T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 10:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Mojej T4-ce stuknęło już 20 lat. Ruda zaczęła wychodzić i to wszędzie ( podszybie, zawiasy w drzwiach, nadkola ). Porządnego lakiernika w moim rejonie nie zmam. Muszę się sam za to zabrać. Samego szpachlowania i malowania się nie boję, ale ile odczekać po nałożeniu szpachli żeby nałożyć kolejne warstwy. Malując podkładem ile trzeba czekać żeby położyć bazę a potem bezbarwny. Nikt nigdzie tego nie pisze. To chyba jest tez ważne, czy nie. I tak przy okazji czy ktoś robił zamiast szpachlowania cynowanie. I jak to się ma jedno do drugiego ( chodzi o trwałość, odpryski bąble itp.)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 11:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Cześć, po wyprowadzeniu szpachli najlepiej położyć szpachlę natryskową, która zniweluje zarysowania po obróbce szpachli, czas obróbki jest z reguły podany na opakowaniu i jest zależny od temperatury w jakiej auto stoi im wyższa tym szybciej możesz obrabiać, na to podkład i tu podobnie jak ze szpachlą natryskową, chociaż moim zdaniem powinno się odczekać ok 2-3 dni ( w normalnych warunkach bez promiennika) żeby podkład odparował i nie siadał, na to kładziesz bazę ( po położeniu i przeschnięciu bazy warto przetrzeć antystatykiem co zapobiegnie siadaniu tzw smieci przy kładzeniu klaru) w warunkach garażowych do klaru warto dodać antysilicon i powinno być dobrze. Co do cynowania to taka czynność wymaga niemałych umiejętności i wprawy. Na miejsca korozyjne nałóż podkład epoksydowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 11:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No to mnie zmartwiłeś. Myślałem że przez weekend dam radę, a tu lipa. Myślałem że do malowania w garażu zrobię namiot z folii i dam radę. Można to zrobić na trzy razy ponieważ potrzebny samochód do jazdy w tygodniu. W pierwszym tygodniu (piaskowanie, podkład epoksydowy). W drugim (szpachla i podkład) a w trzecim baza i lakier.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 13:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
korzystać z auta możesz, bo podkład będzie dotykowo suchy po ok 1-2 godzin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 14:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A bazę kładzie się na raz czy dwa razy i po jakim czasie? I na koniec bezbarwny, też jakie odstępy czasowe i jednokrotnie czy dwukrotnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 15:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
wszystko zależy od koloru i marki lakieru jak masz ciemne auto kup czarny podkład, lepiej będzie krył przy jasnym odwrotnie, będziesz widział czy pokryło, i ile warstw musisz położyć ale co najmniej dwie, odstęp pomiędzy warstwami bazy ja robię ok 10 min, potem czekam aż przeschnie i delikatnie przecieram bazę ściereczką antystatyczną i jadę z klarem, klar polecam MIPA ładnie się kładzie, jak ci zależy na czasie weź do tego utwardzacz ekspres. klar też odstęp ok 10 min i co najmniej dwie warstwy.



Za ten wpis autor superbike_2005 podziękował: bigos1966 (czwartek, 9 marca 2017, 15:41)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 15:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Mój kolor to LL5Z - Island Blue Metallic, czy do niego czarny podkład.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 19:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
tak, przy takim kolorze zastosowałbym czarny, lepiej będzie kryła baza, no i obowiązkowo antystatyk po bazie i antysilicon do klaru, odwodnij też sprężarkę i dobrze byłoby zastosować odwadniacz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
superbike_2005 napisał(a):
, no i obowiązkowo antystatyk po bazie

Lakiernikiem nie jestem ale jak rozmawiałem z lakiernikiem to popukał się w czoło, na bazę maks po 15 min klar. Żadnego dotykania, pełnego schnięcia itp bo po roku lub dwóch bezbarwny zlezie. Tak zresztą robiłem ja i nie tylko. Baza nie może wyschnąć bo się nie zwiąże z klarem. To samo wyczytałem na kilku forach lakierniczych.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 52
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
nie twierdzę, że wiem wszystko ale wiem, że ilu lakierników tyle metod lakierowania, sam tak robiłem i jak dotąd żadnych takich przygód ze schodzeniem klaru nie odnotowałem, dodam też, że wszystko zależy od warunków w jakich się lakieruje, więc jeśli Twój lakiernik zajmuje się tym na co dzień i posiada komorę lakierniczą, to w rzeczy samej nawet klar po 20 min. wyschnie ale zakładam, że kolega bigos takowej nie posiada więc w warunkach garażowych czasy schnięcia są całkiem inne...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 21:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Na pewno będę malował jak się ociepli. Z tego co słyszałem minimalna temperatura to 15 stopni. Na forum jest dużo o malowaniu, ale jeżeli chodzi po jakim czasie co i kiedy brak. Bynajmniej ja się nie doczytałem. Nigdy jeszcze nie malowałem auta, będzie to pierwszy raz. Dlatego dla niektórych moje pytania mogą być banalnie proste. Dwóch lakierników schrzaniło mi tylną klapę po 2-ch latach szpachla pękła, dlatego sam muszę się tym zająć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 21:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nawet nie próbuj pracy poniżej 20st, a najlepiej to 25-30. Przy 15 st to trzeba już kozaka aby wylać cokolwiek pistoletem na gładko.
Ja swojego robiłem przy 30st i szło jak marzenie, za firmowego wziąłem się przy 16 i tragedia, nic nie szło albo struktura albo zaciek, nie dałem rady wylać lakieru na gładko i podkładu zresztą też. Do tego wszystko schnie 5 razy dłużej, wiekszość szpachli i podkładów ma czasy schnięcia określone dla min 20st, poniżej nie ma gwarancji.
Ja robiłem poza ostatnim etapem jak wyżej:
-goła blacha
-podkład epoksydowy ( około 12g schnięcia w temp 20-30 st )
-szpachla ( około godziny dwóch i można szlifować oczywiście na sucho, przy szpachli nie może być wilgoci bo ją chłonie i potem pęka )
-podkład akrylowy, trzy warstwy co 15 min i zostawiłem na trzy dni, potem szlif na mokro i jeszcze na dzień zostawiłem
-baza co 10min przy 30st, pierwsza warstwa cieniutko aby oprószyć, druga jak wprawa to na gotowo ( ja nie dałem rady i lałem trzecią )
-bezbarwny po 15 min od ostatniej warstwy bazy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: bigos1966 (czwartek, 9 marca 2017, 21:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 21:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Poza tym nie stresuj się, czytaj za to karty charakterystyki i sobie w 100% poradzisz, wszystko tam będziesz miał opisane i nawet jak sztywno nie będziesz się tego trzymał, to już będziesz miał obraz sytuacji.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 22:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No a nakładanie szpachli to też w tych wysokich temperaturach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 22:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Oczywiście każdą powierzchnię odłuszczać, odłuszczać, odtłuszczać.
Najlepiej zmywaczem silikonowym, benzyna ekstrakcyjna często zanim coś zmyje to odparuje. Zmywaczem przecierasz na mokro, czekasz ze dwie minuty aż rozpuści syf i ścierasz do sucha ( nie odparowuje tak jak benzyna ale i nie zostawia syfu po odparowaniu ) najlepiej ręcznikami papierowymi tzw bezpyłowymi ( do kupienia w sklepach lakierniczych ).
Tyle teoria, a praktyka to już inna bajka. Jak pomyślisz, że zrobisz to w 3 dni to pomnóż to przez dwa i pewnie ci się uda <38>
bigos1966 napisał(a):
No a nakładanie szpachli to też w tych wysokich temperaturach?

Czym wyższa tym szybciej schnie i zazwyczaj mniejsza wilgotność
Tak jak napisał niebieski - każdy produkt ma kartę techniczną i wszystko tam wyczytasz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 08:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Kenobi bez obrazy ale przy malowaniu np całego auta to nie dasz rady nakładac klaru po 15minutach. Baza jest na tyle swieża ,że klar spokojnie się z nią zwiąże.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 08:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ale ja tak myślę, jeżeli skończysz kłaść bazę(a kładziesz ją np. 10min) to czekasz ok. 5min i kładziesz klar w tym miejscu gdzie zacząłeś kłaść bazę. Masz wtedy czas ok 15min.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 10:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
orel11 napisał(a):
Kenobi bez obrazy

Ja się nie obrażam, lakiernikiem, nawet pseudo nie jestem. Tak mi powiedzieli, choć sam się zastanawiałem jak się to robi przy malowaniu całości na raz.
Z drugiej strony widziałem jak gościu w profesjonalnej komorze lakierniczej kładł warstwę lakieru na forda granadę po całości nie dłużej niż 15 min


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 18:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ja tam zawsze czekam ,aż rozcieńczalnik odparuje i dopiero kłade klar. Jeszcze mi nic nie zeszło chociaż lakiernikiem też nie jestem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 00:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Jesli moge cos wtracic, to mialem przypadki ze szpachlowaniem w pelnym sloncu i nie radze potrafi odparzyc szpachle, o ile zdazymy ja polozyc za nim zacznie zasychac na szpachelkach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB