T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 24 czerwca 2018, 16:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2643
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 81 razy
jestem na etapie przeszukiwania auta co do objawów korozji i kilka miejsc znalazłem

usunięcie to nie problem ale czym zakonserwować


i tak jest na rynku środek do profili zamkniętych firmy BOLL
czy ktoś juz miał z tym środkiem do czynienia

i drugie pytanie bitex w aerozolu czy to ma sens?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1839
Lokalizacja: PL - Ostróda / De - Gronau
model: t4 / sharan
silnik: 2,4d AAB / 2,8vr6

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 45 razy
Użyłem BOLL w swoim aucie w progu , ale nie wiem jaki będzie efekt. Na razie ma nie cały rok i nie zaglądałem co jest od spodu auta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Z wieloletnich doświadczeń w walce z rudą (rdzą :-D ) napisze tak że środek do profili zamkniętych do ich konserwacji powinien charakteryzować się płynną i tłustą konsystencją czy w zimie czy w lecie , NIGDY nie powinien dojść do stanu STAŁEGO wyschniętego , co miałem okazję już widzieć nie raz .

Boll do przestrzeni zamkniętych też stosujemy a co do efektów trzeba czasu żeby się przekonać ,

może napiszę herezje ale był kiedyś takiśrodek elaskon bodajże z DDR i mieszaliśmy go z olejem silnikowym zużytym 1:1 i powiem Wam że po 5 latach jest na ściankach od wewnątrz i czy zima czy lato to jest rzadki i brudzący (niestety) ale skuteczny.

Bardzo ważne żeby taki środek stosować w lecie (najlepiej) albo podgrzewając konserwowany element żeby konserwacja wpłynęła między blachy co jest tylko możliwe przy wyższej temperaturze blachy a co gwarantuje skuteczność tych działań

no i oczywiście jak najszybciej po blacharce żeby auto światła dziennego nie zobaczyło bez konserwacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3983
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 43 razy
Pomógł: 147 razy
Spody powinien zachowywać stałą konsystencje czyli zima lato być jak guma nie wysychać do końca
Baranek powinien wysychać i dac się malowac ,występują dwa rodzaje o strukturze baranka i gładki
Profile są w kolorze miodowym i bezbarwne one również nigdy nie wyschną do końca

Ja osobiście moge to polecić bo używałem i je znam osiem lat na razie jezdzi i jest ok

http://www.tradetec.pl/images/bitumend.gif
http://img05.allegroimg.pl/photos/orygi ... /967207480
http://www.tradetec.pl/images/baranek%2 ... 0motip.jpg


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1839
Lokalizacja: PL - Ostróda / De - Gronau
model: t4 / sharan
silnik: 2,4d AAB / 2,8vr6

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 45 razy
Co do podwozia - kiedyś się robiło całość profilaktycznie biteksem itp, teraz osobiście uważam że jest to zbyteczne gdyż fabrycznie jest jak najbardziej dobrze zabezpieczone,

natomiast po pracach blacharskich jak najbardziej trzeba zabezpieczyć i to takimi jak np pisze chmielik , oraz innymi które jak wyżej napisał powinny wyschnąć i przyjąć konsystencję "miękką, gąbczastą" coś w tym stylu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 kwietnia 2010, 12:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 16 razy
Ja u siebie całe auto mam zakonserwowane smarem (topiony LINKOR N w pistolet i jazda) i w progi, profile wlany jest olej ANTYKOL i nie ma prawa sie rdza chycić :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 maja 2010, 22:26 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 887
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 22 razy
Żybis napisał(a):
Z wieloletnich doświadczeń w walce z rudą (rdzą :-D ) napisze tak że środek do profili zamkniętych do ich konserwacji powinien charakteryzować się płynną i tłustą konsystencją czy w zimie czy w lecie , NIGDY nie powinien dojść do stanu STAŁEGO wyschniętego , co miałem okazję już widzieć nie raz .

Boll do przestrzeni zamkniętych też stosujemy a co do efektów trzeba czasu żeby się przekonać ,

może napiszę herezje ale był kiedyś takiśrodek elaskon bodajże z DDR i mieszaliśmy go z olejem silnikowym zużytym 1:1 i powiem Wam że po 5 latach jest na ściankach od wewnątrz i czy zima czy lato to jest rzadki i brudzący (niestety) ale skuteczny.

Bardzo ważne żeby taki środek stosować w lecie (najlepiej) albo podgrzewając konserwowany element żeby konserwacja wpłynęła między blachy co jest tylko możliwe przy wyższej temperaturze blachy a co gwarantuje skuteczność tych działań

no i oczywiście jak najszybciej po blacharce żeby auto światła dziennego nie zobaczyło bez konserwacji.



Napisz kolego Zybis jak sie nazywal ten preparat co go stosowano w Golfach 2.(Do profili zamknietych)
Co mi kiedys pisales a nie moge znalesc.To wazne.Inne srodki mniej lub bardziej korzystne.Na pewno progi pryskaja barankiem ale on peka z czasem.Ja uzywam pasty na pedzel (na zywa blache lub na ladna farbe) i na to baranek i jest dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 maja 2010, 23:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
peters napisał(a):
Napisz kolego Zybis jak sie nazywal ten preparat co go stosowano w Golfach 2.(Do profili zamknietych)Co mi kiedys pisales a nie moge znalesc.To wazne.Inne srodki mniej lub bardziej korzystne.Na pewno progi pryskaja barankiem ale on peka z czasem.Ja uzywam pasty na pedzel (na zywa blache lub na ladna farbe) i na to baranek i jest dobrze.


WAX się to nazywało , ale szczerze na oczy tego nigdy nie widziałem , niemcy tak mówili na tą konserwację , ale sądzę że jet to odpowiednik elaskonu z DDR ale jeszcze jedno - poprostu golfy2 były dobrze tym waxem zakonserwowane i tam tego nie żałowali a że jeszcze blacha była z Tygrysów :lol:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 18:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 21 razy
Jako, że jutro odbieram swojego T4, którego nie widziałem ale kupiłem :) też spodziewam się większych lub mniejszych śladów rudej i też myśle o konserwacji. Kiedyś były warsztaty, które stosowały do zabezpieczania amerykański preparat RUST CHECK. Maiłem kiedyś mały spray z tym preparatem. Na działce psiknąłem nim na zawiasy bramy, a po kilku dniach zobaczyłem ze zdziwieniem, że preparat rozszedł sie sam na prawie półmetrowe ramiona zawiasów. Wniosek- dobrze penetruje niedostępne miejsca.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3983
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 43 razy
Pomógł: 147 razy
To sie nazywa "olej pełzający" preparat ktory ma właściwosci pełzające ,każdy dobry profil powinien mieć coś takiego w swoim składzie.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 12:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak auto ma już naście lat to już mu konserwacja nie pomoże niestety :-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:15 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
profile zamknięte pojechałem Bollem ale nawet rok nie minął od tego czasu więc nie wypowiadam się


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 123
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
Radauskas napisał(a):
Jako, że jutro odbieram swojego T4, którego nie widziałem ale kupiłem :) też spodziewam się większych lub mniejszych śladów rudej i też myśle o konserwacji. Kiedyś były warsztaty, które stosowały do zabezpieczania amerykański preparat RUST CHECK. Maiłem kiedyś mały spray z tym preparatem. Na działce psiknąłem nim na zawiasy bramy, a po kilku dniach zobaczyłem ze zdziwieniem, że preparat rozszedł sie sam na prawie półmetrowe ramiona zawiasów. Wniosek- dobrze penetruje niedostępne miejsca.

Ja kupiłem niedawno 4 opakowania RUST CHECK w aerozolu o poj.400ml. po 25zł/szt i wypsikałem je w profile zamknięte. Wykorzystałem do tego stary ok. pół metrowy wężyk z dyszą na końcu, który mi został z aerozolu innej firmy (chyba Tectyl), bo tu załączone były tylko takie krótkie 10-cio centymetrowe. Aerozole kupiłem wysyłkowo, ponoć u jedynego przedstawiciela z Warszawy. Ja jestem z tego preparatu zadowolony bo już parę razy konserwowali mi nim auta. Teraz stwierdziłem, że zrobię to sam, bo śpiewają już sobie za to w Poznaniu 600zł :-/
Ma bardzo dobre właściwości pełzające więc dobrze rozchodzi się po powierzchniach, co umożliwia stosowanie go bez konieczności używania kompresora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 08:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3983
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 43 razy
Pomógł: 147 razy
Jacek J napisał(a):
Radauskas napisał(a):
JTeraz stwierdziłem, że zrobię to sam, bo śpiewają już sobie za to w Poznaniu 600zł :-/
.


Bardzo ciekawa teoria ...i ciekawe jak oni na tym zarabiają.....u nas za busa wołają z materiałami 800 zł a mnie materiały na mojego, kosztowały 580 zł .....
Czyli robią to na strasznym gównie ....lub za darmo...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2013, 01:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 123
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
chmielik napisał(a):
Jacek J napisał(a):
Radauskas napisał(a):
JTeraz stwierdziłem, że zrobię to sam, bo śpiewają już sobie za to w Poznaniu 600zł :-/
.


Bardzo ciekawa teoria ...i ciekawe jak oni na tym zarabiają.....u nas za busa wołają z materiałami 800 zł a mnie materiały na mojego, kosztowały 580 zł .....
Czyli robią to na strasznym gównie ....lub za darmo...

Te 6 stów liczą sobie za zakonserwowanie tylko profili zamknietych, jak doliczyć zrobienie od spodu podwozia, jest to razy 2 z ogonkiem ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2013, 08:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3983
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 43 razy
Pomógł: 147 razy
To i tak nie wierzą że połowę tej kwoty przeznaczają na preparaty do konserwacji.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 stycznia 2015, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 32
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Mój już 2 tygodnie jest na ratowaniu blach i jak zrobię fotki, to zamieszczę. Ciekawe co będzie za np. 8 lat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 08:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Napiszę teraz ŚWIĘTĄ rzecz

zanim auto wyjedzie na powietrze to musi być ZAKONSERWOWANE OD WEWNĄTRZ W PROFILACH ZAMKNIĘTYCH NA BOGATO i jeszcze parę innych myków to opóźni powrót rudej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 08:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3827
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 194 razy
Pomógł: 283 razy
Żybis napisał(a):
...... i jeszcze parę innych myków...

Brzmi intrygująco.


Rozwiniesz?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 stycznia 2015, 13:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
No im dokładniej tym lepiej będzie finalnie
1- przed wstawianiem reparaturek sprawdzić ich jakość ewentualnie pomalować od wewnątrz lakierem po uprzednim zdarciu pseudo kataforezy (tego czarnego podkładu )
2-dokładne oczyszczenie do żywego blach w miejscu spawania co by opalony lakier nie zostawał
3-zaraz po spawaniu najlepiej zaciągnąć w miejscu spawania blach konserwacją żeby wpłynęła , została wciągnięta pod gorące blachy(minus przed pracami lakierniczymi upierdliwe czyszczenie)
4-ważne żeby podczas naprawy blacharskiej zacząć i skończyć samochód bez wystawiania i wstawiania na warsztat bo skrapla się woda od wewnątrz i ruda rządzi :-)
5-po lakierowaniu konserwacja od wewnątrz na bogato

wg mnie to są podstawy które gwarantują zminimalizowanie powrotu rudej , oczywiście pozostaje temat przygotowania do lakierowania i samego lakierowania ale to inna rzecz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB