T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 21 sierpnia 2018, 15:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 lipca 2012, 19:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Faktycznie może być super ale .... jak położysz na stare auto to przykryjesz ogniska rdzy których nawet nie widać i wtedy to tylko zamaskujesz a rdza i tak będzie żarła , a niestety zlikwidować w naszych furkach rdzę do "0" to jest niemożliwe wręcz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 listopada 2012, 19:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam kolegów,niedawno wpadł mi w ręce smar do konserwacji dział i innych podobnych rzeczy.Mam go około 15kg,jest twardy i w takich jakby bryłach,trzeba go podgrzewać,praktycznie mówiąc gotować żeby dało sie z nim coś zrobić.Teraz moje pytanie czy taki specyfik po nałożeniu na spód bedzie sie dobze trzymal i chronił przed róda.Z góry dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 listopada 2012, 17:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 17:31
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
model: VW T4 Caravelle
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
2 lata temu jak kupiłem busika to zaimpregnowałem spód Bitex-em. Tydzień temu sprawdzałem stan podłogi w wszystko jest tak jak 2 lata temu. Proste w użyciu - wystarczy pędzel. Puszka 3kg starczy na busa i 1 dużą osobówkę.


Ostatnio edytowano środa, 14 listopada 2012, 22:01 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
giełda jest w innym dziale


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2013, 21:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 4 lipca 2013, 18:52
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5TDi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ech, chłopaki, zazdroszczę Wam - też mi się marzy jakieś fajne miejsce gdzie mógłbym w spokoju rozłożyć swój samochód na częsci i przy nim dłubać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 lutego 2014, 23:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 22 września 2012, 09:20
Posty: 48
Lokalizacja: Sławno
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI(102ps)

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ja mam spod objechany farba okrętowa jak będzie sie zobaczy :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 lutego 2014, 23:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 406
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
model: T4+Berlingo+Ducato
silnik: ACV2.5,HDI1.6,JTD2.3

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 3 razy
mattizek napisał(a):
Ja mam spod objechany farba okrętowa jak będzie sie zobaczy :)


Tylko okrętówką to coś jak Corizon? Takie wiśniowe, jeżeli tak to chyba to szybko się obije od kamieni lepiej by to było jaką gumą zaciągnąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 09:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 22:49
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na wstępie Witam serdecznie wszystkich forumowiczów ,to mój pierwszy post.
Mogę podzielić sie wiedza na temat bardzo dobrego zabezpieczenia przed rudą.Temat jest mi dobrz znany gdyż hobbystycznie jeżdzę Patrolem w ciężkim terenie a jak wiadomo auta tak użytkowane sa mocno narażone na działanie wody.Probowalismy rożnych zabezpieczeń ale najlepszymi środkami są interplus356 a na to poliuretan interhane990 uważam ze cieżko znaleźć coś lepszego najlepiej malować pędzlem w kilku warstwach powłoka bedzie wówczas najgrubszego,nie jest to co prawda tani system ale auto tak zabezpieczone wytrzyma bardzo dużo.Zastosowalem to u siebie i efekt jest super.(przez lata nie trzeba nic robić).teraz jestem na etapie kupna t4 która na pewno zabezpiecze w ten sam sposób.Pozdrawiam serdecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 11:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 615
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
A ja w t4 na początek wyciąłem zgniłe poszycie podłogi i z arkusza blachy polożylem / wspawałęm drugą blachę , ramę oszlifowałem do gołego , zapodkładowałem okrętówką a na to jakiś srodek firmy throton czy jakoś tak , kilka warstw aż zrobiła się taka gruba powłoka gumowana :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 22:49
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie w t4 blaszane tez nie odbyło się bez spawania, ale tylko tam gdzie auto było uderzone wkradła się ruda.teraz jestem na etapie poszukiwań multivana i jego potraktuje tym interplusem.Przywiązuję się do aut i dlatego chce to zrobić solidnie.


Ostatnio edytowano niedziela, 27 lipca 2014, 15:09 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2014, 15:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Sucha Beskidzka, Rabka-Zdrój
model: T4
silnik: 2,4D AJA

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Witam dwa pytanka mam do Was. Jako że parę lat już upłynęło od konserwacji to muszę ja zrobić na nowo korozja jest ale takie maleńkie ogniska przy otworach technologicznych wiem wyczyścić i podkład, ale pierwsze pytanie co mogę położyć na bitex?? Tym było podwozie zrobione przez poprzedniego właściciela troszkę się łuszczy w trzech miejscach ale tak trzyma się dobrze ale chciałbym to przykryć czymś tylko właśnie czym?? Drugie pytanie jaki macie sposób na przewrócenie busa na bok?? tak żeby to wygodnie zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedź :)


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2014, 16:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2009
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: T4
silnik: AWT

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 62 razy
Ja się wsuwałem pod spód - masakra :P
Malowałem oryginalne zabezpieczenie bitexem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2014, 16:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Sucha Beskidzka, Rabka-Zdrój
model: T4
silnik: 2,4D AJA

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Patrick napisał(a):
Ja się wsuwałem pod spód - masakra :P
Malowałem oryginalne zabezpieczenie bitexem.

Problem jest taki że ja już bitex mam a chciałbym całość jeszcze raz pokryć tylko czy na bitex można położyć np jakiegoś baranka? Co do wczołgiwania się to ja dziękuję mi wystarczy jak kiedyś w nocy musiałem w deszczu pod autem leżeć i tłumik mocować bo się wieszak urwał :P Poza tym nie uśmiecha mi się leżenie i wdychanie tego smrodu, który będzie 20cm od nosa :P


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2014, 18:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3993
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 147 razy
Baranek jest na progi do spodów jest masa bitumiczna czym droższa tym lepsza i nie ma cudów że za 20 zł kupisz dobry środek............i długo wytrzyma.
A Bitex to był dobry na malucha w tamtych czasach bo nic innego nie było.
Nie ma opcji przewrócenia busa na bok.......najlepszym rozwiązaniem jest podnośnik kolumnowy lecz trzeba go mieć......a jak nie to pod busa i jazda z paciarą...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2014, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Sucha Beskidzka, Rabka-Zdrój
model: T4
silnik: 2,4D AJA

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
chmielik napisał(a):
Baranek jest na progi do spodów jest masa bitumiczna czym droższa tym lepsza i nie ma cudów że za 20 zł kupisz dobry środek............i długo wytrzyma.
A Bitex to był dobry na malucha w tamtych czasach bo nic innego nie było.
Nie ma opcji przewrócenia busa na bok.......najlepszym rozwiązaniem jest podnośnik kolumnowy lecz trzeba go mieć......a jak nie to pod busa i jazda z paciarą...

Nie no ja się zgadzam z tym bitexem, ale to nie ja to zrobiłem tylko poprzedni właściciel wiec nie miałem na to wpływu. Teraz pytanie czy jak położę na to innego bituma to czy całość się nie odklei od auta. Co do przewrócenia to da się ale potem będzie bok do roboty :P Tzn znajomy miał takie kołyski do swojej T4 zrobione że kładł auto na bok ale jak auto sprzedał to i kołyski tez poszły a nie widziałem dokładnie jak one były zrobione. Zostanie mi wynajęcie kanału i zrobienie tego. Co do środka to myślałem o takim czymś NOXUDOL 1600 kosztuje ok 45zł za litr ale trochę szkoda by było żeby to odpadło razem z bitexem po zrobieniu gdyby się to pogryzło między sobą. Gość który robi konserwacje w autach powiedział mi za T4 600zł za wszystko trochę mi się to wydaje mało biorąc pod uwagę że dobry środek kosztuje. Nie spodziewam się że będzie to robił środkami dobrymi pewnie bitex i gitara, a nie chciał mi powiedzieć czym to robi. Jak pytałem czym konserwuje profile zamknięte to usłyszałem po co? więc doszedłem do wniosku że lepiej to już samemu zrobić. Hitem było zostawia Pan auto rano a jutro rano odbiera. Podziękowałem i poszedłem sobie.
Powiem Wam że znalezienie kogoś kto zna się na rzeczy i umie porządnie auto zakonserwować graniczy z cudem przynajmniej na tym terenie gdzie mieszkam :( Do profili zamkniętych znalazłem takie coś VALVOLINE TECTYL ML 600ML SPRAY SONDA.


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 sierpnia 2014, 19:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3993
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 147 razy
Ja robiłem u siebie konserwacje i poszło mi materiałów za ok 800 stów wszystko na na materiałach z górnej półki
Masy Wurth, podkłady na oleju rybim, itp tarcze i inne pierdoły konserwacje dobrej firmy łącznie z profilem o właściwościach pełzającego oleju.Więc sam sobie odpowiedz jak można to zrobić za 600.
Każdy robi czym chce a Vavoline to nie są złe środki.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 09:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 8929
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 372 razy
Ja robie tymi srodkami konserwacje juz od dłuzszego czasu i jestem naprawde zadowolony:
http://www.noxudol.pl/
Nie nalezy do najtańszych ale po nałozeniu na podwozie i profilaktycznej kontroli corocznej i uzupełnianiu ewentualnych ubytków jest wszystko ok...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3997
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
W t4 nadkola konserwowałem tym http://www.cortini.pl/noxudol_900_1l_na ... odukt.html tylko że wydaje mi się że była jeszcze dźwiękochłonna i na to jeszcze dawałem zwykłą konserwację,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 września 2014, 00:32
Posty: 29
Lokalizacja: śląsk
model: t4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli mogę polecić coś od siebie to najlepszym środkiem do konserwacji podwozia jest IZOPLAST B ważne oznaczenie B !! można go kupić w składach budowlanych i jest stosowany do zabezpieczeń konstrukcji stalowych.Czarna gęsta maź nigdy nie wyschnie do końca... tzn zawsze się lekko klei... niektórym to przeszkadza bo nie raz łapią się różne rzeczy. Ale osobiście go sprawdziłem i na takie zabezpieczenie podwozia spokojnie 4 lata ma się spokój. Dodatkowo powiem, że jego cena nie jest wysoka 10 kg kosztuje jakieś 60 zł. Śmiało starczy na dwa busy t4. Naprawdę polecam ten środek na podwozie, w żadnym wypadku na progi chyba, że wewnętrzne :P Nakładać można go natryskiem (po rozgrzaniu ma konsystencje wody) bądź na zimno pędzlem. Gwarantuje, żadna rdza nie przejdzie przez niego. Oczywiście przed nałożeniem tej masy najlepiej podwozie pomalować podkładem antykorozyjnym tlenkowym.pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 17:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 22:49
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
krzysztofek napisał(a):
chmielik napisał(a):
Baranek jest na progi do spodów jest masa bitumiczna czym droższa tym lepsza i nie ma cudów że za 20 zł kupisz dobry środek............i długo wytrzyma.
A Bitex to był dobry na malucha w tamtych czasach bo nic innego nie było.
Nie ma opcji przewrócenia busa na bok.......najlepszym rozwiązaniem jest podnośnik kolumnowy lecz trzeba go mieć......a jak nie to pod busa i jazda z paciarą...

Nie no ja się zgadzam z tym bitexem, ale to nie ja to zrobiłem tylko poprzedni właściciel wiec nie miałem na to wpływu. Teraz pytanie czy jak położę na to innego bituma to czy całość się nie odklei od auta. Co do przewrócenia to da się ale potem będzie bok do roboty :P Tzn znajomy miał takie kołyski do swojej T4 zrobione że kładł auto na bok ale jak auto sprzedał to i kołyski tez poszły a nie widziałem dokładnie jak one były zrobione. Zostanie mi wynajęcie kanału i zrobienie tego. Co do środka to myślałem o takim czymś NOXUDOL 1600 kosztuje ok 45zł za litr ale trochę szkoda by było żeby to odpadło razem z bitexem po zrobieniu gdyby się to pogryzło między sobą. Gość który robi konserwacje w autach powiedział mi za T4 600zł za wszystko trochę mi się to wydaje mało biorąc pod uwagę że dobry środek kosztuje. Nie spodziewam się że będzie to robił środkami dobrymi pewnie bitex i gitara, a nie chciał mi powiedzieć czym to robi. Jak pytałem czym konserwuje profile zamknięte to usłyszałem po co? więc doszedłem do wniosku że lepiej to już samemu zrobić. Hitem było zostawia Pan auto rano a jutro rano odbiera. Podziękowałem i poszedłem sobie.
Powiem Wam że znalezienie kogoś kto zna się na rzeczy i umie porządnie auto zakonserwować graniczy z cudem przynajmniej na tym terenie gdzie mieszkam :( Do profili zamkniętych znalazłem takie coś VALVOLINE TECTYL ML 600ML SPRAY SONDA.


kolego bitex nadaje się tylko do zerwania bo to co pod nim się dzieje to jest masakra.nie ma lepszych systemów niż epoksyd a na to poliuretan.Bitex to stara techniolgia,sam materiał musi kosztować między 600 a 1000 zł .a do profili zamknietych Mike Sanders korrosions-schutzfett ciEZko znalezć coś lepszego.Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 18:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10561
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 254 razy
Pomógł: 666 razy
Podaj jakieś dokładne nazwy środków jak możesz ben88


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB