T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 20 czerwca 2018, 07:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap syncro
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 stycznia 2017, 15:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2017, 21:49
Posty: 2
model: T-4
silnik: 2,5 TDI 102 km

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich moto-zakręconych :D Ostatnio myśleliśmy z tatą nad założeniem napędu tylnego do naszego t-4 (2,5tdi 102km ACV). Posiadamy transportera z 1999 roku. Jest on przez nas używany do przewozu desek, drewna i innych materiałów. Pomysł z napędem na 4 koła pojawił się, kiedy to nie potrafiliśmy podjechać pod żadne wzniesienie bez pomocy łańcuchów lub innego pojazdu (mieszkamy w górach). Początkowym pomysłem była zmiana pojazdu (ale sentyment i to, że pracuje bezawaryjnie skłoniło nas do swapa). Otóż chcielibyśmy się dowiedzieć co potrzeba wymienić (skrzynia, zawieszenie ?). Widzieliśmy także, że w napędzie syncro na tylnej osi występują hamulce bębnowe a nie tarczowe (czy jest możliwość założenia tarczy?). Chcielibyśmy także podnieść samochód i zastanawiamy się nad zawieszeniem pneumatycznym (lub nad innymi pomysłami na jakie nie wpadliśmy). Pozdrawiam :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Swap syncro
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 stycznia 2017, 18:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 818
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 19 razy
odnośnie założenia syncro to potrzebujesz kompletu czyli skrzynia z przystawką wały, całe tylnie zawieszenie oraz wydech

odnośnie podniesienia doczytaj odpowiedni temat bo jest



Za ten wpis autor ozyrys486 podziękował: SYNCROT-4 (czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Swap syncro
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 stycznia 2017, 20:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2017, 21:49
Posty: 2
model: T-4
silnik: 2,5 TDI 102 km

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Widziałem temat o podnoszeniu i nie byłem pewien czy zawieszenie jest takie samo w wersji syncro i zwyczajnej. A jak wygląda zapinanie tyłu ? (siłownik, zapadka) Oraz czy można to przerobić na jakiś przełącznik ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Swap syncro
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 stycznia 2017, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 22:58
Posty: 32
Lokalizacja: Prawie w Bydgoszczy
model: T4 syncro
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Napęd na tył nie jest rozłączany jest przenoszony przez sprzęgło wiskotyczne. Są wersje syncro z blokadą tylnego mosty i to jest załączane przełącznikiem w kabinie. Ja akurat taką wersję posiadam i mam z tyłu hamulce tarczowe.



Za ten wpis autor paulrat podziękował: SYNCROT-4 (sobota, 28 stycznia 2017, 20:14)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Swap syncro
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2017, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 87
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Wersja syncro i z napędem tylko na przód ma identyczne wachacze i piasty tylne i nie trzeba ich wymieniać przy swapie. Wystarczy wymontować śruby trzymające łożyska w kupie i w ich miejsce zamontować półosie.



Za ten wpis autor bodek podziękował: SYNCROT-4 (wtorek, 31 stycznia 2017, 00:21)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Swap syncro
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 23:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 01:06
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 syncro
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Witam wszystkich.zastanawiam się nad zamianą mojego napędu syncro adoptowanego z 2.4d na ten z 2.5 tdi.Mam w kpl.skrzynię z reduktorem,półosie przód,dwumasa,moje pytanie to;czy tylny most z półosiami i wał z wisco mogą zostać od starej wersji,i czy warto wykonać tę zamianę.Moje syncro to AJT 145 KM z blokadą i abs,skrzynia DQQ.Od 4 lat napędy bezawaryjne,skrzynia,reduktor,wał i dyfer były wtedy regenerowane.I co ew.jeszcze trzeba przerabiać /wymieniać przy tej zamianie.Celem operacji byłaby skrzynia o większej wytrzymałości,autko jeżdzi non stop w terenie.pozdrawiam.Robert


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB