T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 19 listopada 2017, 05:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 08:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6491
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 578 razy
u mnie było tam takie bagno, że żaden kompresor by nie dał rady
moim zdaniem bez zdjęcia błotnika to szkoda roboty i pieniędzy


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 08:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 971
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 8 razy
Czyli na dole spaw?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 09:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6491
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 578 razy
nie
Na samym dole jest pomiędzy błotnik zew, a wew wtryśnięte to gumowe zabezpieczenie i to ono skleja obydwa ranty
czasem mocniej czasem słabiej
Mi chodziło o to, że jak widać na zdjęciu tego bagna żadnym kompresorem itp nie wydmuchasz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 09:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3648
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 242 razy
U mnie podobnie jak u Kenobie'ego był taki "ogródek", więc kompresorem to co najwyżej pajęczyny możesz sobie pozrywać.
Zerknij też tu: viewtopic.php?f=16&t=7868


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 10:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1167
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.5 benzyna AVT + LPG
model: T4 Multivan
silnik: AVT

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 51 razy
rafflex napisał(a):
U mnie podobnie jak u Kenobie'ego był taki "ogródek", więc kompresorem to co najwyżej pajęczyny możesz sobie pozrywać.
Zerknij też tu: viewtopic.php?f=16&t=7868



Kwestia jaki ogrodek sie ma za blotnikiem i jaki kompresor. Do kompresora mam pistolet z 30 cm dyszą i wspomagałem się pędzelkiem i obeszło się bez odklejania dołu i jak widać na fotach z linka powyżej można wyszczyscic idealnie.


_________________
Pawel
VW 2002 MULTIVAN T4 2.5 benzyna
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 12:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3648
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 242 razy
Pewnie tak, ale ty masz autko z 2002 roku, a flax z 1992.
Przez 10 lat to potrafi tam coś zapuścić korzenie. :D
Poza tym lepiej chyba zdemontować, poczyścić co jest do poczyszczenia, usunąć korozję i dopiero później zabezpieczyć.
Zależy jak to tam wygląda przez szczelinę od góry.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 12:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1167
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.5 benzyna AVT + LPG
model: T4 Multivan
silnik: AVT

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 51 razy
rafflex napisał(a):
Pewnie tak, ale ty masz autko z 2002 roku, a flax z 1992.
Przez 10 lat to potrafi tam coś zapuścić korzenie. :D
Poza tym lepiej chyba zdemontować, poczyścić co jest do poczyszczenia, usunąć korozję i dopiero później zabezpieczyć.
Zależy jak to tam wygląda przez szczelinę od góry.


zgadza się, u mnie akurat wystarczyło poczyścic pędzelkiem bo rdzy zero, a nie chciałem demontowac błotnika.


_________________
Pawel
VW 2002 MULTIVAN T4 2.5 benzyna
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 14:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 971
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 8 razy
Dzieki Panowie, teraz mam jasnosc.
Ostatnia rzecz ktora mnie zastanawia to to, co zrobiliscie, by tego w przyszlosci uniknac.
Bede tam musial dac gruby waz pvc by to moglo splywac poza nadwozie. Nie chcial bym tam wiecej zagladac.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 17:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3648
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 242 razy
flax napisał(a):
... co zrobiliscie, by tego w przyszlosci uniknac.
...

Ja akurat nie zrobiłem nic.
Próbowałem zrobić odpływ z rurki, ale odpuściłem.
Tu masz filmik: viewtopic.php?p=99733#p99733
Nie zasłoniłem też tej szczeliny pomiędzy błotnikiem/maską/podszybiem.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 17:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 71
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 7 razy
flax napisał(a):
Dzieki Panowie, teraz mam jasnosc.

Tu masz skan z książki:

Obrazek

Dolną krawędź radzą nagrzać, żeby oderwać uszczelnienie. To chyba lepszę rozwiążanie niż ciągnąć na siłę.

No i pamiętaj, że zdejmowanie błotknia ma swoje konsekwencje:
1. Będziesz musiał przy montażu starranie ustawić szczeliny przy masce i drzwiach
2. Na śrubach będzie widać, że były odkręcane - samochód przestanie być dziewicą (o oczywiście do tej pory był), co może być jakimś tam minusem przy ewentualnej sprzedaży. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 17:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 971
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 8 razy
Patrzyles u siebie?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 18:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 71
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 7 razy
flax napisał(a):
Patrzyles u siebie?

Jeszcze nie, nie mam teraz czasu.
Dopiero w styczniu się pewnie za to zabiorę. Zamierzam go dokładnie rozebrać (łącznie z wnętrzem) i zrobić porządną antykorozję + ocieplanie/wygłuszanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 11:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 971
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 8 razy
Patrzylem u mnie, na razie wstepnie, od dolu w nadkolu sa otwory rewizyjne. Auto stoi w suchym wiec wyjalem wszystkie zaslepki by sie przewietrzylo i wyschlo, wyjalem ile sie dalo przez otwor ale warstwa ok centymetra flory jeszcze tam siedzi.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 71
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 7 razy
flax napisał(a):
Patrzyles u siebie?

Dzisiaj ściągnąłem błotniki. Rzeczywiście tak jak pisali koledzy to konieczność. Kupa liści, śmieci i mokry okład z gleby.
Prawy już ktoś kiedyś robił (chyba nie jest oryginalny) i napakował na rant tyle jakiejś mastyki, że nie mogłem go w ogóle zdjąć.
Żadne tam grzanie i inne takie nie pomagały. A siły użyć nie można bo się pognie błotnik. Dopiero nóż (taki z wysuwanym ostrzem) i ponacinanie tej masy pozwoliło go zdjąć. Ale walczyłem chyba z godzinę. Za to lewy poszedł w 5 minut.
Pod spodem niestety trochę rudej - tam gdzie błotnik przylega do nadwozia.

No i refleksja taka, że pomysł VW ze zrobieniem odpływu w taki sposób jest FATALNY.
Koniecznie trzeba zrobić jakiś odpływ. Pisałeś, że na jakiejś niemieckiej stronie widziałeś mod. Znalazłeś to?

Wszelkie inne info na ten temat mile widziane. Na razie znalazłem tylko jakiś ruski filmik podany w innym wątku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 kwietnia 2017, 17:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 14
model: 7DB
silnik: ACV 2,5tdi 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Przejrzałem tematy antykorozyjne szukając opinii o farbach na oleju rybim i znalazlem tylko jedną ogolną wzmiankę stąd moje pytanie pt: czy ktoś w oparciu o wlasne doświadczenia może potwierdzić podane w opisie produktu niesamowite właściwości wiążące rdzę ... " Wysokiej jakości podkład antykorozyjny Rust-Oleum 769 jest gruntem alkidowym na specjalnym oleju rybim. Specjalna formuła pozwala na stosowanie podkładu 769 zarówno na powierzchniach wilgotnych jak i skorodowanych (aplikacja prosto na rdzę). Dzięki olejowi rybiemu farba podkładowa penetruje zardzewiały metal, wypiera wilgoć i uwięzione powietrze zapobiegając rozwojowi korozji. Sprawdzona formuła od 1921r.!" W podwoziu jest kilka miejsc z niewielką rdzą ale trudno dostępnych a czyszczenie jedynie ręczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lipca 2017, 17:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 17:30
Posty: 2
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
taky napisał(a):
Przejrzałem tematy antykorozyjne szukając opinii o farbach na oleju rybim i znalazlem tylko jedną ogolną wzmiankę stąd moje pytanie pt: czy ktoś w oparciu o wlasne doświadczenia może potwierdzić podane w opisie produktu niesamowite właściwości wiążące rdzę ... " Wysokiej jakości podkład antykorozyjny Rust-Oleum 769 jest gruntem alkidowym na specjalnym oleju rybim. Specjalna formuła pozwala na stosowanie podkładu 769 zarówno na powierzchniach wilgotnych jak i skorodowanych (aplikacja prosto na rdzę). Dzięki olejowi rybiemu farba podkładowa penetruje zardzewiały metal, wypiera wilgoć i uwięzione powietrze zapobiegając rozwojowi korozji. Sprawdzona formuła od 1921r.!" W podwoziu jest kilka miejsc z niewielką rdzą ale trudno dostępnych a czyszczenie jedynie ręczne.



Niesamowitych właściwości raczej nie ma żaden zachwalany specyfik. Na wszystkich pisze, że są super, penetrują i pasywują rdzę. Robiłem Fertanem i jego tańszym odpowiednikiem czyli Corizonem, obydwa działają ale jakoś im nie ufam. O wszelakich farbach "prosto na rdzę" można zapomnieć. Teraz testuję APP R-STOP ale to wyrób nitrocelulozowy więc po prostu zamyka szczenie rdzę pod sobą. Podobno coś takiego dobrze działa:
https://www.klakiernik.pl/pl/p/Srodek-DINITROL-11008-przetwarzajacy-rdze-CONVERUST-EPOXY-RC900-spray-400-ml/178

Ale dla mnie trochę za drogo więc nie testowałem.

Przede wszystkim ważne jest porządne odtłuszczenie materiału i suche warunki pracy. Jeżeli nie masz dostępu do piaskowania to szczotka zwana potocznie Murzynem lub Włosami murzyna i wkrętarka. Później tylko epoksyd i gruba warstwa uszczelnienia [ tylko nie żadnego pękającego baranka od Boll'a ].


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB