T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 września 2018, 07:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 23:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2643
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 81 razy
Kiedyś a dokladnie rok temu była taka dyskusja o smarowaniu śrub i innych elementów smarem miedzianym ...

Mam kilka takich śrubek posmarowanych przede wszystkim śruby od mocowania koła zapasowego, mija wlasnie rok jak zostały posmarowane jutro próba jak po takim okresie śróbki się kręcą dodam ,że przed zapodaniem tego środka miałem nie lada problem żeby dostać się do kola zapasowego
jutro wieczorem foto relacja i opis co i jak i czy warto taki środek stosować...


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 00:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:54
Posty: 237
Lokalizacja: Poznań
opis: T4 RULEZ :)
GG:9848000
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI 180 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jestem bardzo ciekawy wyników testu ponieważ pare razy zdarzyło mi się złapać kapcia i najwięcej nie cenzuralnych słów padło właśnie podczas ruszania śrub od kosza koła zapasowego.


_________________
Młotek + Przecinak = RUSKI KLUCZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 18:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Czekamy na relacje

a smarowanie zwykłym tawotem niestety tylko przez chwilę daje radę po czasie go nie ma tam gdzie trzeba a miedź sądzę że da radę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 21:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2643
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 81 razy
Po dzisiejszym dniu jestem rozdarty na dwie połowy juz wyjaśniam dlaczego

pełen obaw zabrałem się za śrubki kosza i zaskoczenie śruby bez wiekszych oporów odkręciły się cały smar jest gwinty natłuszczone zadnej rdzy wieć jednak działa

podejście nr2 śruby koła i tu zong zwykly klucz nie, pnełmatyk nie , klucz z rurką 1,5 m dopiero zalatwił sprawę śruba do samego końca stawiała zdecydowany opór resztki smaru owszem są ale masakra

reasumujac wszędzie tam gdzie śruby nie są narazone na wysoką temperaturę smar spełnia swoje zadanie
natomiast dzialanie temperatury powoduje utlenianie sie substancji lotnych pozostawiajac czynnik staly podczas odkrecania zbierający sie w bryłki co skutecznie uniemozliwia odkrecenie takiej śruby .

foto w niedzielę zapodam jak opisane śrubki wygladały po odkręceniu . oraz środka który był testowany .


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 21:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 704
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 33 razy
Śruby kół powinny być oczyszczone szczotką drucianą i wkręcane bez zbędnych cudotworzyw. Natomiast śruby pozostałe nie mające styczności z wyższymi temperaturami oczyszczam i zwilżam WD40. Żadnych smarów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 14:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3999
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 149 razy
Smar miedziany jest to smar odporny na tem. do 1300 stopni C ,tylko smar smarowi nie równy można kupić za 15 zł i za 50 więc CCC a potem się mówi że złe.....chodzi o zawartość miedzi w smarze....
Jeszcze lepsze temperatury wytrzymuje smar ceramiczny ( czyli z opiłkami ceramiki jest biały jak śmietana) do 1600 stopni C


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 15:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 20:29
Posty: 21
Lokalizacja: Olkusz
model: Caddy 2K
silnik: BJB+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja wszystkie śruby w aucie wkręcam na smarze linowym. Jest tak gesty że trzeba go nakładać na ciepło, zimny nie kruszeje. Warstwa jest tak mocna , że karcher nie daje rady.


Ostatnio edytowano niedziela, 20 marca 2011, 20:50 przez Grzesiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 marca 2011, 20:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 907
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 23 razy
Cos wiecej o tym smarze linowym ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 marca 2011, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 20:29
Posty: 21
Lokalizacja: Olkusz
model: Caddy 2K
silnik: BJB+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
peters napisał(a):
Cos wiecej o tym smarze linowym ??

Ten co ja posiadam używali do smarowania lin w kopalni, na zimno nie do ruszenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 00:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 21 razy
To jest bardzo fajny smar ceramiczny w sprayu. Widziałem w akcji. Mój znajomy to ( i inne preparaty tej firmy ) rozprowadza w moim regionie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 14:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 907
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 23 razy
To teraz z podobnej beczki.
Pewnie kazdy T4 i moj ma na miejscach malowanych,przwaznie w podwoziu taka warstwe jakby tluszczu.Gdzie woda po tym ladnie splywa i nie wyplukuje sie.
Co to jestw ogole i czy mozna to gdzies kupic.Jakby parafina czy cos takiego kolor lekko zoltawy wpadajacy w pomarańcz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 16:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
To się nazywa wax i niemcy stosowali to do konserwacji aut ale teraz chyba już z tego dawno wyszli bo od 2000 roku już tego nie widziałem w autach,

oszczędności i mają się psuć a nie być długowieczne jak golf 2 :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 16:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 14:51
Posty: 104
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Ja z kolei do kół stosuje smar grafitowy i problemów nie ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 14:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 11:12
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2,5TDI 150ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja natomiast zawodowo stosuje smar miedziany do smarowania piast , śrub (tylko gwint) i jeśli odkręca się kolo 2 razy w roku to smar spełnia swoje zadanie , jeśli rzadziej no to bywa różnie . Tylne kola bez problemu natomiast przednie z racji wyższych temperatur to smar znika ale opiłki miedzi zostają i tak ułatwiają odkręcenie . Całkiem niezłe są smary miedziane w sprayu , te natomiast stosuje do śrub układu wydechowego ponieważ mają bardzo dużo drobinek miedzi a mało smaru i się nie wypalają w bardzo wysokich temperaturach i wytrzymują dłużej . Natomiast smar grafitowy dobrze sprawdza się w śrubach w zawieszeniu tam nawet po wielu latach i dziesiątkach tyś. kilometrach wszystko odkręca bez najmniejszego problemu .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 18:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Powiem wam, że wszyscy piszą o miedzianym, a ja nabyłem pastę ceramiczną, przede wszystkim z tego względu że dokręcałem śruby mające styczność z aluminium (głowica) i miedź odpada. Zobaczymy jak się spisze, choć mam nadzieję że rychło nie będę zmuszony tego sprawdzać;-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 21:35 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 907
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 23 razy
marh napisał(a):
Powiem wam, że wszyscy piszą o miedzianym, a ja nabyłem pastę ceramiczną, przede wszystkim z tego względu że dokręcałem śruby mające styczność z aluminium (głowica) i miedź odpada. Zobaczymy jak się spisze, choć mam nadzieję że rychło nie będę zmuszony tego sprawdzać;-)


Dlaczego odpada :?: zachodzi jakas reakcja chemiczna :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 lipca 2014, 08:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 14:51
Posty: 104
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Ze smarem miedzianym do kół o porażka - ja od lat stosuję smar grafitowy i żadnych problemów przy odkręcaniu, a skoro spełnia swoje zadanie to nie widzę potrzeby testowania innych.
Z kolei ceramiczny doskonale spełnia swoje zadanie do sparowania prowadnic zacisku hamulcowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 23:47 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 907
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 23 razy
Wlasnie chyba zadobyc smar ceramiczny gdyz miedziany do prowadnic zaciskow sie troche nie nadaje,tluszcz zniego uchodzi i robi sie bez wartosci.
Smar ceramiczny kupic w sprayu czy standardowo w puszce gdyz nie widzialem jeszcze nic takiego ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lipca 2014, 07:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Do prowadnic robi ATE specjalny smar żaden ceramiczny,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lipca 2014, 07:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10618
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Textar robi ceramiczny, żaden ATE haha


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB