańcuch zawsze się przyda aby wytargać z lasu grubszy opał ;]


Jak nie podetniesz zderzaka to polecam zapas trytek wozić.

Autor:  tenzing2 [ sobota, 23 maja 2020, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Witam,
Mam pytanie o ten lift, o którym pisał Rotor. Czy podkładki 25mm dajemy tylko pod wzmocnione sprężyny czy też pod tylny most? Z przodu podkręcamy drążki tak żeby półoś o nic nie obcierała czy do jakiego granicznego kąta?
Jak w praktyce po takiej przeróbce, nic się nie ukręciło?
Pozdrawiam

Autor:  hoopsii [ piątek, 29 maja 2020, 23:13 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

https://www.vwbuswiki.de/index.php/Syncro_T4_höher_legen

Nic się nie urwie. Zrobiłem. Jeździ.

Autor:  tenzing2 [ niedziela, 31 maja 2020, 09:04 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Ok, dzięki hoopsii

Autor:  MooNeR [ poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:51 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Dorzucę od siebie, że przerabiałem taki właśnie lift (bez opuszczenia mostu).

1. Z przodu drążki podkręcone do góry
2. Z tyłu sprężyny 'wzmocnione' 20mm z aledrogo bez zmiennej grubości drutu + podkładki gumowe oryginalne do sprężyn.

Auto stało ładnie wyżej. Wszystko działało. Z jednym , a nawet dwoma ALE.

1. co rok/dwa lata wymiana gum przegubów wewnętrznych z przodu
2. co rok/dwa wymiana gum przegubów zewnętrznych z tyłu

Kąt pracy jest taki, że chyba żadna guma tego nie wytrzyma. Z tyłu można się poratować opuszczeniem mostu aby kąty nie były tak agresywne.
Btw. nie ma czegoś takiego jak guma przegubu na tył, w sensie cała półoś jest jednym numerem części - na szczęście można się ratować uniwersalnymi gumami.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 2 czerwca 2020, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Przy dużym lifcie z przodu wypadałoby sanki opuścić z całym napędem, u mnie na fabrycznych nastawach wysokości przodu rwało osłony przegubów wewnętrznych 3 razy do roku

Autor:  BALONt4 [ czwartek, 18 maja 2023, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Multivan lift zawieszenia

Ma ktoś rysunek techniczny tych przedłużek do amortyzatorów?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/