T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:39
Posty: 10
model: t4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.
Chciałbym kupić t4 syncro, jak sprawdzić czy napęd działa poprawnie?
Boję się, że jak kupię niesprawny to zrujnuję mnie naprawy.
Proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 20:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Najlepiej wjechać w błotko.
Podnieś jedno koło i spróbuj nim zakręcić, jak się "nie do" i jest duży opór narastający przy kręceniu - sprzęgło viskotyczne działa.
Przy sprawnym sprzęgle viskotycznym mozna wykonać tylko ok 1/4 obrotu.
Trochę błota najlepsze!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 20:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:39
Posty: 10
model: t4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Chodzi mi o to jak sprawdzić bez wjeżdżania w błoto, przy oględzinach auta , np. na placu, u mechanika lub na stacji diagnostycznej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 21:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
Stram, wjechać w błoto przodem czy tyłem? Zakręcić przednim kołem czy tylnym? Tym ubłoconym czy suchym?Do przodu kręcić czy obojętnie? Na którym biegu ma być? Miałeś na myśli ręczne kręcenie kołem? Jak byś mógł. opisz dokładniej. Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 23:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sprawdzenie bez błota wymaga podniesienia tylnego /jednego/ koła. Przy sprawnym sprzęgle visco podniesione koło nie da się obrócić, niezależnie czy skrzynia biegów będzie na luzie czy na biegu. A przy niesprawnym visco, koło będzie się obracało bez większych oporów. Ale uwaga - jeśli w aucie jest blokada tylnego mostu i jeśli byłaby włączona, to niezależnie od stanu visco, koło też nie da się obrócić. Więc najpierw sprawdź jak z blokadą, a potem podnoś koło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Jeszcze mały dodatek. Przy wersji z ABS-em tylny most posiada tzw. blokadę wolnego koła i podniesione tylne koło kręci się z dużym oporem tylko w jednym kierunku (w przeciwnym bez oporu) jak pamiętam do tyłu. Dopiero włączenie wstecznego biegu (przy włączonej stacyjce) powoduje włączenie blokady wolnego koła i tylne koło obraca się z oporem w obydwóch kierunkach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 października 2014, 10:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
srokkka napisał(a):
"Jeszcze mały dodatek. Przy wersji z ABS-em tylny most posiada tzw. blokadę wolnego koła i podniesione tylne koło kręci się z dużym oporem tylko w jednym kierunku (w przeciwnym bez oporu) jak pamiętam do tyłu. Dopiero włączenie wstecznego biegu (przy włączonej stacyjce) powoduje włączenie blokady wolnego koła i tylne koło obraca się z oporem w obydwóch kierunkach."
Tak, z ABS jest jak piszesz. Ale - jeśli visco jest sprawne, to kolo nie kręci się z dużym oporem, a praktycznie w ogóle nie daje się przekręcić. Przedłużając ramię długim kluczem do kół ledwo, ledwo można kołem drgać, o obracaniu nie mam mowy.

Jest też inny test, dynamiczny. Stanąć przednimi kołami na jakiejś luźnej nawierzchni, sypkim piasku, błocie, lodzie /ale tylne mają być na twardym/ i raptownie puścić sprzęgło. Jeśli tylne koła wyraźnie zabuksują, to visco jest ok.


Ostatnio edytowano piątek, 17 października 2014, 10:41 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono cytowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 października 2014, 11:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
atlantis-diving napisał(a):
Chodzi mi o to jak sprawdzić bez wjeżdżania w błoto, przy oględzinach auta , np. na placu, u mechanika lub na stacji diagnostycznej.
W stacji diagnostycznej można wjechać przednią osią na luźno obracające się nie napędzane rolki od sprawdzania hamulców (jeśli mają taką możliwość), albo podstawić takie ruchome rolki pod przednią oś (coraz więcej stacji ma takie) i spróbować z nich wyjechać, zarówno do przodu jak i do tyłu. Jeśli napęd syncro jest sprawny, to samochód zjedzie z rolek, jeśli nie, będzie kręcił bezradnie przednimi kołami ;-)
Ja jak kupowałem swojego suncrusia, to też się motałem, bo nie wiedziałem jak do tego podejść.
Możliwości w terenie nie było i przekonała mnie dopiero próba polegająca na lekkim podniesieniu całego samochodu na podnośniku centralnym, włączenia jedynki przy zapalonym silniku i próby hamowania drągiem obracających się też wtedy tylnych kół.
Jednak sprawdzałem tylko do przodu i później okazało się, że na wstecznym napęd nie działał (nie włączała się blokada wolnego koła w tylnym moście,która jest w wersji z ABS-em), co wyszło potem już po kupnie na śliskiej trawie.
Na szczęście brakowało tylko jednego połączenia przewodów elektrycznych, bo ktoś przede mną je usunął :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB