T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 20:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Cześć,

Szukałem, ale moje zdolności z szukajką były mizerne.

Jak w Waszej ocenie Syncro zachowuje się bez obciążenia, a z bagażami i rodziną ?
Zastanawiam się ile bezpiecznie mogę dociążyć auto, by amortyzacja działała, a hamulce hamowały.

Póki co tylko gdybam ... ale:
8 osób x 80kg = 640kg
8 bagaży x 25kg = 200kg
Pełen bak PB = 90kg
Pełen bak LPG = 100kg
Ekwipunek wyprawowy = 100kg
Modyfikacje auta od golasa = min 200kg

Czyli wychodzi mi jakieś +1300kg ... i już mi się zrobiło słabo.
Wypad z rodziną w góry bez problemu, jednak wyjazd 8 chłopa + szpej + 2 kraty piwa itd już słabo widzę.

Jak wy obciążacie swoje auta ?? (oczywiście laczki wzmocnione, może zawieszenie też... )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 21:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Syncro czy zwykły, zasada /formalnie/ jest prosta. Zaglądasz do dowodu rejestracyjnego i tam masz podane masy:
F1 dmc /w moim Syncro 2605/; G masa własna z paliwem /u mnie 1898/, a różnica to dopuszczalna masa pasażerów i bagażu /2605 - 1898 = 707/.
Tyle formalnie, a jeśli w realu chcesz przekroczyć, to na swoją odpowiedzialność, ale jeśli chcesz cieszyć się jazdą i bezawaryjnością, to nie przesadzaj.



Za ten wpis autor srokkka podziękował: mariuszgim (poniedziałek, 23 stycznia 2017, 22:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 00:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Dzięki za odpowiedź :)

Oczywiście DMC nie zamierzam przekraczać, bo szkoda auta, a przez przypadek można się komuś narazić.

Jednak bardziej chodzi mi o kwestię jak samo auto zachowuje się przy obciążeniu na granicy ??
Wyjazd w daleką trasę zawsze kończy się wieloma torbami które robią odpowiednią masę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 01:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Mogę pogdybać bo w dalekie trasy jeżdżę zwykle w 2 dwie osoby, czasami jak muszę to w cztery :)

Syncro z zasady powinno mieć mniejszą nośność bo sam dodatkowy napęd swoje waży.

No i podstawowa sprawa, wielokrotnie tu powtarzana: Syncro T4 to nie samochód terenowy. Na pusto swoim Multkiem (bez syncro ofkors) włóczę się np. po Beskidzie Niskim ale tylko dlatego że mam wolnossącego diesla.
Jeździłem wcześniej sporo benzynowym UAZ-em i mimo, że ma on ramę i reduktor, w teren z 5 osobami na pokładzie i pełnym pod sufit bagażnikiem bym nie startował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 01:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Syncro i Long już mają większą masę, a DMC zostaje zbliżona do innych.

Oczywiście nie będę jeździł w typowym terenie - choć widziałem relacje przerobionych T4 i imponujące wyczyny robiły. Ja potrzebuje auto na szosę z możliwością zjechania w drogę polną.

Z dwa tygodnie temu musiałem dojechać na zlecenie ... na aucie "dorobek życia" ponad 1000kg narzędzi.
Auto piękne i zwinne na szosie ... a gdy Sprinter poczuł las to oszalał i sprawnie jechał tylko na wstecznym ... i tak ponad 4km do klienta. Droga dojazdowa rozjechana przez wanny i inny ciężki sprzęt budowlany. Gdybym miał Syncro pewnie nawet bym nie odczuł zmiany przyczepności.

Ale chodzi mi o to, że jadąc Sharanem 2,8 mając 700-800kg na pace to auto prowadzi się dużo gorzej niż P307 którym przez przypadek wiozłem też w okolicy 800kg. Oczywiście są to przypadki sporadyczne, bo na duże tematy zabieram duże auto 319BT które jest przystosowane do tego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 04:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Bardzo, naprawdę bardzo dużo zależy od położenia środka ciężkości. Miałem niedawno okazję pojechać w trasę 400 km samochodem /Multivan Syncro, 2,4D/ nieco przeładowanym, ale na pace miałem trochę książek i dużo żeliwnych ciężarków, wszystko ułożone na podłodze w środku auta, a nic w bagażniku z tyłu. Więc środek ciężkości nisko i dociążone równomiernie obie osie. Rezultat? Auto słabo hamowało, jeszcze gorzej przyspieszało, za to na zakrętach prowadziło się lepiej niż idealnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 10:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Dzięki za podpowiedź :)
Czyli można zakładać, że auto pod obciążeniem dobrze się prowadzi ... chyba, że na dach damy 500l zbiornik wody :)

Hamulce raczej pewne, że szybko mogą się przegrzać ... ale już ktoś pisał o zmianie na większe. Dodatkowo użycie klocków lepszych typu sport powinno umożliwić lepsze hamowanie przy przegrzaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 12:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Piotr_CT Napisałem, że auto prowadziło się idealnie, ale było obciążone nietypowo. Środek ciężkości był dużo niżej /i przesunięty do przodu/ niż w samochodzie pustym czy przy przewozie kompletu pasażerów. Przy obciążeniu "zwykłym", nawet bez zbiornika na dachu, prowadzenie nie będzie wcale takie dobre.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 12:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Tak, rozumiem co napisałeś w poście wcześniejszym. Taka właśnie mnie informacja interesowała. Dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 23:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A najpiękniejsze jest to że T4 long 2,5b caravelle napęd przód na pusto zbiornik paliwa pusty waga 2050kg a gdzie paliwo i wyjdzie jakieś 2100kg, i ładowność maleje gwałtownie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 00:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
A najpiękniejsze jest to że T4 long 2,5b caravelle napęd przód na pusto zbiornik paliwa pusty waga 2050kg a gdzie paliwo i wyjdzie jakieś 2100kg, i ładowność maleje gwałtownie

Taaaa wiem :( .... + zbiornik LPG 2x100l + gaz to kolejne z 240kg.

Nie wiem jak to faktycznie wyjdzie, ale po głowie chodziło wywalenie zbiornika paliwa i wstawienie 20l na odpał i dojazd, a wstawić zbiornik LPG pod podwozie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 19:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 20:27
Posty: 610
Lokalizacja: Podlasie BKL
model: Long Red
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 45 razy
A co z przeglądem przy takiej ingerencji w auto??


_________________
Ja mam siłę, ja mam moc..
Ja przetańczę całą noc..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 23:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Kochasie napisał(a):
A co z przeglądem przy takiej ingerencji w auto??


Póki co nie słyszałem by nie miało przejść.
Auto posiada jeden zbiornik paliwa PB lub ON, a LPG to dodatkowy który jest instalowany w autoryzowanym punkcie.
Zbiorniki też posiadają osobne dokumenty stwierdzające legalizacje itp.

Przykładowo auta z CNG posiadają takich zbiorników 3-4-6.

Widziałem kilka holowników i busów na LPG np. z 3 zbiornikami - i właściciele nic nie mówili by były problemy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2017, 02:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 20:27
Posty: 610
Lokalizacja: Podlasie BKL
model: Long Red
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 45 razy
Piotr_CT napisał(a):
Kochasie napisał(a):
A co z przeglądem przy takiej ingerencji w auto??


Póki co nie słyszałem by nie miało przejść.
Auto posiada jeden zbiornik paliwa PB lub ON, a LPG to dodatkowy który jest instalowany w autoryzowanym punkcie.
Zbiorniki też posiadają osobne dokumenty stwierdzające legalizacje itp.

Przykładowo auta z CNG posiadają takich zbiorników 3-4-6.

Widziałem kilka holowników i busów na LPG np. z 3 zbiornikami - i właściciele nic nie mówili by były problemy.


Ale ja pytam o wyjęcie/ zmniejszenie fabrycznego baku na paliwo, o czym pisałeś post wcześniej..
Dodatkowe to tak jak napisałeś. Jeżeli jest papier to nie ma problemu.


_________________
Ja mam siłę, ja mam moc..
Ja przetańczę całą noc..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2017, 02:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Kochasie napisał(a):
Ale ja pytam o wyjęcie/ zmniejszenie fabrycznego baku na paliwo, o czym pisałeś post wcześniej..
Dodatkowe to tak jak napisałeś. Jeżeli jest papier to nie ma problemu.


A... o to.
No to nie wiem. Większe wiem że przechodziły bez problemu. Oczywiście papier na 220l kolega dostał do dostawczego.
Gość robi zbiorniki na zamówienie ... koszt to około 10zł/litr.

Na początek muszę mieć auto, by sprawdzić wymiary i zobaczyć na co można sobie pozwolić.

Niestety mała waga bagażowa troszkę zaczyna mnie martwić.
Wiadomo, że codziennie nie będzie jeździł z pełnym obciążeniem - ale wypady robię co 2 tygodnie + długie wakacje objazdowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB