T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 01:35
Posty: 89
model: transporter
silnik: abl

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Witam wszystkich. No właśnie, czy istnieje coś takiego jak wykaz blach z których składa się karoseria (najlepiej do longa <59> ). Chodzi generalnie o to, że jak wykryję rudego (a wykryłem) to żeby ocenić czy dana część jest ważnym elementem nośnym, czy też to kosmetyczne poszycie. Innymi słowy, czy w przypadku konieczności spawania można oddać autko do warsztatu typu 'Pan Zenek Złota Rączka od Wszystkiego', czy też do blacharza z dużą renoma, czy też pomoże tylko aso-blacharnia (a może i to nie pomoże?).
Ja wykryłem rudego na progu od strony kierowcy, ale nie pod drzwiami kierowcy, tylko pod oknem (na przeciwko drzwi przesuwnych) i to od strony podwozia, na zewnątrz nic nie widać. Pytanko czy ten próg to element strategiczny, czy też może się nim zająć blacharz 'od wszystkiego'.
Albo inaczej zadam pytanie: które elementy blach są nośne?
Pozdrówka I Szczęśliwego Nowego Roku!
Storch


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 23:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Każdy element karoserii spełnia określone zadanie przede wszystkim wizualne , czego nie widzimy w środku to już wzmocnienia dodatkowe celem przejmowania siły uderzenia , absorbowania jej podczas wypadku jak też i wzmacniania konstrukcji samochodu , generalnie t4 nie ma ramy bo to nadwozie samonośne ale pod spodem jak zobaczymy to ma takie "szyny" jak rama więc to są najważniejsze elementy teoretycznie , ale jak jest zgnity to sam się poskłada xd ale raczej jeszcze ze 20 lat trzeba :-) dalej , kiedyś wymieniałem poszycie boczne pomiędzy dachem a bokami samochodu , po prostu mega gruba blacha tam jest zastosowana co jak w t4 spełnia zadanie usztywnienia i przenoszenia dużych przeciążeń.

To co wylazło na zewnątrz i co widzisz to wierzchołek góry lodowej , ruda , jak już pisałem , to taka franca że siedzi pomiędzy blachami , w tych miejscach gdzie blachy się stykają i im niżej tym więcej jej może być , w t4 to nie uniknione w większym lub mniejszym stopniu , a o jednej zasadzie trzeba pamiętać zawsze że po blacharce trzeba zawsze konserwować WEWNĄTRZ i to czymś rzadkim , nawet olejem i będzie 10 razy dłużej wytrzymywać po takich robotach.

Zależy do kogo dasz i czym i jak to będzie robił bo to też ma znaczenie , od razu jak spaprze nie będzie widać ale im gorzej zrobi to szybciej się ujawni

Pozwodzenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 00:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 01:35
Posty: 89
model: transporter
silnik: abl

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
No właśnie o to chodzi. 'Szyny' czyli podłużnice są zdrowe (no w miarę -występują naloty - i tak chcę to do konserwacji dać). Natomiast tragiczne jest to, co ujawniło się po spojrzeniu na ten kawałek progu pod oknem. Widać, że ktoś już tam chyba coś spaprał, o czym świadczą buły mieszaniny rudej, jakiegoś starego środka konserwującego, błocka i nie wiadomo czego jeszcze - słowem doszedłem do wniosku że ten element trzeba będzie wyrżnąć i wspawać nowy. Te buły są szczególnie na styku progu z pionowym profilem, do którego mocuje się poszycie. Ponieważ sam się na blacharce nie znam, chce to oddać do rekomendowanego przez rodzinkę blacharza. Z konserwacją jak najbardziej masz rację - jak od blacharza wzięte autko nie ma zakonserwowanych profili zamkniętych to pewnie za rok zaś będzie u blacharza.
Schemat blach i profili, o którym pisałem w temacie wątku, pomógłby ocenić po pierwsze, czy odstawić auto i czekać do wiosny bo może się złamać w trasie, czy tez jeszcze zimę przejeździć, po drugie przynajmniej orientacyjnie sprawdzić co zrobił blacharz i nie dać sobie wcisnąć kitu, że blacha grubości poszycia puszki po piwie w zupełności w tym miejscu starczy, bo ten element nie ma znaczenia jeśli chodzi o wytrzymałość samochodu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 12:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
ja proponuje pilnować jak ogrodnika pies blacharza i tego co robi i czym !!!! tyle wiem z doświadczenia!!! Nie masz pojęcia jaką potrafią odwalać fuszerke żeby tylko przykryć, zgarnąć kase i następny w kolejce. Tepić trzeba takie zachowania zwłaszcza za coś za co się płaci grubą kase!!! tyle ode mnie. pozdrawiam i wytrwałości w naprawie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 15:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Żeby go pilnować to musi mieć pojęcie niestety , i tu jeszcze jest hak do jakiego blacharza da , cena czyni cuda czyli 3xCCC xd jak czytam czasami na forum że za 2-3 tysie zrobią blacharkę i pomalują z materiałem to to dla mnie jest fuszera nie muszę oglądać bo samych dobrych materiałów na busa potrzeba za 2-3 koła , wiem co piszę ale to inny temat ,

jak już koleś pomaluje to nic nie zobaczy nikt jaka lipa jest , po czasie wyjdzie ze zdwojoną siłą a jak fry nie będzie to reklamacji też jak znam życie

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 17:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
zawsze masz prawo rękojmi i uważam że warto w takie coś się bawić zwłaszcza kiedy mamy 100 % racji.
z ceną masz racje, ja się już przekonałem i z założenia wiem że wole dać więcej ale mieć pewność że coś zostanie zrobione profesjonalnie. chociaż w dzisiejszych czasach mało jest już takich ludzi, którzy robiąc coś dla kogoś angażują się w pracę jakby robili coś dla siebie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 18:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jeszcze są , zapewniam ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 19:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
Silvestro napisał(a):
chociaż w dzisiejszych czasach mało jest już takich ludzi, którzy robiąc coś dla kogoś angażują się w pracę jakby robili coś dla siebie.


tak są ale mało :( ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2012, 17:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 01:35
Posty: 89
model: transporter
silnik: abl

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
No właśnie, tu Koledzy macie rację. Znam mechaników (nie blacharzy), rekomendowanych, którzy na moje pytanie dlaczego zapala się kontrolka płynu chłodzącego i czy nie należy wymienić zbiornika z czujniczkiem (nie dotyczy tego samochodu) mówią że prościej i taniej zmostkować ten czujnik co jest, bo poziom płynu i tak se sprawdzę pod maska a czujnik i kontrolka jest dla blondynek które jak widzą kontrolkę to jadą do serwisu żeby zostawić tam trochę kasy. Ręce opadają...
Wracając do tematu wątku. Żeby ocenić blacharza, trzeba przynajmniej wiedzieć jak wygląda zdrowa blacha w tym akurat miejscu. Wiec wykaz takich blach przydałby się bardzo. W necie znalazłem tylko reperaturki zewnętrzne.
Szczęśliwego Nowego Roku Wszystkim!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 00:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam koledzy nie wiecie moze ile wazy gola karoseria t4 long bo musze ja na zlom wywiesc i stad te pytanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 14:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
bartekaudia6 skąd jesteś? Brać busowa szuka własnie karoserii na przyczepę forumową z longa właśnie....


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2012, 16:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
w jakim stanie ta karoseria??? zrób kilka fotek i wrzuć tutaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 00:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam jestem z katowic karoseria jest w bardzo dobrym stanie 99rok biała kompletnie zdekompletowana


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2012, 21:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
bartekaudia6 napisał(a):
witam jestem z katowic karoseria jest w bardzo dobrym stanie 99rok biała kompletnie zdekompletowana


masz jeszcze papiery do niej ??

jak w dobrym stanie to może się bym zastanowił nad kupnem


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
<38> nie kolego nie mam a papoery zeszły na allegro w ciagu 2 godzin:D <zastanawiajce>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 01:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 22:03
Posty: 20
model: T4 westfalia
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Storch_M napisał(a):
czy istnieje coś takiego jak wykaz blach z których składa się karoseria



odgrzeje temat - interesuje mnie to , szczególnie okolice progów beksa

chcę się przygotować do zabawy i wiedzieć co mnie czeka , a nie po rozgrzebaniu dowiadywać się "na żywym organizmie"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB