T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 22:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaki podkład ?
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 16:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
Witam, z racji iż nadeszła wiosna robię mały remont w busiku. wyczyściłem całe progi do żywego i teraz malowanie, mam pytanie jaki podkład kupić chodzi mi o taki w spray ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 18:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 451
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
są taki marki BODY, ale ciężko dostępne, lecz tanie. ogólnie spray to zła opcja :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 18:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 października 2011, 18:49
Posty: 43
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Możesz dać np. taki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.


Ostatnio edytowano piątek, 9 marca 2012, 20:20 przez Dżygit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 19:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Spray to wg mnie półśrodek i lipa , na pistolet powinieneś zastosować .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 23:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
no dzięki, dzięki mam nadzieję że jutro kupię. a mam jeszcze pytanie: jak wyczyściłem szlifierką kątową i papierem do żywego metalu cały element, to nie muszę go szpachlować ? tylko daję podkład i lakier, tak ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 23:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 451
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
Zgodnie ze sztuką lakierniczą szpachluje się na podkład, przynajmniej tak piszą w mądrych książkach. Zależy od Ciebie Czy chcesz mieć prosty próg czy taki jaki jest:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 00:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
ale skoro purchel jest na środku, a ja szlifuję całość do żywego metalu, to po co nakładać szpachlówkę ? mnie się wydaje że tylko podkład i lakier, ale pewnie się mylę :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 08:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak było równo i tylko rdza powierzchniowo bez wżerów takich głębokich to jak to zrobiłeś ładnie bez chamskich rys to jak najbardziej sam podkład wystarczy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 09:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Jeśli miałeś purchla, to na pewno masz jakiegoś wżera i na pewno w tym miejscu przydałaby się szpachlówka nawet w niewielkiej ilości, tak by wyrównać powierzchnię drobnym papierem ściernym. Trzeba wygładzić powierzchnię by później ani wizualnie ani w dotyku nie różniła się od powierzchni zdrowej blachy. Na to następnie podkład i później lakier.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 09:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
kolego wiadomo ze jak juz to ruszyłeś kontówką to trzeba to delikatnie przeszpachlować pózniej na klocku 120 przegładzić a nastepnie zeby rys nie było widac 240 (na sucho), i podkład zmatować 800 na mokro oklejic i lak. A ten podkład co ci poleca ,,Dżygit" to nie jest podkład tylko primer na plastik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 09:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
bardzo wszystkim dziękuje. więc zrobię jak kolega wyżej radzi, oczywiście będzie fotorelacja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 20:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 października 2011, 18:49
Posty: 43
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Rzeczywiście mój błąd.Szybko wklejałem fotkę i nie zauważyłem że to do plastików. Już poprawiłem załącznik.


_________________
Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2012, 22:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
firma IVAT robi bardzo dobrej jakości podkład :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 marca 2012, 00:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
kupiłem jakiś inny. jutro będę was prosił o pomoc, co jak po kolei, tylko już w dziale mój vw :) dzięki wszystkim


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 marca 2013, 11:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 21 stycznia 2013, 13:53
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
model: T4 multivan
silnik: 88km AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jako, że zajmuje się lakiernictwem jakieś 3 lata chciałbym napisać, że podkłady ivat nigdy nie było dobrej jakości. Aktualnie pracuje na materiałach dupont i novol z lini proffesional. Każdy materiał ma swoje wady i zalety.
Jeśli chcesz to zrobić profesjonalnie to ma to wyglądać w takiej kolejności
-epoksydowy na gołą stal lub reaktywny
-szpachlowanie (tutaj przydatny jest podkład epoksydowy w sprayu ponieważ przy szpachlowaniu bardzo łatwo o przecierki)
-epoksydowy ponownie żeby odizolować szpachle (bardzo ważne)
-akrylowy (VS podkładu dobrany do lakieru) również bardzo ważne, jeśli chcesz mieć taki sam odcień. Możesz mieć idealnie dobrany kolor lakieru a jak zastosujesz zły VS podkładu to wszystko szlag trafi.
-szlifowanie podkładu papierem 800 na mokro 1000 jeśli kolor jest bardziej wymagający np srebrny (dobrze tutaj zastosować kontre na podkład)
-no i baza+klar chyba, że masz jednowarstwówkę to lecisz akrylem czy tam poliuretanem w zależności co tam leży u Ciebie na samochodzie ;)

Wystawił bym zdjęcia jak to ma wyglądać, ale nie wiem jak :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 marca 2013, 18:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Dorzucę ze matowanie na mokro 1000 to błąd , za drobny papier , za drobne robi rysy i konsekwencją tego będzie łuszczenie się lakieru , sprawdzone w standoxie więc informuję co do tej kwestii


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 marca 2013, 18:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wczoraj malowałem gril do e36 i zmatowiłem 500 na mokro wyszło bardzo ładnie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 marca 2013, 23:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Girek napisał(a):
Jako, że zajmuje się lakiernictwem jakieś 3 lata chciałbym napisać(......)
-akrylowy (VS podkładu dobrany do lakieru)

Co to jest VS?
Girek napisał(a):
-szlifowanie podkładu papierem 800 na mokro 1000 jeśli kolor jest bardziej wymagający np srebrny (dobrze tutaj zastosować kontre na podkład)

Co to jest "kontra na podkład?

Napisz proszę o co chodzi bo coś bym zrobił u siebie a nigdy tego nie robiłem i nie znam "slangu" lakierników :D
Girek napisał(a):
Wystawił bym zdjęcia jak to ma wyglądać, ale nie wiem jak :)

Jak mi odpiszesz na te pytania to postaram się, żebyś wstawił zdjęcia ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 14:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 21 stycznia 2013, 13:53
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
model: T4 multivan
silnik: 88km AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Żybis proszę tylko nie palnij takiej głupoty w gronie lakierników bo Cię wyśmieją...granica przyczepności to papier 2000 i użycie papieru 1000 jest jak najbardziej prawidłowe!
Chemik@
Jeśli szlifowałeś podkład 500stka pod czarny kolor to jeszcze od biedy powinno to jakoś wyglądać, ale jeśli jest to jasny kolor to jestem 100% pewien, że skopałeś strukture lakieru.
rafflex@
VS podkładu to jest jego odcień- 3 podstawowe to biały,białoszary i szary. Jak będziesz dorabiać lakier to panowie w mieszalni w komputerze mają jaki podkład jest dedykowany pod ten kolor więc warto się zapytać bo na ogół tego nie mówią. O ile jak weźmiesz jaśniejszy podkład to wielkiej szkody nie będzie tylko będziesz musiał nałożyć warste bazy więcej do uzyskania prawidłowego odcienia to jeśli weźmiesz ciemniejszy vs podkładu to już nic nie wykombinujesz i nie ma bata, kolor będzie się różnił.
Kontra na podkład jest to np lakier innego koloru. Wygląda to tak: podkładujesz element, nalewasz do pistoletu lakier innego koloru i zapruszasz. Żebyś wiedział ile i gdzie drzeć jeszcze podkład ;)
Kontra jest bardzo ważna, widzisz wtedy każde nawet najmniejsze nierówności na elemencie podczas szlifowania podkładu (obowiązkowo na klocku, nigdy gołą ręką) i często zdarza się tak, że trzeba to jeszcze podszpachlować, na to ponownie epoksydowy i akrylowy. Dlatego pomocne są podkłady w spray ale tylko i wyłącznie na takie okazje ;)


Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 marca 2013, 21:54 przez Girek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 16:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
No i dziękuję bardzo za wyjaśnienia.
Teraz aż się prosi o jakiś poradnik ilustrowany na temat lakierowania. Najlepiej w osobnym temacie.
Mnie osobiście interesowałby poradnik jak zrobić poprawki lakieru, czyli nie malowanie całego elementu, a tylko jego mniejszych fragmentów.
Nie zaszkodzi oczywiście podanie przykładowych materiałów użytych do tych prac.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB