T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 12:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2011, 09:24
Posty: 41
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam

Mam taki problem że muszę zająć się busikiem problem jest taki że pordzewiał strasznie więc zakupione mam tarcze i szczotki do szlifierki papier ścierny oraz biały lakier w spreju.

Czy to dobra opcja ? Ponadto mam zamiar progi wyczyścić i zamalować ale czy to może być bitex ? czy coś innego co za konserwuje.

Bus jest biały więc nawet jeśli będą łatki to nic nie szkodzi, jest to roboczy blaszak więc sami wiecie nie musi być idealnie.

Jutro mam zamiar się zabrać tylko zobaczę jak dopisze pogoda.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 22:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Jeśli papier ścierny to specjalny używany w blacharstwie samochodowym, np. P2000 lub inny P (lepiej ściera po godzinnym namoczeniu w wodzie).
Podobnie do tej balacharki są specjalne tarcze szlifierskie o oznaczeniu P, np. 120. Oczywiście granulat dobiera się pod konkretną robótkę.
Możesz bez oczyszczenia wypróbować w jakimś mniej widocznym miejscu po odtłuszczeniu Cortanin F bezpośrednio na rdzę, na to po wychnięciu lakier.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 19:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2011, 09:24
Posty: 41
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
W sumie to odwaliłem fuszerkę na całego, nie ma rewelacji zacieki nierówności itp. Wyszlifowałem, wypolerowałem - do blachy, naniosłem podkład w spreju w sumie chyba 3 warstwy aż nie prześwitywało, poczekałem aż wyschnie naniosłem lakier 3-4 warstwy aż pojawił się jednolity kolor i Voila ;), cóż lakier zwykły biały na busie zżółknięty ... teraz mam dylemat czy nie kupić 5 puszek i odwalić kolejną fuszerkę odmładzając całego busa.

Co o tym myślicie ? biały jak nowy czy łaciaty ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 20:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
zinq napisał(a):
cóż lakier zwykły biały na busie zżółknięty


dobra polerka powinna sprawę załtwic - biały się łatwo i z dobrymi efektami poleruje z tym, że w grę wchodzi mechaniczna i dobrą pastą typu G3 Farecli


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 18:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2011, 09:24
Posty: 41
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
zinq napisał(a):
cóż lakier zwykły biały na busie zżółknięty


dobra polerka powinna sprawę załtwic - biały się łatwo i z dobrymi efektami poleruje z tym, że w grę wchodzi mechaniczna i dobrą pastą typu G3 Farecli

Hmm dobry pomysł, może i tak zrobię tylko polerkę załatwić ;).
Dziękuje pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 19:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
po cortaninie trzeba dawac podkład epoksydowy, ten w spraju się nie nadaje. rdza wyjdzie w pół roku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2012, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
grandcherokee napisał(a):
po cortaninie trzeba dawac podkład epoksydowy, ten w spraju się nie nadaje. rdza wyjdzie w pół roku



pociągnijmy temat dalej...

skrobię rdzę szczotką na wiertarce, cortanin, skrobanie, odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjna?? , podkład epoxydowy (ile warstw??) , i teraz co?? Jakiś specjalny podkład pod lakier czy odrazu na epoxyd [oczywiście po zmatowieniu] walnąć lakierem (mój T4 jest biały więc biały akryl)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2012, 22:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
antonio napisał(a):
skrobię rdzę szczotką na wiertarce, cortanin, skrobanie, odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjna??

Oczyszczenie z jedynie z fragmentów luźnej (złuszczonej) rdzy, reszta rdzy zostaje (Cortanin chwyta na rdzę, nie czyścisz 'na błysk'), potem odtłuszczenie i Cortanin.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 08:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
po podkładzie epoksydowym wyrównaj wszystko szpachlem aluminiowym. na to podkład pod lakier, matowanie lakierek r 902(biały). 3 latka spokoju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 18:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Panowie, wg tego co piszecie sprawa się rypła - mam trochę inaczej

wyczyściłem elementy do gołej blachy (mowa tu o progu i nadkolach bo ktoś kiedyś przed sprzedażą odwalił manianę szpachlując i pryskając spray'em na rdzę płacz , odmuchałem sprężonym powietrzem, przetarłem czystą szmatką i poszedł cortanin. Teraz co dalej koledzy :?:

powstały takie zacieki i spienione grudki (foto) jak tego się pozbyć??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 19:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
wyczyść to jeszcze raz do gołej blachy, delikatnie brunox lub cortanin. tylko nie na elementy malowane. podkład epoksydowy dwie warstwy. wyrównac, zaszpachlować szpachlą aluminiową,wyszlifowac idealnie( nie martwić sie za w innych miejscach wyjdzie goła blacha) na to podkład epoksyda 1x. braki wypełnić szpachlem wypełniającym,podkład zwykły.w miejscach gdzie szedł baranek dac baranek,na wszystko podkład pod lakier. na to 2 x lakier. tylko nie kupowac zadnych podkładów jedno składnikowych ani w spraju, podobnie z lakierem. tak jak zrobisz to masz dokładnie to lekko 3 latka spokoju. na adtłuszczanie po kazdej operacji używac benzyny ekstrakcyjnej lub roztworu nitro+benzyna. po każdej operacji czekaj na dokładne zaschnięcie. jest to czasochłonne ale daje rezultat. mozna równiesz obleciec to szczotka na flexie, na to szpachel żywiczny,baranek, tani podkład,tani lakier i za 6-mcy wszystko odpadnie razem z blachą.



Za ten wpis autor grandcherokee podziękował: antonio (czwartek, 5 kwietnia 2012, 21:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 19:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
http://allegro.pl/lakier-akryl-2-1-bial ... 38324.html
te lakiery są wydajne, w miare tanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 19:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
hmmm czyli to co zrobiłem cortaninem znowu oblecieć flexem z druciakiem, tak? Kolejna doba schcnięcia :? no ale trzeba zrobić raz na długi czas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 20:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
kup Brunox, jest lepszy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 20:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
http://allegro.pl/podklad-antykorozyjny ... 22140.html
ten podkładzik jest super
staraj się robić wszystko na sucho, jak robisz na mokro to bardzo dokładnie wysusz.wilgoć pozostawiona w szpachlu lub podkładzie swoje zrobi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 20:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dobra, kupie brunox bo on chyba jest z podkładem epoxydowym

ale kurde czy to co teraz jest na samochodzie czyli ten cortanin koniecznie muszę wyczyścić na błysk?

czym to zetrzeć??? papierem??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 20:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
tarcza ścierna(listkowa) z papierem na flexa, tylko jak najdrobniejszy.albo duża ilość nitro( 5 ltr w sklepach lakierniczych 30 pln) tylko zrób to bardzo dokładnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
i jeżeli użyję brunoxa to czy na niego dać odrazu ten podkład który podesłałeś w dwóch warstwach i później podkład akrylowy??

szpachlować raczej nie trzeba - tak to wygląda dotychczas a jeżeli będzie trzeba to czy moge użyć takiej w cieniutkiej warstewce (bo taką mam w garażu) ??

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 21:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
mozesz zrobić podkład trochę bardziej gęsty(2 warstwa) pierwszą daj średnio płynną aby zalać dołki i wrzery. druga to wyrówna. ale podejrzewam ze szpachelek i tak bedzie potrzebny. tylko żeby nie był przemarznięty po zimie.ten jako wypełniacz sie też nadaje.
ja na pierwsza warstwe daje ten:http://allegro.pl/novol-szpachla-alu-z-pylem-aluminiowym-0-75-kg-i2192156952.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 21:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2012, 12:20
Posty: 31
model: T4
silnik: 1.9TD [ABL]

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dobra jutro w takim razie wytrę rdzę dookoła bo dziś tylko prawą stronę mam i przelecę brunoxem a w sobotę wtedy walne tymi podkładami.

Do jutra <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB