T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 00:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Daję ten temat w dziale syncro, bo jakoś gdzie indziej nic nie znalazłem.
Polska literatura całkowicie milczy na temat tylnego mostu i tak się zastanawiam ile i jakiego oleju tam powinno być i jaki poziom względem otworu wlewowego?

Jak chodzi o skrzynię biegów, to doczytałem się, że do 02D (według T4 wiki chyba taką mam, ale oznaczenia na niej jakoś nie znalazłem) wchodzi 3l oleju syntetycznego 75 w90 i polecają Castrol TAF-X.
Poziom oleju ok. 10 mm poniżej otworu wlewowego.
Chociaż z rysunków z T4 wiki wynika nieco inaczej, bo 5 mm poniżej otworu.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe%C3%B6l

Widzę u siebie na przodzie skrzyni biegów śrubę wlewową i od spodu spustową, jednak zastanawia mnie trzecia śruba wyglądająca ni to na spustową ni to na wlewową, położona jest na tylnej części rozdzielającej napęd na półosie i tylny wał napędowy, jest z lewej strony z boku, ale dość nisko położona, dużo niżej niż przedni otwór wlewowy.
Zastanawiam się czy to jest jakiś dodatkowy otwór do spuszczania albo dolewania z tej części skrzyni?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 listopada 2014, 09:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Trochę sam się czegoś dowiedziałem o tylnym moście, bo podpytałem się w serwisie VW.
Mówią że wchodzi tam litr oleju, więc jak spuszczę i potem naleję świeży, to właściwy poziom względem otworu wlewowego sam się pokaże i dam znać ile to wychodzi :-)
Chronią jednak swoje produkty, bo nie podają parametrów właściwego oleju twierdząc, że mają tylko jego numer katalogowy.
Waham się czy do mostu zastosować też ten Castrol TAF-X 75w90 (obecnie występuję pod zmienioną nazwą Castrol Syntrans Transaxle), ale chyba tak zrobię, bo jakbym wymienił na taki sam też olej w skrzyni (na razie muszę trochę uzupełnić), to wtedy będę miał równe oleje w obu podzespołach, co ułatwi ewentualne późniejsze dolewki.

Trochę spanikowałem w tym temacie, bo kiedyś sprawdzałem olej w moście i był a teraz ledwie sięgam palcem jego poziomu :-/

Uzupełnienie informacji.
Otóż zlałem olej z mostu i było go ok. 0,9l
Wlałem 1l Castrola i poziom względem otworu wlewowego wychodzi dość nisko, tak że metoda na palec raczej się nie spisuje.
Można poziom zmierzyć tym samym wygiętym drutem jak do skrzyni biegów i poziom wychodzi też podobny, ok. 10mm poniżej otworu.

Zagadkowa śruba na skrzyni biegów okazała się drugą śrubą spustową i po prostu są dwie, bo jedna widać nie spuszczałaby całkowicie oleju. :-)

Pozostał więc tylko jeden problem, jaki typ oleju prawidłowo powinien być w moście?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 listopada 2014, 16:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Ja u siebie zalałem do skrzyni motula chyba 75 W90 i to nawet 3,5L auto uniosłem do góry przodem bo po 2L już ulej przelewem uciekał. Nadmiar oleju w skrzyni to nie problem, gorzej jak go brak. Tak mi bynajmniej podpowiedział ten skrzyniarz z Wrocka a on w temacie sporo wie(robi nawet dla serwisów) i kazdy do niego oddaje skrzynie jak się spierdoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 listopada 2014, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
To trochę przelałeś ;-)
Nie wiem jaką masz skrzynię,
bo w instrukcji "VW Transporter sam naprawiam samochód" podają następujące ilości oleju:
skrzynia
02B - ok. 2.5l
02G - ok. 2.3l
02G syncro - ok. 2.7l
02D syncro - ok. 3l



Za ten wpis autor Jacek J podziękował: Michalman (wtorek, 14 czerwca 2016, 12:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB