T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 15 maja 2024, 08:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
jestem na etapie przeszukiwania auta co do objawów korozji i kilka miejsc znalazłem

usunięcie to nie problem ale czym zakonserwować


i tak jest na rynku środek do profili zamkniętych firmy BOLL
czy ktoś juz miał z tym środkiem do czynienia

i drugie pytanie bitex w aerozolu czy to ma sens?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2319
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Użyłem BOLL w swoim aucie w progu , ale nie wiem jaki będzie efekt. Na razie ma nie cały rok i nie zaglądałem co jest od spodu auta.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Z wieloletnich doświadczeń w walce z rudą (rdzą :-D ) napisze tak że środek do profili zamkniętych do ich konserwacji powinien charakteryzować się płynną i tłustą konsystencją czy w zimie czy w lecie , NIGDY nie powinien dojść do stanu STAŁEGO wyschniętego , co miałem okazję już widzieć nie raz .

Boll do przestrzeni zamkniętych też stosujemy a co do efektów trzeba czasu żeby się przekonać ,

może napiszę herezje ale był kiedyś takiśrodek elaskon bodajże z DDR i mieszaliśmy go z olejem silnikowym zużytym 1:1 i powiem Wam że po 5 latach jest na ściankach od wewnątrz i czy zima czy lato to jest rzadki i brudzący (niestety) ale skuteczny.

Bardzo ważne żeby taki środek stosować w lecie (najlepiej) albo podgrzewając konserwowany element żeby konserwacja wpłynęła między blachy co jest tylko możliwe przy wyższej temperaturze blachy a co gwarantuje skuteczność tych działań

no i oczywiście jak najszybciej po blacharce żeby auto światła dziennego nie zobaczyło bez konserwacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Spody powinien zachowywać stałą konsystencje czyli zima lato być jak guma nie wysychać do końca
Baranek powinien wysychać i dac się malowac ,występują dwa rodzaje o strukturze baranka i gładki
Profile są w kolorze miodowym i bezbarwne one również nigdy nie wyschną do końca

Ja osobiście moge to polecić bo używałem i je znam osiem lat na razie jezdzi i jest ok

http://www.tradetec.pl/images/bitumend.gif
http://img05.allegroimg.pl/photos/orygi ... /967207480
http://www.tradetec.pl/images/baranek%2 ... 0motip.jpg


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2319
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Co do podwozia - kiedyś się robiło całość profilaktycznie biteksem itp, teraz osobiście uważam że jest to zbyteczne gdyż fabrycznie jest jak najbardziej dobrze zabezpieczone,

natomiast po pracach blacharskich jak najbardziej trzeba zabezpieczyć i to takimi jak np pisze chmielik , oraz innymi które jak wyżej napisał powinny wyschnąć i przyjąć konsystencję "miękką, gąbczastą" coś w tym stylu.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 15 kwietnia 2010, 12:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Ja u siebie całe auto mam zakonserwowane smarem (topiony LINKOR N w pistolet i jazda) i w progi, profile wlany jest olej ANTYKOL i nie ma prawa sie rdza chycić :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 9 maja 2010, 22:26 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Żybis napisał(a):
Z wieloletnich doświadczeń w walce z rudą (rdzą :-D ) napisze tak że środek do profili zamkniętych do ich konserwacji powinien charakteryzować się płynną i tłustą konsystencją czy w zimie czy w lecie , NIGDY nie powinien dojść do stanu STAŁEGO wyschniętego , co miałem okazję już widzieć nie raz .

Boll do przestrzeni zamkniętych też stosujemy a co do efektów trzeba czasu żeby się przekonać ,

może napiszę herezje ale był kiedyś takiśrodek elaskon bodajże z DDR i mieszaliśmy go z olejem silnikowym zużytym 1:1 i powiem Wam że po 5 latach jest na ściankach od wewnątrz i czy zima czy lato to jest rzadki i brudzący (niestety) ale skuteczny.

Bardzo ważne żeby taki środek stosować w lecie (najlepiej) albo podgrzewając konserwowany element żeby konserwacja wpłynęła między blachy co jest tylko możliwe przy wyższej temperaturze blachy a co gwarantuje skuteczność tych działań

no i oczywiście jak najszybciej po blacharce żeby auto światła dziennego nie zobaczyło bez konserwacji.



Napisz kolego Zybis jak sie nazywal ten preparat co go stosowano w Golfach 2.(Do profili zamknietych)
Co mi kiedys pisales a nie moge znalesc.To wazne.Inne srodki mniej lub bardziej korzystne.Na pewno progi pryskaja barankiem ale on peka z czasem.Ja uzywam pasty na pedzel (na zywa blache lub na ladna farbe) i na to baranek i jest dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 9 maja 2010, 23:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
peters napisał(a):
Napisz kolego Zybis jak sie nazywal ten preparat co go stosowano w Golfach 2.(Do profili zamknietych)Co mi kiedys pisales a nie moge znalesc.To wazne.Inne srodki mniej lub bardziej korzystne.Na pewno progi pryskaja barankiem ale on peka z czasem.Ja uzywam pasty na pedzel (na zywa blache lub na ladna farbe) i na to baranek i jest dobrze.


WAX się to nazywało , ale szczerze na oczy tego nigdy nie widziałem , niemcy tak mówili na tą konserwację , ale sądzę że jet to odpowiednik elaskonu z DDR ale jeszcze jedno - poprostu golfy2 były dobrze tym waxem zakonserwowane i tam tego nie żałowali a że jeszcze blacha była z Tygrysów :lol:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 18:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jako, że jutro odbieram swojego T4, którego nie widziałem ale kupiłem :) też spodziewam się większych lub mniejszych śladów rudej i też myśle o konserwacji. Kiedyś były warsztaty, które stosowały do zabezpieczania amerykański preparat RUST CHECK. Maiłem kiedyś mały spray z tym preparatem. Na działce psiknąłem nim na zawiasy bramy, a po kilku dniach zobaczyłem ze zdziwieniem, że preparat rozszedł sie sam na prawie półmetrowe ramiona zawiasów. Wniosek- dobrze penetruje niedostępne miejsca.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
To sie nazywa "olej pełzający" preparat ktory ma właściwosci pełzające ,każdy dobry profil powinien mieć coś takiego w swoim składzie.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 12:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak auto ma już naście lat to już mu konserwacja nie pomoże niestety :-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:15 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
profile zamknięte pojechałem Bollem ale nawet rok nie minął od tego czasu więc nie wypowiadam się


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 130
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Radauskas napisał(a):
Jako, że jutro odbieram swojego T4, którego nie widziałem ale kupiłem :) też spodziewam się większych lub mniejszych śladów rudej i też myśle o konserwacji. Kiedyś były warsztaty, które stosowały do zabezpieczania amerykański preparat RUST CHECK. Maiłem kiedyś mały spray z tym preparatem. Na działce psiknąłem nim na zawiasy bramy, a po kilku dniach zobaczyłem ze zdziwieniem, że preparat rozszedł sie sam na prawie półmetrowe ramiona zawiasów. Wniosek- dobrze penetruje niedostępne miejsca.

Ja kupiłem niedawno 4 opakowania RUST CHECK w aerozolu o poj.400ml. po 25zł/szt i wypsikałem je w profile zamknięte. Wykorzystałem do tego stary ok. pół metrowy wężyk z dyszą na końcu, który mi został z aerozolu innej firmy (chyba Tectyl), bo tu załączone były tylko takie krótkie 10-cio centymetrowe. Aerozole kupiłem wysyłkowo, ponoć u jedynego przedstawiciela z Warszawy. Ja jestem z tego preparatu zadowolony bo już parę razy konserwowali mi nim auta. Teraz stwierdziłem, że zrobię to sam, bo śpiewają już sobie za to w Poznaniu 600zł :-/
Ma bardzo dobre właściwości pełzające więc dobrze rozchodzi się po powierzchniach, co umożliwia stosowanie go bez konieczności używania kompresora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 29 października 2013, 08:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Jacek J napisał(a):
Radauskas napisał(a):
JTeraz stwierdziłem, że zrobię to sam, bo śpiewają już sobie za to w Poznaniu 600zł :-/
.


Bardzo ciekawa teoria ...i ciekawe jak oni na tym zarabiają.....u nas za busa wołają z materiałami 800 zł a mnie materiały na mojego, kosztowały 580 zł .....
Czyli robią to na strasznym gównie ....lub za darmo...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 30 października 2013, 01:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 130
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
chmielik napisał(a):
Jacek J napisał(a):
Radauskas napisał(a):
JTeraz stwierdziłem, że zrobię to sam, bo śpiewają już sobie za to w Poznaniu 600zł :-/
.


Bardzo ciekawa teoria ...i ciekawe jak oni na tym zarabiają.....u nas za busa wołają z materiałami 800 zł a mnie materiały na mojego, kosztowały 580 zł .....
Czyli robią to na strasznym gównie ....lub za darmo...

Te 6 stów liczą sobie za zakonserwowanie tylko profili zamknietych, jak doliczyć zrobienie od spodu podwozia, jest to razy 2 z ogonkiem ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 30 października 2013, 08:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
To i tak nie wierzą że połowę tej kwoty przeznaczają na preparaty do konserwacji.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 stycznia 2015, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Mój już 2 tygodnie jest na ratowaniu blach i jak zrobię fotki, to zamieszczę. Ciekawe co będzie za np. 8 lat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 08:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Napiszę teraz ŚWIĘTĄ rzecz

zanim auto wyjedzie na powietrze to musi być ZAKONSERWOWANE OD WEWNĄTRZ W PROFILACH ZAMKNIĘTYCH NA BOGATO i jeszcze parę innych myków to opóźni powrót rudej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 08:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Żybis napisał(a):
...... i jeszcze parę innych myków...

Brzmi intrygująco.


Rozwiniesz?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 13:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
No im dokładniej tym lepiej będzie finalnie
1- przed wstawianiem reparaturek sprawdzić ich jakość ewentualnie pomalować od wewnątrz lakierem po uprzednim zdarciu pseudo kataforezy (tego czarnego podkładu )
2-dokładne oczyszczenie do żywego blach w miejscu spawania co by opalony lakier nie zostawał
3-zaraz po spawaniu najlepiej zaciągnąć w miejscu spawania blach konserwacją żeby wpłynęła , została wciągnięta pod gorące blachy(minus przed pracami lakierniczymi upierdliwe czyszczenie)
4-ważne żeby podczas naprawy blacharskiej zacząć i skończyć samochód bez wystawiania i wstawiania na warsztat bo skrapla się woda od wewnątrz i ruda rządzi :-)
5-po lakierowaniu konserwacja od wewnątrz na bogato

wg mnie to są podstawy które gwarantują zminimalizowanie powrotu rudej , oczywiście pozostaje temat przygotowania do lakierowania i samego lakierowania ale to inna rzecz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB