T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 11:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 19:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Witajcie

Jakoby ze zakupiłem sobie wkońcu polerkę elektryczną to teraz przydałaby mi się wiedza jak jej uzywać ;).

Otóż tak , mam teraz taki oto sprzęt:
Makita SA7000c
http://allegro.pl/uzywana-makita-szlifi ... 66746.html

Sprzęt co prawda uzywany , ale na moe potrzeby pewnie wystarczający bedzie :). Coś z nią chya jest deliatnie nie tak poniewaz czasem w trakcie polerowania zdechnie na moment po czym z powrotem wkręca się na swoje obroty. Ale musze ją rozebrac i przeczyścić , przedmuchac poniewaz ktoś widzę polerował nią prawdopodobnie jakies betonowe elementy z racji zaloznego kamienia do polerowania który miała.

Kupiłem taką pastę:
Farecla G3
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1583153271

I do tego wszystkiego trzy rózne gąbki ;).

Taką czarną i białą , biała jest strasznie twarda , czarna jest zdecydowanie duzo miększa.
http://allegro.pl/gabka-polerska-gmop-f ... 48910.html

I jedną taką pomarańczową:
http://allegro.pl/gabka-frezowana-niech ... 75174.html

Jak tym się posługiwac i jak tym pracować ?? Jakie obroty stosować , najnizszy bieg w tej makicie to 1500 obr/min.

Wiem ze gąbkę trzeba namoczyc i chyba powierzchnię polerowaną równiez. Pózniej co jakiś czas zwilzac gąbkę.
Tylko czy polerować do momentu usunięcia całkowicie pasty z miejsca polerowanego , tzn do polysku , czy pózniej dokończyc szmatką pozostałe smugi ??

Jak duzo wody wogóle uzywać , bo jak dziś przepolerowałem próbnie klapę tylna w aucie to chyba za duzo wody bylko bo wszystko w około łącznie ze mną w paście było :D. Choć i tak efekt wyszedl w/g mnie zadowalajacy :D.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 19:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 74 razy
Pomógł: 280 razy
Wszystko dobrze
Gąbka pomarańczowa uniwersalna
Gąbka czarna do świeżych lakierów
A białej to jeszcze nie używałem
Przy Farecli G3 niestety nie tylko auto jest brudne ale ty też .....
Proponuje sobie kupić odpowiednik Farecli z firmy 3M ( chodzi o ścieralność) do polerowania na sucho.....lub półsucho
Ostatnio robiłem swojego i super sie robi i czysto.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 19:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
A jak ta pasta 3M się nazywa , bo 3M to pewnie marka. A z kupnem nie byłoby problemu poniewaz mojego kolei zona pracuje we Wrocku w 3M i ma praktycznie dostep do kupna wybranych towarów z całego ich asortymentu...

A gabka biała jest strasznie twarda , podobno łatwo przepalić lakier i raczej zalecana dla wprawionych lakierników , taki mi mowili jak kupowałem dziś te gąbki. Ale brałem co było ;).

Czyli mówisz ze ta czarna to do swierzego lakieru , czyli jezeli robiłem zaprawki i chce to polerować pózniej to tą czarną ??

A po jakim czasie po lakierowaniu można polerować juz ?? Na drugi dzień mozna juz taki zabieg wykonywać ?? Mam do zrobienia , do pomalowania nadkole po poprawkach blacharskich po tym jak blacharze spierdzielili 10 lat temu i z pod szpachli teraz rdza zaczeła wyłazic , i jak to pomaluje (baza , na to clear) to mogę po 24 godzinach juz polerke robić ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 19:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 74 razy
Pomógł: 280 razy
Nie pamietam ale zobacz jaką ma gradację Farecla G3 i poproś ja o podobnej gradacji .G3 to jest gradacja ścierności
Lub powiedz do czego potrzebujesz to ona ci wybierze .....np do starego lakieru żeby go odnowić...
Uważaj na rantach bo jak za długo przytrzymasz to zobaczysz zamiast farby podkład


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 20:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ok dzięki za podpowiedzi.
Musze z kumplem pogadac aby tam zonę odpowiednio ustawil i aby coś wybrała dobrego do polerki i starych lakierow i takich dopiero co po malowaniu. Pewnie bedą to dwie rózne pasty ale trudno się mówi :).

Musze potrenować polerowanie na starym pugu 406 stojacym u mnie, który i tak jest przeznaczony na czesci więc i nie szkoda jego bedzie jak mu się lakier gdzies uszkodzi :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 20:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 74 razy
Pomógł: 280 razy
Raczej nie dwie różne pasty ...pasta ta sama od tego masz gąbki

Gąbka pomarańczowa uniwersalna
Gąbka czarna do świeżych lakierów


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Może się przydać
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?p=8083#8083

3M
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 9833#39833


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 listopada 2011, 00:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Z własnego doświadczenia 3M:

- glinkowanie auta, ewentualne matowanie, usuwanie rys papierami wodnymi.
- usuwanie dużych zarysowań, śladów z myjni, uzyskanie wstępnego połysku etc. : biały lub zielony korek + zielona gąbka 3M
- wykańczanie po polerowaniu wstępnym, wsuwanie hologramów etc. : niebieski korek + niebieska gąbka
- przygotowanie powierzchni przed woskowaniem, tutaj akurat używam Cleaner`a z Maguiars`a
- politury, woskowanie auta

Cieszymy się pięknym i świecącym lakierem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 maja 2013, 14:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Góral widzę też kumaty w detailingu :-) - to masz taką ciekawostkę testową http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lipca 2013, 22:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lipca 2013, 21:50
Posty: 376
Lokalizacja: Miesbach Niemcy
opis: Das beste ist meine Bulli
model: Imprezobus
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 4 razy
Czarną gąbką nie do polerujesz lakieru zmatowionego papierem 2000, ja czarnej używam tylko do balsamu (mleczka) po polerce przy mniejszych obrotach (2000 obr.) nakładam mleczko na mokro, dobrze usuwa smugi po polerce,biała ci się wydaje twarda ale namocz ją dobrze i zmięknie :)
Do polerowania używam tylko białej (4000-4500 obr.),pomarańczową biorę ostatecznie jak braknie w sklepie białej dobrze by było żeby podczas polerowania ktoś ci polewał delikatnie wodą np.butelką z dozownikiem dobra jest po płynie do naczyń Ludwik hihi.
Każdy ma swoją metodę ja tą stosuje od kilkunastu lat i się sprawdza, nieraz polerki kopały prądem, pastę miałem nawet w uszach ale tak jak się zrobi na mokro to nie ma bata.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 06:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 10:19
Posty: 118
Lokalizacja: Niemcza
model: T4 70X0C 1994r
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Farecla to badziew. Nie dość ze robi się nią na mokro, to jeszcze lakier głuchnie po niej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 06:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lipca 2013, 21:50
Posty: 376
Lokalizacja: Miesbach Niemcy
opis: Das beste ist meine Bulli
model: Imprezobus
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 4 razy
Tak jak pisałem każdy ma swoją metodę,jedni używają większych badziewi drudzy mniejszych


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 08:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 10:19
Posty: 118
Lokalizacja: Niemcza
model: T4 70X0C 1994r
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
My w robocie używamy pasty polerskiej SPP1001 firmy PPG. Jest to pasta na sucho. Używa się tylko jednej i w zależnosci od gąbki polerskiej jest albo ścierna albo nabłyszczająca. Po pracy zostaje lekki nalot, który można spokojnie usunąć pędzelkiem albo suchą szmatka :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 12:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lipca 2013, 21:50
Posty: 376
Lokalizacja: Miesbach Niemcy
opis: Das beste ist meine Bulli
model: Imprezobus
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 4 razy
I daje rade na zmatowiony lakier? nie zostawia smug? nie przypala ? muszę spróbować jak pojadę do Polski na urlop ale nie od razu na busie hehe,ma jakieś minusy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2013, 17:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 10:19
Posty: 118
Lokalizacja: Niemcza
model: T4 70X0C 1994r
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie się za bardzo nie doszukaliśmy minusów. Przypalanie to kwestia polerującego. Jak się za bardzo przyłoży, to i do blachy się przetrze :) Zmatowiony lakier.... a co masz na myśli ??? Bo jeśli tzw mleko to pomoże tylko ponowne lakierowanie... Zainteresowanym mogę taka pastę sprzedać. Pokaz też możemy zrobić :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lipca 2013, 12:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lipca 2013, 21:50
Posty: 376
Lokalizacja: Miesbach Niemcy
opis: Das beste ist meine Bulli
model: Imprezobus
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 4 razy
Zmatowiony czyli dotarty papierem 2000


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 marca 2014, 16:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Jakby ktoś był ciekawy jaki jest koszt polerki całego T4, to we Wrocławiu - firma S-PLUS - 900zł.
Od umycia, poprzez glinkowanie, usuwanie smoły, rys itd..., aż do wosku twardego na koniec.

Sama maska (pytałem, bo mam zmatowioną, a czerwony lakier to najgorszy jest w teczce) - 90 zł brutto.

Czyli wychodzi, że jedna polerka i zwraca się maszyna z gąbkami, padami, pastami.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 września 2014, 08:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Sterciu napisał(a):
A jak ta pasta 3M się nazywa , bo 3M to pewnie marka. A z kupnem nie byłoby problemu poniewaz mojego kolei zona pracuje we Wrocku w 3M i ma praktycznie dostep do kupna wybranych towarów z całego ich asortymentu...

A gabka biała jest strasznie twarda , podobno łatwo przepalić lakier i raczej zalecana dla wprawionych lakierników , taki mi mowili jak kupowałem dziś te gąbki. Ale brałem co było ;).

Czyli mówisz ze ta czarna to do swierzego lakieru , czyli jezeli robiłem zaprawki i chce to polerować pózniej to tą czarną ??

A po jakim czasie po lakierowaniu można polerować juz ?? Na drugi dzień mozna juz taki zabieg wykonywać ?? Mam do zrobienia , do pomalowania nadkole po poprawkach blacharskich po tym jak blacharze spierdzielili 10 lat temu i z pod szpachli teraz rdza zaczeła wyłazic , i jak to pomaluje (baza , na to clear) to mogę po 24 godzinach juz polerke robić ??



jak ta pasta do polerowania dokladnie sie nazywa? mojego białęgo transportera tez musze spolerować bo już sie matowy zrobił

co tam jeszcze można ciekawego do auta kupić w tym G3? we wrocławiu? bo moje 3 szwagierki też tam pracują

coś na konserwacje podwozia też potrzebuje majo tam coś takiego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 września 2014, 19:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
Miętus89 napisał(a):
Sterciu napisał(a):
A jak ta pasta 3M się nazywa , bo 3M to pewnie marka. A z kupnem nie byłoby problemu poniewaz mojego kolei zona pracuje we Wrocku w 3M i ma praktycznie dostep do kupna wybranych towarów z całego ich asortymentu...

A gabka biała jest strasznie twarda , podobno łatwo przepalić lakier i raczej zalecana dla wprawionych lakierników , taki mi mowili jak kupowałem dziś te gąbki. Ale brałem co było ;).

Czyli mówisz ze ta czarna to do swierzego lakieru , czyli jezeli robiłem zaprawki i chce to polerować pózniej to tą czarną ??

A po jakim czasie po lakierowaniu można polerować juz ?? Na drugi dzień mozna juz taki zabieg wykonywać ?? Mam do zrobienia , do pomalowania nadkole po poprawkach blacharskich po tym jak blacharze spierdzielili 10 lat temu i z pod szpachli teraz rdza zaczeła wyłazic , i jak to pomaluje (baza , na to clear) to mogę po 24 godzinach juz polerke robić ??



jak ta pasta do polerowania dokladnie sie nazywa? mojego białęgo transportera tez musze spolerować bo już sie matowy zrobił

co tam jeszcze można ciekawego do auta kupić w tym G3? we wrocławiu? bo moje 3 szwagierki też tam pracują

coś na konserwacje podwozia też potrzebuje majo tam coś takiego?


Ja od siebie do polerki matowego lakieru polecę karconą przez wszystkich pastę tempo k2...przejechałem nią całego swojego busa bo był masakrycznie matowy i powiem tak na wydane niecałe 30zł na 3 sztuki past efekt jest rewelacja...kup sztukę i spróbuj, wiele nie stracisz
Ja się nie bałem tym potraktować bo i tak jakość lakieru jest już licha i jak ktoś wspomniał wyżej czerwony szybko matowieje dlatego u mnie będzie malowanko całego w inny kolor :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 września 2014, 19:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 74 razy
Pomógł: 280 razy
Tempo to jest dobre aby aby lakier polizać a nie polerować.....i jeszcze powiedz że ci rysy usunęła.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB