T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 09:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 października 2014, 21:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Krótkie pytanie jak w temacie,
mam do wymiany progi i reperaturki które zakupiłem są z blachy ocynkowanej, zresztą i miejsca do nich przyległe też jeszcze posiadają fabryczny ocynk
jaki na to dać podkład pod lakier i ewentualne szpachlowanie
fajnie by było aby podkład trzymał się też tych miejsc gdzie ewentualnie ocynku nie będzie
mile widziany konkretny manual


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 października 2014, 22:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Podkład reaktywny na niego akrylowy i dopiero szpachla lub lakier


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 października 2014, 06:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
chemik211 napisał(a):
Podkład reaktywny

jakaś konkretna nazwa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 października 2014, 06:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
http://www.lakiereo.pl/podklad-reaktywn ... d-145.aspx


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 października 2014, 09:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dokładnie na novol robiłem i działa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 15:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Ten reaktywny z linka świetnie się trzyma powierzchni, ale jak jest rdza, jak wyczyściłem do gołego (myślę, że tym bardziej jak nowe) lub jak był stary lakier w dobrym stanie - to tak słabo.
To też ma napisane, że nadaje się na stal ocynkowaną:
PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY 395 NOVOL : http://allegro.pl/podklad-epoksydowy-an ... 62101.html
PODKŁAD ANTYKOROZYJNY WYPEŁNIAJĄCY APP : http://allegro.pl/podklad-antykorozyjny ... 49163.html
Tym Novolem robiło mi się bardzo dobrze.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 października 2014, 21:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Reaktywny właśnie dajemy na gołą aby zabezpieczało


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 21:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Epoksyd w sprayu z linku novola będzie bardziej użyteczny, osobiscie też go stosowałem w poprzednim busie i już 4 lata bez uszczerbku lata.
Pozatym przy wymianie progów będą zmiany powierzchni (ocynk, stara blacha + jakaś masa uszczelniająca itp) , a to szpachel przetrzesz , itp. - psikniesz po przetarciu epoksydem i spokój a przy primerze reaktywnym kombinacje.. epoksyd bardziej użyteczny


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 19:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
dzięki za podpowiedzi
muszę sam podjąć decyzję bo nie wiem czy z tym reaktywnym to jest sens, szczególnie, że reperaturka jest ocynkowana
bo reaktywny, potem akrylowy, potem coś poszpachlować - pokitować, potem znowu podkład, lakier
a prawda jest taka, że próg mi przegnił od środka, z zewnątrz nie było korozji, zrobiła się dziura i dopiero ze środka zaczęła się sypać ruda


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 20:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Na kiedy planujesz operację wymiany??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 21:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
w listopadzie będę brał tydzień urlopu, jak Jabłuszkowi będzie pasowało, bo u niego na hali będę działał
oczywiście i Sintry teczkę będziemy robić mechanicznie i Jabłuszka hamulce itd..


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 października 2014, 11:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
jak na razie podjąłem decyzję, że jednak będzie reaktywny i akryl
szalę przeważyło to, że nawet 2 warstwy reaktywnego szybciej wyschnął niż jedna epoksydowego którego czas schnięcia w temp. 20st to min. 12 godz.
ja niestety czasu mam mało i naprawy w jednym ciągu więc nie da się podzielić na etapy tak aby w czasie schnięcia robić coś innego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 października 2014, 16:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Kenobi napisał(a):
jak na razie podjąłem decyzję, że jednak będzie reaktywny i akryl
szalę przeważyło to, że nawet 2 warstwy reaktywnego szybciej wyschnął niż jedna epoksydowego którego czas schnięcia w temp. 20st to min. 12 godz.
ja niestety czasu mam mało i naprawy w jednym ciągu więc nie da się podzielić na etapy tak aby w czasie schnięcia robić coś innego


nic nie rozumiem, wydawało mi się, że epoksydowy wysychał w oczach.
na tej stronie: http://www.klakiernik.pl/pl/p/Podklad-e ... 00-ml/1303 można kliknąć w link do kart i tam podają czas utwardzania 10-15 minut


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 października 2014, 19:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
tak, ale może dotyczy to sprayu, który niestety na większe roboty się nie nadaje,
oraz ogólnie wszystko jednoskładnikowe i do tego w sprayu jest o wiele gorszej jakości, etap sprayowania mam już za sobą i niestety nie mam nic dobrego do powiedzenia o tej metodzie
zobacz tu dwuskładnikowy pod pistolet ( nawet pod pędzel będzie miał lepsze właściwości niż ten w sprayu ) :
http://www.klakiernik.pl/pl/p/Podklad-e ... 800-ml/326


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 15:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
jako, że ruszam z robotą dopiero teraz, to miałem trochę czasu na teorię i takie o to pytania/spostrzeżenia się nasuwają:
- bardzo powszechna jest opinia, że podkłady akrylowe "piją wodę", więc po kiego grzyba szlifuje się je na mokro, o dziwo ci co mówią o piciu wody sami szlifują na mokro, a to dla mnie jest kompletnie nie logiczne
- jest pewna zasada, że wypełniacze dajemy od najtwardszych po najmiększe, od poliestrów po akryle, więc czemu powszechna jest opinia ,że pod szpachle która jest twardym poliestrem mamy dawać podkład akrylowy który jest nawet typu HS znacznie miększy od szpachli - logika podpowiada, że to musi siadać
- powyższa zasada jeśli jest prawdziwa wyklucza używanie w miejscach które trzeba szpachlować antykorozyjnych podkładów reaktywnych bo na nie, nie można położyć nic innego jak tylko podkłady/wypełniacze akrylowe

co wy na to ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 czerwca 2015, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 15:04
Posty: 46
Lokalizacja: Trójmiasto
model: T4 Westfalia
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Polecam artykuł <hi> Powinno trochę wyjaśnić.

http://jaktozrobilemwgarazu.pl/czy-podk ... zewiaczem/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB