T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 25 maja 2018, 20:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2012, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10391
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 234 razy
Pomógł: 653 razy
Sterciu napisał(a):
U Ciebie to ja bym sprawdził po tym uderzeniu czy ta masa wlasnie nie pękła , bo jezeli pękła to lepiej to odrazu zrobic przy okazji roboty przy tym co robią niz pózniej sie z tym męczyc.
U mnie jest już nowa masa dawno położona, po starej śladu nie ma od strony kierowcy. ;) I co ciekawe magicy nakładali to po zapodkładowaniu całości.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2012, 01:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak oryginał czy lekko odbiega od oryginału ? powinni przed podkładem tak z=sądzę :-/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 marca 2013, 00:10 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 881
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 21 razy
Podobno pomaga pomalowanie na to pekniecie ( podkladu antykorozyjnego epoksydowego) oczywiscie w kolorze nadwozia.
Nie wiem czy jest to osiagalne w mieszalni,moze ktos sie orientuje,gdyz u mnie juz od pewnego czasu mam pekniecie i musze cos z tym zrobic poki ruda nie wylazi.Na razie tylko woskiem nasmarowalem szczeline,czy jest jakies dojscie od srodka blach do tego laczenia ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 12:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 13:39
Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
model: A6
silnik: 1.9

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Sterciu napisał(a):
Wydaje mi sie ze cięzko byłoby osiągnąc efekt "fabryczny" , nawet wyciskacz pneumatyczny nie da takiego efektu bo pozostaje jeszcze "drżąca ręka" ;). Wystarczy ze na moment zwolni się tempo przesuwania wyciskacza i juz za duzo masy pózjdzie niz kawalek wczesniej nałozne było juz. To musiałoby być maszynowo nakładane gdzie wszystko robi automat, mam zaprzyjaznioną firmę co robi okna (miałem okazje oglądać hale produkcyjną), oni wykorzystują takie wyciskacze maszynowe , ale nijak nie da sie pod niego podstawić T4... Ten sprzęt idealnie nakłada masę , przesuwa sie idealnie w zaprogramowanym czasie po miejscu nakładania masy i pózniej dlatego wygląda to bardzo ładnie... idealnie równo na całej długosci jest masa nałozona , no ale wkońcu to producent jest więc musi to ładnie wyglądac.


Szczerze mówiąc, nie wiem dokładnie jak wygląda taka spoina w t4 - bo jeszcze nie kupiłem - ale w mercedesach naprawia się te spoiny pistoletem pneumatycznym np. WURTHa z dostawką z silniczkiem krokowym. Jest jak oryginał. naturalnie można nałożyć więcej materiału i o innej elastyczności.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 14:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
W sprinterach na bokach spoina jest wklęsła a w t4 wypukła


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2013, 23:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 13:39
Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
model: A6
silnik: 1.9

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Ok - ale to w tym przypadku kwestia końcówki na pistolecie i prędkości ustawionej na wózku krokowym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2013, 23:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 881
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 21 razy
Rozmawialem z naszym forumowych kolega i powiedzial ze polozyc ta spoine w Vw T4 to nie lada wyczyn.
Nawet pistolet mial jakis elektryczny i wyszla lipa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 22:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Mnie koledzy z lakierni (WZL 2) poinstruowali: Wyczyścić spoinę do czystości, czyli do gołej blachy. Następnie pomalować całość podkładem reaktywnym o powiększonej przyczepności. Zostawić do wyschnięcia. Po 24 godzinach wcisnąć masę elastyczną, taką co po wyschnięciu jest miękka, ale po wyschnięciu się nie ciągnie. następnie już nałożyć dekoracyjną warstwę masy do pomalowania lakierem. Zrobienie wystającego połączenia jest praco chłonne, ale wykonalne. Jako że w moim się zaczęło pęcherzyć wykonałem zalecenia. Mogę powiedzieć że nie zastosowałem jeszcze tej ozdobnej warstwy i widzę na warstwie fileru jak pracuje spoina. Sądzę że jak by się założyło tensometry to zdziwili byśmy się jakie mocne naprężenia tam występują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 marca 2014, 00:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 881
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 21 razy
Moim zdaniem twardsze zawieszenie ma tu tez znaczenie.Drogi po jakich sie jezdzi wszystko zebrac to ot skutek sie pojawia,peknieta masa uszczelniajaca.W moim jak mial 5 lat nic nie pekalo teraz jest ponad dwa razy starszy to od kilku lat widze ze jest peknieta/
Jak ktos z kolegow robil jakas dobra masa co nie twardnieje po wyschnieciu to nich zapoda linka lub wklei fotke.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 marca 2014, 01:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Ta masa co nałożyłem to Boll do łączeń zgrzewanych nakładana sztywnym pędzlem w puszce około 0,8kg.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 marca 2014, 23:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 grudnia 2013, 22:00
Posty: 67
Lokalizacja:
model: T4 2.5 TDI AJT
silnik: 115KM

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Mam pytanie odnośnie rdzawego badziewia w łączeniach słupka za drzwiami kierowcy. Da się to wyleczyć? Góra


Obrazek

i próg

Obrazek

Pozdrawiam serdecznie!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 marca 2014, 08:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Możesz zaleczyć , czyli jak najdokładniej oczyścić i po kolei zrobić jak trzeba

ale

wyjdzie prędzej czy później od wewnątrz niestety :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 marca 2014, 09:44 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 881
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 21 razy
Wlasnie to jest troche lipa bo na 1 zdjeciu trzeba usuwac orginalna mase.
Sprobuj usunac pomalowac epoksydem antykorozyjnym ,potem akrylem i jakas masa w pistolecie pociagnij.Pare lat powinno byc spokoj.Potem zalezy od warunkow czy auto parkujesz na dworze itp.
A sprobuj na poczatek doczyscic to jakims Cyfiem,moze to tylko nalot jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 kwietnia 2014, 21:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3972
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 144 razy
Usunąłem spoinę w blachach .....
1 krok szlifierka kątowa z cieniutką tarczą...
2 śrubokręt i jakieś szturadełko...
3 Pistolet do piaskowania + piasek (dużo piasku i zadymy)
Dziurka pomiędzy blachami wydarta do żywej blachy .....zababrane badziewiem na rdzę i schnie jutro kit i ma być git...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 maja 2014, 22:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 881
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 21 razy
Kolego chmielik moze bys jakos fotke zapodal jak to wyszlo u Ciebie ?
Kiedys sie w to bawilem,lecz teraz brak czasu.Posmarowalem w swoim 20 letnim aucie silikonem i czeka na zbawienie.Lepsze to niz korozja ktora wylazi i musze na nia patrzec co dnia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 maja 2014, 07:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3972
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 144 razy
Nie mam fotek i powiem ci szczerze na pewno ich nie będę miał ....Jak si piaskuje to sie nie robi fotek bo piasek jest wszedzie..


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 marca 2015, 21:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4012
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 136 razy
chmielik napisał(a):
Usunąłem spoinę w blachach .....
1 krok szlifierka kątowa z cieniutką tarczą...
2 śrubokręt i jakieś szturadełko...
3 Pistolet do piaskowania + piasek (dużo piasku i zadymy)
Dziurka pomiędzy blachami wydarta do żywej blachy .....zababrane badziewiem na rdzę i schnie jutro kit i ma być git...


Chmielik - czego używałeś dokładnie do tych łączeń by wałeczek ładny był ?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 marca 2015, 23:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Wałeczek nie wyjdzie X)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 marca 2015, 00:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10391
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 234 razy
Pomógł: 653 razy
Znam magika, któremu wyszedł I śladu nie ma :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 marca 2015, 08:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 336
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 20 razy
Ja planuję wyrzeźbić plastikową szpachelkę na taki kształt i próbować w ten sposób.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB