T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 02:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie!
Jestem z Krakowa Nowej Huty. Zakupiłem niedawno upragnione T4 w wersji Multivan. Kupiłem w Szwecji i mam na siebie, przeglądnięte, opłacony podatek i OC. Ale chcę zarejestrować tu w PL i oczywiście mam problemy.
Problem jest, że ktoś w Szwecji dla swoich celów/oszczędności zarejestrował go jako samochód ciężarowy z 4ma miejscami. Tymczasem to jest normalny standardowy multivan, rodzinny busik z 7ma miejscami i tak chcę go zarejestrować. Brakuje mi tylko przeglądu. Na najbliższej SKP skierowali mnie na okręgową mówiąc że będę i tak potrzebował zaświadczenia od serwisu że "zdemontowano ścianę grodziową"... Pojechałem na okręgową SKP (ul. Ujastek) a tam kazali już dokładniej, załatwić fakturę z serwisu VW z napisem że "za wykonanie przeróbki w postaci zamontowania foteli w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych". I ma być koniecznie też stwierdzenie że to samochód typu wielozadaniowego (nie wolno żeby było że to "van" bo inaczej tylko w 2ch miejscach w Polsce, daleko od Krakowa "przystosują" mi samochód)...
Możecie poradzić gdzie bym mógł podjechać w Krakowie/okolicy, żeby mi to ktoś napisał? W samochodzie oczywiście nie trzeba nic robić bo miejsc jest 7 i nie ma i nie było ściany grodziowej...
Zakładam, że nie będą się czepiać że to nie serwis VW wystawia, a jakby to był problem na jednej OSKP to pojadę na inne.

I przy okazji, jak tylko zarejestruję to muszę zmienić rozrząd, czytałem już wątek i zakupię jakiś zestaw polecanych części, tylko nie wiem do kogo się udać żeby potem nie żałować :) Sam niestety mam kiepskie zdolności do robienia poważniejszych rzeczy (a rozrząd takową dla mnie jest).
Dzięki za wszelkie informacje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 13:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
A to POLSKA właśnie ,laicy siedzą na nieodpowiednich miejscach , skoro był zarejestrowany na 4 osoby to wcale nie musiał mieć ściany grodziowej są transportery 9 osobowe zarejestrowane jako ciężarowe. Może opinia rzeczoznawcy by pomogła . Ja przerabiałem sejcento na osobowy i wystarczyło zaświadczenie z warsztatu , który ,, demontował " kratkę i,, montował "fotelei pasy , ale był to warsztat przy OSKP , koszt ok 300 zł .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 13:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kurcze 300 za papier to bardzo dużo, co innego jakby rzeczywiście trzeba było zrobić to co napisane. A mi trzeba tylko napisać. Ewentualnie popatrzeć na samochód, że rzeczywiście wszystko jest jak ma być a wykonanie roboty to czysta fikcja.
Z tym rzeczoznawcą to może być dobry pomysł, ale w ostateczności bo to ludzie którzy właśnie biorą sporą kasę za papier. Nie mam żadnego w rodzinie ;)
Może jakiś serwis/warsztat by napisał...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 18:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
qwerty63 napisał(a):
Kurcze 300 za papier to bardzo dużo

Dużo ? Gdzie ty ostatnio żyłeś ? Poganiają cię z pół roku pomiędzy urzędami i Skp to zapłacisz i 5 razy tyle bo inaczej to będziesz miał multika do wożenia ziemniaków i to też do pierwszej porządniejszej kontroli.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 21:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
300 zł. to wychodzi po 100 zł. za każde zalegalizowane dodatkowe miejsce. Jak dla mnie tanio, taniej niż za krzeslo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Cóż, może macie jakąś rację, wszystko zależy od punktu widzenia. Ostatnio za robotę: zmiana rozrządu w passacie b3 dałem 2 stówki i uważam że to dobrze wydane pieniądze za usługę, tak dla mnie jak i mechanika.

Dla kogoś zalegalizowanie miejsc, dla mnie poprawienie błędnej informacji. Kwestia dwóch słów w dowodzie, które są niepoprawnie podane - liczba miejsc jest zła i typ samochodu jest źle wpisany. Poprawienie tego powinno być za darmo, ponieważ samochód nigdy faktycznie nie był ciężarowy i przystosowany pod 4 miejsca. No ale, co kraj to obyczaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2016, 23:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Co WK to inne durne pomysły.

zasięgłem przed chwilą informacji z "dobrego źródła" i generalnie przy takich akcjach to pani z okienka idzie z decyzją o zarejestrowaniu do kierownika bo sama decyzji nie podejmie, więc co WK to może być inna interpretacja i wymyślne papierologie.
Generalnie to aby zarejstrować to auto to nie potrzebne żadne faktury szukanie firm, jeśli wystarczy ci aby ten multik nadal pozostał jako ciężarowy, co raczej w niczym nie powinno przeszkadzać, a i akcyzy unikniesz więc na +
Jeśli auto pozostaje ciężarowe to nie następuje zmiana konstrukcyjna i nie trzeba żadnej firmy do wprowadzania zmian.
Masz prawo kupić oryginalną kanapę i osprzęt i zamontować to sobie w miejscach fabrycznie przystosowanych i w takim setupie jechać na OSKP w celu wydania opisu zmian, w tym przypadku zmiany ilości miejsc z 4 na 7. OSKP wydaje zaświadczenie o montażu i nikt inny. Nie daj sobie wmówić że jest inaczej, OSKP ma obowiązek wydania opisu zmian.
Jak twierdzą inaczej to rządaj konsultacji z WK.
Płacisz i lecisz do WK i tam mają zmienić wpis.
Oczywiście przy aucie ciężarowym ze zmienionymi miejscami musi być wpisane "wielozadaniowy" ale to jest obowiązek na lini OSKP-WK a nie jakiś tam warsztatów czy serwisów i innych wynalazków. Ten wpis powinieneś dostać z przyczyn oczywistych dla auta ciężarowego, choć van też podobno może być bo określenie van stosuje się to konstrukcji samochodu ( np. jak ma rozsuwane drzwi boczne.)
Obowiązek uzyskiwania zaświadczeń warsztatów uprawnionych jako taki jest - oczywiście -ale tylko przy zmianie przeznaczenia na osobowy, wtedy owszem latanie za warsztatem i płacenie za papiery o zmienie konstrukcyjnej i przeznaczeniu pojazdu. ( no i zamiast van lub wielozadaniowy wstawiają kombi)
osobiście uważam że zmiana przeznaczenia na osobowy jest bez sensu, zostawić multika jako ciężarowy 7 osobowy i powinno być OK.
Przerabiałem taki temat w swoim starym t4 i moja bieganina za warsztatem i płacenie na tamte czasy 150zł za wpis " zmiana przeznaczenia pojazdu z ciężarowego 2so. na ciężarowy 3 os" została finalnie wyśmiana w WK i skończyło się na dodatkowym płaceniu w okręgówce po długich kłótniach i telefonach do WK, gdzie początkowo z OSKP byłem wyganiany.
Oni wszyscy sami nie wiedzą co można a co nie.....


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...



Za ten wpis autor De'D podziękował: qwerty63 (poniedziałek, 14 listopada 2016, 00:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 00:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za konkretną odp. dzięki której wiem coś więcej, bo już się prawie pogodziłem z tym że temat skończy się dyskusją nt. ile jest warte 300zł ;)
To w sumie nie WK tylko OSKP mi stanęło na przeszkodzie.
Akcyzę już zapłaciłem, od tego zacząłem. W zasadzie to w 3-4dni idzie sprowadzony samochód zarejestrować i początkowo byłem pełny podziwu że nie ma tak źle. W WK to nawet mi prawie przyjęli wniosek o rejestrację (bo miałem potwierdzenie że przegląd szwedzki mam ważny) ale pani się gdzieś dopytała i powiedziała że musi być PL przegląd żeby z tymi miejscami był porządek.
No i fajnie jakby mi na tej OSKP popatrzyli oczami i właśnie sami opisali te "zmiany" a w zasadzie nie zmiany tylko stan faktyczny. Na to jednak wygląda że czegoś się boją i wolą/muszą mieć jakiś papier żeby nie brać odpowiedzialności za taki opis. Dowiedziałem się w OSKP że od lipca tego roku coś się zmieniło i teraz nie mogą i ma być ta faktura z serwisu Vw.
Jeszcze nie czytałem czy miałbym czego żałować gdyby samochód został ciężarowy, może nic, ale może z tą kratką czy też jej brakiem byłyby kiedyś jakieś problemy. Z miejscami muszę mieć na pewno porządek.

Dzięki Tobie teraz doczytałem co to są te warsztaty uprawnione, no i chyba jednak pojadę do któregoś po tą fakturę za "zmianę konstrukcyjną" ciężarowy>osobowy. Wiem już też że diagnoście raczej nie chodziło o serwis Vw tylko o ten warsztat uprawniony (btw. jest gdzieś ich lista dla Krakowa?)
Raz jeszcze dzięki, pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 14:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Kilka lat temu przerabiałem ten temat z poprzednim busem.Potrzebne było zaświadczenie i faktura od mechanika który miał uprawnienia do przeróbki aut.Później SKP i kolejny kwit i zmianie ilości miejsc,masy własnej pojazdu itd.Dopiero z tym do WK zarejestrować.Oczywiście wszędzie płacisz.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Tak. Teraz już mniej więcej wiem jak to ma wyglądać.
Czy jest gdzieś w Krakowie lub okolicy taki serwis?
Szybkie google nie znalazło, tel. do WK też nie pomógł, oni nie wiedzą gdzie są takie warsztaty z uprawnieniami :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
qwerty63 napisał(a):
Tak. Teraz już mniej więcej wiem jak to ma wyglądać.
Czy jest gdzieś w Krakowie lub okolicy taki serwis?
Szybkie google nie znalazło, tel. do WK też nie pomógł, oni nie wiedzą gdzie są takie warsztaty z uprawnieniami :)


Szukaj raczej kogoś "z polecenia" pierwszy lepszy zakład mający uprawnienia nie wystawi Ci raczej faktury oraz zaświadczenia
o przeprowadzonych zmianach konstrukcyjnych których nie wykonał. Temat przerabiałem kiedyś z t3 i nie było łatwo.

Temat raczej postaraj się wyprostować w przeciwnym razie pierwszy bardziej dociekliwy policjant zabierze Ci dowód za niezgodność wpisów w dowodzie ze stanem faktycznym i wtedy zaczną się dopiero problemy.

Ot Polska rzeczywistość :-(

De'D napisał(a):


Generalnie to aby zarejstrować to auto to nie potrzebne żadne faktury szukanie firm, jeśli wystarczy ci aby ten multik nadal pozostał jako ciężarowy, co raczej w niczym nie powinno przeszkadzać, a i akcyzy unikniesz więc na +


Nic bardziej mylnego. Sam VIN z początkiem VW2 mówi o tym ,że auto fabrycznie było osobowe. A to ,że w kraju z którego jest sprowadzone zarejestrowane było jako ciężarowe nie ma żadnego znaczenia.
Urząd Celny ma 5 lat na upomnienie się o niezapłaconą akcyzę a jak już się upomni to uwierz dowali z wyższej półki razem z odsetkami.


Poczytaj co UC potrafią wyrabiać:
http://www.forumsamochodowe.pl/akcyza-z ... t33324.htm


Ostatnio edytowano poniedziałek, 14 listopada 2016, 21:10 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2016, 23:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
A kto komu broni jeżdzić w Polsce autem ciężarowym w celach prywatnych?
Ja mam caravelle ciężarową, używałem do celów firmowych, zamortyzowałem, teraz mam do prywatnego , nikt mi pod górkę nie robi, żaden UC sie nie przyczepi bo 5 miejśc jak było tak jest i całą rodzinę można po świecie wozić..
W rodzinie mam stare megane kombi i też jest już kupe lat jako ciężarowe i nawet kratki nigdy nie miało
UC może dowalić ale to raczej nie w takich przypadkach, bardziej z donosu czychają, lub polują na tych co sprowadzają blaszaki a potem na autobusy przerabiają, Znam taki temat etatowy z przeróbkami LT czy sprinterów, za takie przekręty walą z grubej rury, a nie za 2-3 miejsca wiecej w i tak już dwurzędowej ciężarówce jak u kolegi.
Qwerty pośpieszyłeś się z tą akcyzą.... trza było poczekać albo doczytać że za ciężarowe nie trzeba płacić.
Wnioskuję że chcesz jednak mieć osobowy - więc szukaj warsztatu bo tu bez papieru nie przepchniesz tematu.

Tomek Westfalia napisał(a):
Nic bardziej mylnego. Sam VIN z początkiem VW2 mówi o tym ,że auto fabrycznie było osobowe. A to ,że w kraju z którego jest sprowadzone zarejestrowane było jako ciężarowe nie ma żadnego znaczenia.


Z całym szacunkiem ale to bzdura.
Sprowadzasz auto z zagranicy w stanie faktycznym zgodnym z jego dokumentami na dzień dzisiejszy, może mieć VIN ze złota ale jak jest ciężarowy to jest ciężarowy i nikt w PL tego podważać nie może, a T4 ciężarówką jest (może być)

Edit. Obczaiłem artykuł - troche odgrzany kotlet, od tego czasu już ile zmian w prawie było ?

Czy teraz nie jest to zależne od ładowności ?


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 11:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Nie mam zamiaru nikogo przekonywać ani straszyć ale w marcu b.r. rejestrowałem multivana z Francji i temat rozpracowywałem od zaplecza.
Moim zdaniem bardzo dobrze ,że qwerty63 zapłacił akcyzę tym bardziej jeśli będzie chciał wyprostować przeznaczenie w dokumentach.

Co do zmian potwierdzam przedmówcę wiele się zmieniło niestety na minus na chwilę obecną można np.zapomnieć o demontażu części wyposażenia
aby zaniżyć wartość . Jeśli cena nie mieści się w widełkach UC poproszą grzecznie o stawienie się autem na oględziny i okazanie faktur zakupu
brakujących wcześniej elementów. Nie są to bajeczki wyssane z palca tylko potwierdzony przypadek a podobnych nie brakuje.

do De'e
Czy ciężarową Caravelle sprowadzałeś osobiście z zagranicy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 11:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
nie, od handlarzyny.
Caravelka została przerobiona na 5-cio miejscową holenderkę (poprawiono specjalnie dla Kenobiego) <53>

PS ja równiez się upierać nie bede bo wachlarz przypadków jest za duży, ale jeśli mówimy o t4 , które mają homologacje na ciężarowe, są sprowadzane w holenderkach itp. mają przestrzeń ładunkową spełniającą wpis do CN 8704 , ładowność odpowiednią itp, mają być z marszu weryfikowane i ich "ciężarowość" ma być podawana w wątpliwość przez UC to wydaje mi się że rąk by im zabrakło <53>
Temat z artykułu to jedno, bo tam wątpliwość uzasadniona na dzieńdobry, ale T4 nie rzuca takich podejrzeń z marszu.
Jeśli t4 z 9-ma miejscami miało homologacje na ciężarowe to osobiście bym olał zmianę i został na ciężarowym,


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Ostatnio edytowano środa, 16 listopada 2016, 11:11 przez De'D, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 12:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
De'D napisał(a):
nie, od handlarzyny.
Caravelka jest w wersji holenderka

,


Kupiłeś już zarejestrowane w PL ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 12:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
nie, sam rejestrowałem

wyprzedzam pytanie - nie nie kupiłem "od niemca", komplet papierów, faktura, RDW, recykling i inne
mam zrobiony VAT-2, więc mam wywalone, wszędzie pisze że spełnia ciężarowy.

Z mojej strony koniec off-a, pozdrawiam :P


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 14:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
De'D napisał(a):
Caravelka jest w wersji holenderka

Caravelka w wersji holenderka,, czekam na multivana w wersji doka <01>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 15:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Ogólnie temat rzeka i co kraj to obyczaj.Moja obecna caravelka w longu też ma kratę za drugim rzędem i jest na pięć osób,choć miejsca na pasy i trzeci rząd są przygotowane.Takie rozwiązanie przy zakupie nowego auta w Norwegii sprawia,że płaci się dużo mniej za auto.Ale jak auto ma 10 lat to mogę osobiście i za darmo wywalić kratkę,dołożyć siedzenia,pasy i jadę na przegląd.Diagnosta sprawdza czy wsio ok i już mam auto osobowe na więcej miejsc.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Co do akcyzy to auto które dla Wydziału Komunikacji oraz diagnosty na przeglądzie jest autem ciężarowym już dla Urzędu Celnego może okazać się autem osobowym.
Kiedyś sprowadziłem Opla Zafirę. Z oryginalnych włoskich dokumentów wynikało że jest to auto czteroosobowe ciężarowe.
Diagnosta stwierdził to samo i wydział komunikacji tak taż aut zarejestrował. Zafira faktycznie była czteroosobowa ponieważ nie posiadała dwóch dodatkowych składanych foteli w bagażniku a na tylnej kanapie były tylko dwa pasy bezpieczeństwa.
Po czterech latach pomimo że auto dawno sprzedałem zostałem poinformowany ze zostaje wszczęte postępowanie w sprawie najprawdopodobniej nie zapłaconej akcyzy.
Finał był taki że pomimo iż sam producent oznaczył Zafirę innym numerem vin oznaczając tym samym iż auto jest ciężarowe ( np tak jak w T4 ciężarówki Vw1 a osobówki Vw2 ) musiałem zapłacić akcyzę z odsetkami za cztery lata.
Tak że ostrzegam przed nie płaceniem akcyzy od aut innych niż 2- 3 osobowe blaszaki .
Lepiej zawsze sprawdzić w Izbie Celnej czy przypadkiem nie powinniśmy uiścić akcyzy niż później płacić po paru latach z odsetkami .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
norbi75 napisał(a):
Co do akcyzy to auto które dla Wydziału Komunikacji oraz diagnosty na przeglądzie jest autem ciężarowym już dla Urzędu Celnego może okazać się autem osobowym.
Kiedyś sprowadziłem Opla Zafirę. Z oryginalnych włoskich dokumentów wynikało że jest to auto czteroosobowe ciężarowe.
Diagnosta stwierdził to samo i wydział komunikacji tak taż aut zarejestrował. Zafira faktycznie była czteroosobowa ponieważ nie posiadała dwóch dodatkowych składanych foteli w bagażniku a na tylnej kanapie były tylko dwa pasy bezpieczeństwa.
Po czterech latach pomimo że auto dawno sprzedałem zostałem poinformowany ze zostaje wszczęte postępowanie w sprawie najprawdopodobniej nie zapłaconej akcyzy.
Finał był taki że pomimo iż sam producent oznaczył Zafirę innym numerem vin oznaczając tym samym iż auto jest ciężarowe ( np tak jak w T4 ciężarówki Vw1 a osobówki Vw2 ) musiałem zapłacić akcyzę z odsetkami za cztery lata.
Tak że ostrzegam przed nie płaceniem akcyzy od aut innych niż 2- 3 osobowe blaszaki .
Lepiej zawsze sprawdzić w Izbie Celnej czy przypadkiem nie powinniśmy uiścić akcyzy niż później płacić po paru latach z odsetkami .


Dokładnie tak jak pisałem możesz od kilku lat nie być już posiadaczem auta a i tak mogą wszcząć postępowanie.
Właściwie spać możesz spokojnie tylko w przypadku kiedy kupisz auto już zarejestrowane w PL bo ze strony UC nic Ci nie grozi a ścigać będą osobę która dopełniała jako pierwszy właściciel formalności celnych
lub kiedy minie 5 lat od kiedy sprowadziłeś auto po wtedy przedawniają się zobowiązania celne.

Widać jednak po wpisach ,że ryzykantów nie brakuje :P



Za ten wpis autor Tomek Westfalia podziękował: michu1u (środa, 6 lutego 2019, 20:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB