T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 14:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 19:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 listopada 2013, 21:40
Posty: 40
Lokalizacja: KRK
model: T4
silnik: 1.9TD-2.4 D- 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
czy wklejał ktoś szybę do blaszaka, czy wystarczy wyciąć blachę i wkleić szybę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 22:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
pytaj stercia - wymieniał na suwaną to wie jak to kontrukcyjnie wygląda.

PS. Ooo kolega z Krakowa - czemu się nie chwalisz. Przyjedź na spota - info tutaj jak coś http://allegro.pl/vw-t4-webasto-podstaw ... 51434.html


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 23:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Pierwsza rzecz to jak chcesz aby było to zrobione , ma być zrobione dobrze czy tak aby poprostu tylko było ??

Bo jak ma być zrobione dobrze to trzeba będzie po wycięciu otworu na okno spawać/ zgrzewac powstały rant blachy zewnetrznej z profilem wewnętrznym. Kazde inne rozwiązane typu klejenie połaci zewnętrznej z wewnętrzną na rancie klejem , na nity itd to robota typu "aby było". Spawania punktowe rantow niestety wiąze się z tym ze może pofalować blachę zewnętrzną błotnika , więc trzeba to robić szybkimi krótki spawami które zaraz trzeba chłodzić , np. zimną wodą. Wtedy po zgrzaniu spawami pozostaje pomalować sam rant pod szybę który pozostanie po wycieciu dziury na okno i po wklejeniu szyby nie będzie na lakierze znaku ze cos było robione bo rant zakryje szyba , jedynie moze byc widać delikatne pofalowanie blachy ale to tez tylko w czasie jazdy w lusterku głownie.

Można to zrobic mniej inwazyjnie czyli sklejając , a dokładniej waląc klej do szyb pomiedzy blachy na rancie i wtedy jak klej zastygnie wkleić szybę , ale w tym przypadku szyba idealnie nie bedzie dolegać i najblizej blachy będzie na srodku długości okna , pozniej może korozja się zagniezdzić w naroznikach lub na calym rancie pomiedzy blaachami... Szyba tez idealnie nie bedzie leżec jak powinna w oryginale.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 08:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Mój znajomy blacharz ma zgrzewarkę punktową do takich prac. Więc pytaj u siebie o takie narzędzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 09:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Zgrzewarką najlepiej , jezeli ktos taką ma lub jest dostep do takiej to tylko tym zgrzewac. Tylko pamiętac trzeba ze blaszak ma wypukłe blachy troche i przy zgrzewaniu lub spawaniu punktowym pewnie sie delikatnie załamie blacha w narożnikach...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 listopada 2013, 21:40
Posty: 40
Lokalizacja: KRK
model: T4
silnik: 1.9TD-2.4 D- 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):
Zgrzewarką najlepiej , jezeli ktos taką ma lub jest dostep do takiej to tylko tym zgrzewac. Tylko pamiętac trzeba ze blaszak ma wypukłe blachy troche i przy zgrzewaniu lub spawaniu punktowym pewnie sie delikatnie załamie blacha w narożnikach...


Właśnie chodzi o tą wypukłość, jak wytnę blachę to rant, który zostanie i tak będzie trochę przechylony na zewnątrz i nie wiem czy po wklejeniu szyba nie będzie za bardzo wystawać.
W sumie myślałem o wstawieniu szyby do drzwi przesuwnych i na przeciwko, ale jeśli będzie z tym zbyt dużo zabawy i ma to wyglądać na jakąś rzeźbę to zostawię tak jak jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ludzie multivany robią z blaszaków więc dasz radę


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 grudnia 2013, 00:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Dziadek napisał(a):
Sterciu napisał(a):
Zgrzewarką najlepiej , jezeli ktos taką ma lub jest dostep do takiej to tylko tym zgrzewac. Tylko pamiętac trzeba ze blaszak ma wypukłe blachy troche i przy zgrzewaniu lub spawaniu punktowym pewnie sie delikatnie załamie blacha w narożnikach...


Właśnie chodzi o tą wypukłość, jak wytnę blachę to rant, który zostanie i tak będzie trochę przechylony na zewnątrz i nie wiem czy po wklejeniu szyba nie będzie za bardzo wystawać.
W sumie myślałem o wstawieniu szyby do drzwi przesuwnych i na przeciwko, ale jeśli będzie z tym zbyt dużo zabawy i ma to wyglądać na jakąś rzeźbę to zostawię tak jak jest.


Wypukłośc na rancie od blaszanej wytoczki okna to nie jest zaden problem , dogiąc mozna do rownego. Gorzej jest z tym ze caly panel boczny w blaszaku jest wypukły i łączony z wewnętrzną częscią za pomocą specjanej masy. W wersjach gdzie fabrycznie jest okno , jest fabrycznie blacha do blachy na rancie zgrzana. Poprostu jak wytniesz wytłoczkę blaszaną okna to wtedy zobaczysz ze na końcach wycięcia (przy łukach zakręcającyh w pion z poziomu) blachy będą się stykaly ze sobą , ta zewnętrza z wewnątrzną na rancie idealnie przy sobie , a na środku otworu okiennego w poziomie będzie około 1cm szpary pomiędzy nimi , jak obie razem ściśniesz (tak jak powinny byc) to blacha będzie musiala się gdzies poddac i poprostu zewnętrzna częsc się musi załamac gdzies , pewnie nie bedzie to mocne zalamanie ale bedzie.

Chodzi o tą szparę pomiędzy blacha zewnętrzną a wewnętrzną , jak je razem scisniesz to nie ma bata , w naroznikach się musi zalamac delikatnie ale to nie powinno byc zauwazlane az tak strasznie.
http://imageshack.us/photo/my-images/401/dsc1499l.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/140/dsc1523e.jpg/

A aby to było zrobione tak jak nalezy to trzeba blachy zgrzać lub punktowo spawami je połapac ze sobą.
http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc1532ch.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19/dsc1531m.jpg/

A jak nie zrobisz tego porządnie z pospawaniem ze sobą dwóch blach zew i wew to po jakimś czasie coś takiego Ci wyjdzie ;)
Obie blachy między sobą pracują jak sa na kleju lub innym srodku łączącym je nie na sztywno i prowadzi to do odrywania się kleju z lakierem z biegiem czasu i korozji pod szybą.
http://imageshack.us/photo/my-images/585/dsc1500y.jpg/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 grudnia 2013, 00:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Ja w swoim jak wstawiałem szyby to prawdę mówiąc w drzwiach przesuwnych poszło bardzo łatwo.
Z panelem stałym było trochę zabawy.Tak jak sterciu pisze trzeba było wydłubać tą masę.
Dogiąć rant, i połączyć wzmocnienie wewnętrzne z blachą.
Ja akurat skleiłem to do kupy klejem do szyb.
Do wklejenia użyłem pasów transportowych żeby wszystko ładnie dolegało.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 grudnia 2013, 01:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 listopada 2013, 21:40
Posty: 40
Lokalizacja: KRK
model: T4
silnik: 1.9TD-2.4 D- 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
notri napisał(a):
ludzie multivany robią z blaszaków więc dasz radę


multivana z mojego nie będę robił bo niedawno się jednego pozbyłem [ trochę żałuję] ale 2 szyby to myślę wstawić, muszę je jeszcze znaleźć.

notri napisał(a):
pytaj stercia - wymieniał na suwaną to wie jak to kontrukcyjnie wygląda.

PS. Ooo kolega z Krakowa - czemu się nie chwalisz. Przyjedź na spota - info tutaj jak coś http://allegro.pl/vw-t4-webasto-podstaw ... 51434.html


Nie ma się czym chwalić bo to zwykły blaszak, miałem wcześniej multivana syncro, ale szkoda mi go było do wożenia klamotów i poszedł do ludzi, potrzebowałem auto do wożenia paczek i kupiłem tego, przejechałem nim od lipca 120 tys.km i nigdy mnie nie zawiódł, polubiłem go i chyba u mnie zostanie, ale muszę go jakoś ogarnąć.


Ostatnio edytowano sobota, 7 grudnia 2013, 14:02 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji "edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB