T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 06:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 01:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Tak wygląda podszybie w paru miejscach w nieco ponad rok po lakierniku. Generalnie za jakies 2 lata pewnie poszukam lepszego akiernika. Ale co zrobć z takimi wykwitami? Pewnie paierek ścierny ale co dalej? Jak to zabezpieczyć w tak niekorzystnym miejscu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 06:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
nic z tym nie zrobisz bez wycięcia szyby
możesz próbować ale i tak za rok znowu ruda wylezie bo siedzi pod klejem
jeśli już to zdzierać ile się da i potem coś co wiąże rdzę typu cortanin lub brunox


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 08:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Wiem, że porządnie to mozna tylko z wyjęciem szyby. Ale chce to możliwie powstrzymać, a grubsze roboty z kolejnym lakierowaniem zrobiłbym za jakieś 2 latka. Myslałem własnie o brunoxie bo on tworzy chyba taką dosyć mocną powłokę. Cortanin jest chyba słabszy jeśli chodzi o trwałość powierzchni.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 08:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
porównania nie mam, stosuje coś ala brunox
mimo to jak ruda była już pod klejem to i on nie pomagał na dłużej niż sezon
ale zawsze lepiej zrobić coś niż nic, problem rozwiązałem dopiero po wycięciu szyby


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 09:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dokładnie tak jak Kenobi pisze , jedyne rozwiązanie to wycięcie szyby. Mnie niestety tez w niedalekiej przyszłosci czeka wycięcie szyby i usunięcie korozji w kilku miejscach bo juz wyłazi. Nic innego nie pomoze , zadne brunoxy , cortaniny , to jest tylko na sezon letni jak mało opadów deszczu jest. Wyczyscic trzeba porzednie a bez wyciecia szyby raczej się nie da. Lakiernik widać malował auto chyba bez wycinania szyb i to byłby powód bo jakby wyciął to raczej wątpie aby nie oczyscił dobrze z rdzy podszybia...

Niedawno to samo robiłem z bocznymi szybami bo pod uszczelką ruda siedziała... wycinane szyby były , wszystko czyszczone , malowane i dopiero po paru dniach na nowo wklejane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 10:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Zastanawiam się czy przy wyjęciu szyby nie wstawić ( jeśli się da ) podszybia od nowszej T4-ki. One mają takie trzy kanaliki na spływającą z pod uszczelki wodę.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 10:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jak bedziesz miał na tyle zdrowe podszybie ze dziur nie bedzie tylko powierzchowna rdza to ja bym nie ruszał tego. W tych co są te trzy kanaliki tez ruda się pojawia , to juz chyba wada większosci aut jest.

Ja w Boxerze kiedys tez ciągle walczyłem z rudą wyłażącą z pod uszczelki przedniej szyby , robiłem co mogłem aby to zatrzymac ale to było tylko na chwile... Pól roku i ruda znów zaczeła wyłazić , więc wkońcu pojechałem , wycieli mi szybę , wyczysciłem z rdzy , u mnie juz było mocno podkorodowane bo dziury wyłaziły , dziury zaspawane zostały , podszybie zakonserwowane i auto pojechało na wklejenie szyby. Do chwili sprzedazy auta juz nigdy nie miałem potrzeby do wracania do tematu wyłażącej korozji z pod uszczelki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 10:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Dziur jeszcze nie ma. Ale na "ndszybiu" była. Znając fachowość lakiernika to tam też pewnie nakitował szpachli na rdze. Tylko grubo więc jeszcze się ruda nie przebiła :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 21:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Za dwa lata to już będziesz miał takie dziury ze nowe podszybie będziesz wstawiał jak teraz tego nie zrobisz, co do spływów to zdają egzamin przy szybie na zwykłą uszczelkę a na wklejaną szybę na klej , są niepotrzebne ,

wycinaj szybę i do żywego zdzieraj i lakieruj i będzie ok .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam szanowne grono

koledzy, musze ogarnąć ojcu T4 w której już robiłem na wiosnę zaprawki od pasa w dół :)

wyrósł murzynek wokół przedniej szyby, auto kupione 2 lata temu za 10tyś więc nie będę się nad nim za bardzo spuszczał, szpachlował na gładkość pupci niemowlaka itd.
to jest auto które służy do jeżdżenia w celach gospodarskich na wsi, wożenia paliwa, oprysków, objazdu pól itd więc nie musi wyglądać jak nowa T5

nie chciałbym wycinać szyby :( tą uszczelkę chyba da się zsunąć z szyby i wywinąć na zewnątrz - po prostu ma tam jak najdłużej nie być rudej

co użyć po kolei??

mam swoje jakieś pomysły ale chciałbym wysłuchać was?

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko wycinanie szyby


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2012, 07:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Zeby zrobic dobrze tylko wyciecie szyby.Zeby zrobic na chwile ,to da sie tą uszczelke wyciągnąc ,bo widze że szyba jeszcze org.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2012, 08:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
możesz próbować tylko wyciągając uszczelkę
ale sądząc po rozmiarze korozji to już pod klej wlazła i będzie wyłazić co chwilę
w najgorszym wypadku jak klej odejdzie od budy razem z rdzą grozi to pęknięciem szyby


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2012, 18:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Kenobi napisał(a):
jak klej odejdzie od budy razem z rdzą grozi to pęknięciem szyby

Zgadza się. Już to przerabiałem - oprócz wycięcia i wstawienia szyby dojdzie ci jeszcze koszt samej szyby. Jak dasz radę to wycinaj, likwiduj rdzę i wklejaj tą samą szybę.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 czerwca 2012, 10:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Ja reanimowałem pod uszczelką starczyło na rok a roboty i pierdzielenia się więcej chyba jak z wycięciem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 23:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Tylko wycinanie szyby , ja u siebie mam w kilku miejscach pęcherze wychodzące z pod uszczelki ale są to niewielkie ilosci jak narazie. Jednakze w planach juz mam wycięcie szyby i zrobienie to raz a porządnie , bo koszt przynajmniej u mnie wycięcia szyby i pózniej wklejenia to az 60zł... Więc w/g mnie nie warto oszczędzać tych 60zł tylko zrobic raz a porządnie... Ja tak mysle zabrac sie za to moze jeszcze w tym roku , tylko ze to jest narazie niewiele tego ale warto to zrobic za wczasu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 lipca 2012, 08:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Im szybciej tym lepiej bo może się przeżreć na wylot i wtedy będzie więcej roboty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 lipca 2012, 09:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Dokładnie ,u mnie szyba nie trzymała sie juz na ponad połowie bo rdza jest ,do tego juz dziury na wylot sie porobiły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 00:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2016, 18:04
Posty: 37
model: T4
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odgrzeję starego kotleta.

I mnie to teraz dopada tej korozji za wiele nie ma ale niestety pod szybę wlazła.

Jak już wytnę szybę i oczyszczę do żywego to jakie warstwy po kolei żeby było jak trzeba i na jakiś czas.

Możecie koledzy podpowiedzieć?

Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 10:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Aby było tak jak trzeba to po pierwsze dokładnie wyczyścić rdze. Jeśli jesteś pewien że usunełeś dokładnie rdze (wszystkie wrzery) to na czystą gołą blache dajesz podkład epoksydowy, dopiero teraz ewentualnie szpachla jeśli będzie taka potrzeba. Docierasz, ewentualne przetarcia do blachy musisz przykryć ponownie podkładem epoksydowym, docierasz, dajesz podkład akrylowy, docierasz i na to zewnętrzny lakier.
Jeśli jednak nie byłeś w stanie doczyścić blachy w 100% i pozostała rdza to dajesz podkład reaktywny, docierasz, na to podkład akrylowy i dopiero ewentualna szpachla bo jej nie można dawać bezpośrednio na podkład reaktywny. Docierasz szpachle i przykrywasz podkladem akrylowym. Docierasz i dajesz lakier zewnętrzny.
Podstawowa zasada to goła blacha musi być przykryta podkladem epoxydowym lub reaktywnym, nigdy akrylowym bo nie ma on właściwości antykorozyjnych, jest jedynie warstwą kontaktową.
Osobiście uważam że lepszy jest podkład epoksydowy aniżeli reaktywny jednak jak pisałem, blacha musi być bez rdzy. Ponadto można go stosować metodą mokro na mokro czyli bez szlifowania kłaść na nigo następne warstwy choć ja i tak go przeszlifowuje ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB