T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 18:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Witam ponownie, jeśli ten wątek był już na tym forum poruszany, proszę o linka. Chcę się wstępnie zorientować co do możliwości umieszczenia reduktorka w moim aucie. Czy jest to realne? Z jakim kosztem trzeba się liczyć? Co po kolei zrobić? Czy napęd 4x4 byłby stały, czy z blokadą dyfra? Dzięki z góry:)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 stycznia 2011, 23:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Obawiam się, jestem prawie pewien, że do skrzyni automat nie da się dołożyć napędu syncro. Ale jeśli nawet zmienisz skrzynię, to dopiero początek przeróbek. Potrzebny jeszcze wał napędowy, sprzęgło viscozowe, dyfer /są wersje z blokadą i bez/, półosie i tylne piasty. Do tego inna rura wydechowa no i jeśli dyfer z blokadą to odpowiedni panel pod deską w kabinie i przewody podciśnieniowe wraz z elektryką do kontrolki. Na allegro znajdziesz firmy, które oferują takie przeróbki /oni będą wiedzieli, czy do skrzyni automat można.../, a koszt u nich to około 6.000 zł. Podobno całą przeróbkę robią w jeden dzień. Kombinując samemu i kupując części osobno /a dostać niełatwo/ zaoszczędzisz może i ze 2.000, ale czy wszystko zrobisz jak należy?
I jeszcze jedno - w syncro napęd 4x4 jest stały.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 20:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
srokkka napisał(a):
...sprzęgło viscozowe... (wiskotyczne)
I jeszcze jedno - w syncro napęd 4x4 jest stały.


to jak? staly czy dolaczany? ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 22:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Napęd syncro jest stały. Po prostu. Oba mosty są ze sobą połączone prawie na sztywno. Prawie, bo sprzęgło viscotyczne jest elementem który zmniejsza naprężenia w układzie napędowym, zastępuje międzyosiowy mechanizm różnicowy. Guziczek pod deską /w niektórych wersjach/ jest do załączania blokady tylnego dyfra/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 stycznia 2011, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Syncro nie jest napędem typowo "dołączanym" ale i nie jest typowo "stałym". Obroty wału co prawda idą na tylne koła cały czas ale dopiero poślizg przednich kół "zagotuje" wiskozę która się zestala i odtąd dopiero tył może przenosić poważniejsze moce. Zimna wiskoza przenosi też moc ale relaywnie niewielką bo mamy poślizg w oleju silikonowym. Więc napęd syncro jest takie coś pomiędzy stałym a dołączanym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 16:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
i jak tam, udało się ruszyć temat z reduktorem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 marca 2012, 22:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2011, 11:38
Posty: 2
model: multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam ...
jestem na forum już jakiś czas ale nie udzielałem się pisząc , raczej czytałem interesujące mnie tematy ... ale tu mam pytanie ......

srokkka napisał(a):
Obawiam się, jestem prawie pewien, że do skrzyni automat nie da się dołożyć napędu syncro. Ale jeśli nawet zmienisz skrzynię, to dopiero początek przeróbek


czy w takim razie można dołożyć reduktor do innej , manualnej skrzyni ... mam na myśli multivana 2.4 D syncro jest fajnie tylko trochę wolno jeździ i myślę tu o wymianie skrzyni na szybszą ...
chcę też wymienić silnik na 1.9 afn ale to inny temat ........

tu pytam o skrzynie jak to jest ???? czy to są " normalne " skrzynie z dołożonym reduktorem ???
czy to są specjalne skrzynie syncro ....??
a może można zmienić na " szybsze " przełorzenie główne .....????

Pozdrawiam wszystkich fanów T4 ...


Ostatnio edytowano sobota, 3 marca 2012, 11:30 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
poprawiono cytowanie, literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 marca 2012, 20:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Wszystko możesz zmienić ale do zwykłej skrzyni bez przeróbki nie dołożysz reduktora bo olej nie będzie do niego dochodził trzeba zrobić otwór w obudowie taki co będzie dostarczał olej na reduktor . Każda skrzynia ma swój symbol z którego " jak jest oryginalna " łatwo dojść jakie ma przełożenia gdzieś na forum był pliczek w exelu za pomocą którego możesz po symbolu sprawdzić przełożenia swojej skrzyni. Syncro kiedyś sprawdzałem z transportera 2.4 D z 98 roku skrzynia miała symbol DQP była szybsza od CCY . Jak znajdę do wstawię tu ten plik w którym to można wszystko sprawdzać. 1 bieg i 2 bieg w syncro są wolne bardziej typu terenowe ięc na pewno różnią się od tych bez syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 marca 2012, 16:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Przeróbka skrzyni pod reduktor nie wiąże się tylko z otwotem na olej .
Jest dużo większa i wymaga kosza satelitów od syncro i paru innych pierdół ,oraz zaplecza mechanicznego.
Prościej w 2,4 wymienić 5 bieg na szybszy i może się to udać nawt bez wyjmowania całkowitego skrzyni (krótka skrzynia ) zależy jaki masz typ skrzyni i jakie przełożenie główne.
I nie przesadź z przełożeniami bo będzie słaby na 5 i górkę będzie wyczówał z paru kilometrów. :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 marca 2012, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mjacenty napisał(a):
Przeróbka skrzyni pod reduktor nie wiąże się tylko z otwotem na olej .
Jest dużo większa i wymaga kosza satelitów od syncro i paru innych pierdół ,oraz zaplecza mechanicznego.
Prościej w 2,4 wymienić 5 bieg na szybszy i może się to udać nawt bez wyjmowania całkowitego skrzyni (krótka skrzynia ) zależy jaki masz typ skrzyni i jakie przełożenie główne.
I nie przesadź z przełożeniami bo będzie słaby na 5 i górkę będzie wyczówał z paru kilometrów. :mrgreen:

Co tu obejmuje nazwa reduktor,to jest zwiększone przełożenie (inne zębatki) w skrzyni biegów w wersjach syncro,czy wyprowadzenie napędu na tylną oś? Bo w terenówkach jest to dodatkowa część skrzyni biegów zwiększająca 2-3 krotnie przełożenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 marca 2012, 11:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Na tym forum reduktorem nazywa się przystawkę kątową odbioru mocy na tył ,dokręcaną do skrzyni syncro. A co do przełożeń ,to skrzynie syncro maja generalnie wolniejsze przełożenia i inną przekładnię główną , ale to w samej skrzyni. Przełożenia syncro też są różne ,zależnie od typu skrzyni syncro.
Niestety w T4 nie występuje klasyczny reduktor zmieniający przełożenia , choć czasem by się przydał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2016, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2016, 23:42
Posty: 7
model: T4 multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
#mjacenty
Dzięki za wyjaśnienie bo też czytałem wszystkie posty z próbą zrozumienia o co chodzi.
Kolega #marh chyba pytał o reduktor jako dodatkowe zwolnienie - jak w prawdziwych terenówkach a teraz rozumiem, że chodzi o wymianę skrzyni na taką z SYNCRO

Odpowiedź brzmi, że do każdego napędu liniowego można założyć dodatkową rozdzielnię zwalniającą. Trzeba "tylko" rozdzielić wał napędowy i wstawić pomiędzy Reduktor. Oczywiście podwieszony do podłużnic i odpowiednio zcentrowany. Nissan Patrol ma reduktor tzw przelotowy. I co ciekawe umożliwia wykorzystanie przylgni frontowej (tej co w terenówce napędza przedni most) jako przystawki odbioru mocy PTO.

Mam nadzieję, że ktoś to zrobi i będzie ciekawe....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB