T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć reduktor?
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=1334
Strona 1 z 1

Autor:  marh [ czwartek, 20 stycznia 2011, 18:42 ]
Tytuł:  T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć reduktor?

Witam ponownie, jeśli ten wątek był już na tym forum poruszany, proszę o linka. Chcę się wstępnie zorientować co do możliwości umieszczenia reduktorka w moim aucie. Czy jest to realne? Z jakim kosztem trzeba się liczyć? Co po kolei zrobić? Czy napęd 4x4 byłby stały, czy z blokadą dyfra? Dzięki z góry:)

Autor:  srokkka [ sobota, 22 stycznia 2011, 23:40 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

Obawiam się, jestem prawie pewien, że do skrzyni automat nie da się dołożyć napędu syncro. Ale jeśli nawet zmienisz skrzynię, to dopiero początek przeróbek. Potrzebny jeszcze wał napędowy, sprzęgło viscozowe, dyfer /są wersje z blokadą i bez/, półosie i tylne piasty. Do tego inna rura wydechowa no i jeśli dyfer z blokadą to odpowiedni panel pod deską w kabinie i przewody podciśnieniowe wraz z elektryką do kontrolki. Na allegro znajdziesz firmy, które oferują takie przeróbki /oni będą wiedzieli, czy do skrzyni automat można.../, a koszt u nich to około 6.000 zł. Podobno całą przeróbkę robią w jeden dzień. Kombinując samemu i kupując części osobno /a dostać niełatwo/ zaoszczędzisz może i ze 2.000, ale czy wszystko zrobisz jak należy?
I jeszcze jedno - w syncro napęd 4x4 jest stały.

Autor:  GrzesTM [ niedziela, 23 stycznia 2011, 20:32 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

srokkka napisał(a):
...sprzęgło viscozowe... (wiskotyczne)
I jeszcze jedno - w syncro napęd 4x4 jest stały.


to jak? staly czy dolaczany? ;)

Autor:  srokkka [ niedziela, 23 stycznia 2011, 22:54 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

Napęd syncro jest stały. Po prostu. Oba mosty są ze sobą połączone prawie na sztywno. Prawie, bo sprzęgło viscotyczne jest elementem który zmniejsza naprężenia w układzie napędowym, zastępuje międzyosiowy mechanizm różnicowy. Guziczek pod deską /w niektórych wersjach/ jest do załączania blokady tylnego dyfra/.

Autor:  GrzesTM [ wtorek, 25 stycznia 2011, 23:06 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

Syncro nie jest napędem typowo "dołączanym" ale i nie jest typowo "stałym". Obroty wału co prawda idą na tylne koła cały czas ale dopiero poślizg przednich kół "zagotuje" wiskozę która się zestala i odtąd dopiero tył może przenosić poważniejsze moce. Zimna wiskoza przenosi też moc ale relaywnie niewielką bo mamy poślizg w oleju silikonowym. Więc napęd syncro jest takie coś pomiędzy stałym a dołączanym.

Autor:  paluch [ piątek, 25 listopada 2011, 16:36 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

i jak tam, udało się ruszyć temat z reduktorem?

Autor:  longbow [ piątek, 2 marca 2012, 22:45 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

witam ...
jestem na forum już jakiś czas ale nie udzielałem się pisząc , raczej czytałem interesujące mnie tematy ... ale tu mam pytanie ......

srokkka napisał(a):
Obawiam się, jestem prawie pewien, że do skrzyni automat nie da się dołożyć napędu syncro. Ale jeśli nawet zmienisz skrzynię, to dopiero początek przeróbek


czy w takim razie można dołożyć reduktor do innej , manualnej skrzyni ... mam na myśli multivana 2.4 D syncro jest fajnie tylko trochę wolno jeździ i myślę tu o wymianie skrzyni na szybszą ...
chcę też wymienić silnik na 1.9 afn ale to inny temat ........

tu pytam o skrzynie jak to jest ???? czy to są " normalne " skrzynie z dołożonym reduktorem ???
czy to są specjalne skrzynie syncro ....??
a może można zmienić na " szybsze " przełorzenie główne .....????

Pozdrawiam wszystkich fanów T4 ...

Autor:  Corum [ sobota, 3 marca 2012, 20:35 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

Wszystko możesz zmienić ale do zwykłej skrzyni bez przeróbki nie dołożysz reduktora bo olej nie będzie do niego dochodził trzeba zrobić otwór w obudowie taki co będzie dostarczał olej na reduktor . Każda skrzynia ma swój symbol z którego " jak jest oryginalna " łatwo dojść jakie ma przełożenia gdzieś na forum był pliczek w exelu za pomocą którego możesz po symbolu sprawdzić przełożenia swojej skrzyni. Syncro kiedyś sprawdzałem z transportera 2.4 D z 98 roku skrzynia miała symbol DQP była szybsza od CCY . Jak znajdę do wstawię tu ten plik w którym to można wszystko sprawdzać. 1 bieg i 2 bieg w syncro są wolne bardziej typu terenowe ięc na pewno różnią się od tych bez syncro

Autor:  mjacenty [ niedziela, 4 marca 2012, 16:28 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

Przeróbka skrzyni pod reduktor nie wiąże się tylko z otwotem na olej .
Jest dużo większa i wymaga kosza satelitów od syncro i paru innych pierdół ,oraz zaplecza mechanicznego.
Prościej w 2,4 wymienić 5 bieg na szybszy i może się to udać nawt bez wyjmowania całkowitego skrzyni (krótka skrzynia ) zależy jaki masz typ skrzyni i jakie przełożenie główne.
I nie przesadź z przełożeniami bo będzie słaby na 5 i górkę będzie wyczówał z paru kilometrów. :mrgreen:

Autor:  Jacek J [ niedziela, 4 marca 2012, 22:12 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

mjacenty napisał(a):
Przeróbka skrzyni pod reduktor nie wiąże się tylko z otwotem na olej .
Jest dużo większa i wymaga kosza satelitów od syncro i paru innych pierdół ,oraz zaplecza mechanicznego.
Prościej w 2,4 wymienić 5 bieg na szybszy i może się to udać nawt bez wyjmowania całkowitego skrzyni (krótka skrzynia ) zależy jaki masz typ skrzyni i jakie przełożenie główne.
I nie przesadź z przełożeniami bo będzie słaby na 5 i górkę będzie wyczówał z paru kilometrów. :mrgreen:

Co tu obejmuje nazwa reduktor,to jest zwiększone przełożenie (inne zębatki) w skrzyni biegów w wersjach syncro,czy wyprowadzenie napędu na tylną oś? Bo w terenówkach jest to dodatkowa część skrzyni biegów zwiększająca 2-3 krotnie przełożenie.

Autor:  mjacenty [ poniedziałek, 5 marca 2012, 11:10 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

Na tym forum reduktorem nazywa się przystawkę kątową odbioru mocy na tył ,dokręcaną do skrzyni syncro. A co do przełożeń ,to skrzynie syncro maja generalnie wolniejsze przełożenia i inną przekładnię główną , ale to w samej skrzyni. Przełożenia syncro też są różne ,zależnie od typu skrzyni syncro.
Niestety w T4 nie występuje klasyczny reduktor zmieniający przełożenia , choć czasem by się przydał.

Autor:  ravscin [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 23:27 ]
Tytuł:  Re: T4 Caravelle 2.4D GL automat - czy da się włożyć redukto

#mjacenty
Dzięki za wyjaśnienie bo też czytałem wszystkie posty z próbą zrozumienia o co chodzi.
Kolega #marh chyba pytał o reduktor jako dodatkowe zwolnienie - jak w prawdziwych terenówkach a teraz rozumiem, że chodzi o wymianę skrzyni na taką z SYNCRO

Odpowiedź brzmi, że do każdego napędu liniowego można założyć dodatkową rozdzielnię zwalniającą. Trzeba "tylko" rozdzielić wał napędowy i wstawić pomiędzy Reduktor. Oczywiście podwieszony do podłużnic i odpowiednio zcentrowany. Nissan Patrol ma reduktor tzw przelotowy. I co ciekawe umożliwia wykorzystanie przylgni frontowej (tej co w terenówce napędza przedni most) jako przystawki odbioru mocy PTO.

Mam nadzieję, że ktoś to zrobi i będzie ciekawe....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/