T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 25 maja 2018, 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 16:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 139
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Po udanej reanimacji mojego Caravelle przyszedł czas na blaszaka. Obecnie po zdjęciu sklejki z podłogi wygląda raczej słabo;/
Caravelle pomimo prawie 10 lat więcej na karku miał tylko malutką dziurkę w jednym miejscu...

Pytanie 1: Czy to łatać czy tylko nowa podłoga w całości. Mam znajomego blacharza i powiedział że bez problemu do zrobienia łatanie i że jak porządnie sobie to zakonserwuje będzie na kilka lat.

Pytanie 2: Czym to wymalować? Czym od góry a czym od dołu.

Pytanie 3: Co polecacie do wykończenia podłogi? Podoba mi się coś w stylu sklejki wodoodpornej stosowanej w szalunkach ale strasznie to drogie.

Pytanie 4: Czy plastik na próg z wersji osobowej daje rade w blaszaku. Czy wykończenie plastikowe tylnego progu do drzwi skrzydełkowych jest takie samo?

Nie chce wydawać majątku i przesadzić z kosztami. Jednak fuszera i malowanie na dziury nie wchodzi w gre. Proszę was o jakieś porady żeby miało to ręce i nogi. 7 lat nie robiłem kompletnie nic więc należy się jej lekka reanimacja, nie mam zamiaru pozbywać się jej napewno przez drugie tyle:)



W linku zdjęcia

https://www.dropbox.com/sc/oq6qi3wmhaqz ... p1pw7AdqTa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 19:16 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3785
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 182 razy
Pomógł: 265 razy
woj250 napisał(a):
Pytanie 3: Co polecacie do wykończenia podłogi? Podoba mi się coś w stylu sklejki wodoodpornej stosowanej w szalunkach ale strasznie to drogie.

Sklejka będzie OK. Ja przez długi czas miałem płytę OSB, na to wykładzina gumowa, a teraz mam oryginalną podłogę dzięki notri'emu. Gdybym inwestował na dłuższy okres, to na twoim miejscu zastosowałbym sklejkę. Są też wodoodporne płyty OSB, więc musisz rozważyć "za" i "przeciw" - zależy co tam na tej pace będziesz woził.
woj250 napisał(a):
Pytanie 4: Czy plastik na próg z wersji osobowej daje rade w blaszaku. Czy wykończenie plastikowe tylnego progu do drzwi skrzydełkowych jest takie samo?

Daje radę, ale pamiętaj że to tylko plastik. Dużo nie wytrzyma.
Osłona plastikowa progu przy drzwiach skrzydełkowych różni się od tej przy klapie, więc musisz szukać, a znaleźć w dobrym stanie nie jest łatwo.

woj250 napisał(a):
...7 lat nie robiłem kompletnie nic ...

Za to żółta kartka Obrazek


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 20:50 
Online
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1138
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 85 razy
Jeśli chodzi o blache to ciężko tak ocenić po zdjęciach ale wydaje mi się że u ciebie wystarczą nowe łatki tak jak blacharz sugeruje. Na nową blache jako pierwszy najlepiej dać podkład epoksydowy na to od spodu konserwacja, tu ogromny wybór na rynku w zależności od portfela a w środku podkład pokryć jakimś lakierem nawierzchniowym.
Jeśli chodzi o sklejke o której piszesz to faktycznie fajna sprawa, stosunek wagi do wytrzymałości jest bardzo dobry jednak z doświadczenia wiem że ta fajna warstwa ,,antypoślizgowa" długo nie wytrzyma. Tak jak napisał Rafflex, wszystko zależy do czego jest przeznaczona teczka, co będziesz woził. Może jakaś wykładzina gumowa stosowana np. w autobusach, busach... Tu przykład: http://mikroguma.pl/categories/view/228
Ale pod to też wypadało by dać jakąścienką sklejke lub osb aby wyrównać powierzchnie naszej ryflowanej podłogi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 00:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 139
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
woj250 napisał(a):
...7 lat nie robiłem kompletnie nic ...

rafflex napisał(a):
Za to żółta kartka Obrazek


Pokutuje za grzechy. W ciągu ostatnich dni wymieniłem rozrząd plus komplet paska osprzętu. Wszystkie filtry i płyny włacznie z hamulcowym i olejem w skrzyni. Przewody hamulcowe komplet sztywnych i giętkich. Tarcze klocki x4. Został mi jeszcze napewno wydech i końcówki drążków, co więcej to się okaże:D

Wracając do tematu.
Jaka grubość powinna być takiej sklejki? 10mm wystarczy? Wożone są w większości elementy drewniane. Również deski. Ale wiadomo że zdarzy się też coś stalowego np. złom po sprzątaniu.

Zastanawiam się jeszcze nad oryginalna wykładziną. Ona jest gumowa? Jak to sie sprawdza. Nie mialbym prpblemów z docinaniem czy spasowaniem progu plastikowego. W sumie ta mikroguma co podesłał kamil to też fajne wyjście i cenowo super wychodzi.

Epoxyd na gołą blache się daje? Mozna na niego każdym rodzajem lakieru? Czy można na epoksyd położyć mase? Chciałem troszkę to podrównać w miejscach spawania bo wiadomo jak to będzie wyglądać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 08:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6690
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 599 razy
woj250 napisał(a):
Epoxyd na gołą blache się daje? Mozna na niego każdym rodzajem lakieru? Czy można na epoksyd położyć mase? Chciałem troszkę to podrównać w miejscach spawania bo wiadomo jak to będzie wyglądać.

Goła blacha - podkład epoksydowy ( daj grubiej, nie przetrzesz przy szlifowaniu szpachli ) - szpachla - podkład akrylowy ( jak najszybciej bo szpachla wciąga wilgoć nawet z powietrza, a jak załapie wilgoci to spuchnie ) - lakier lub inny specyfik nawierzchniowy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 13:02 
Online
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1138
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 85 razy
Ja u siebie mam sklejke około 20mm, taka już była jak kupiłem auto ale wydaje mi się że to przesada i jak dla mnie wystarczyła by taka 8-10mm i też lądują czasami różne rzeczy na pace. W firmowym którym kiedyś jeździłem była ori guma i dawała rade a też lekko nie miała-ciężkie elementy, ostre krawędzie itp. z tym że były w niej otwory po siedzeniach i tam gromadził się syf. Jakiś czas temu rozglądałem się za taką do swojego ale niestety o taką do longa bez tych otworów ciężko a jeśli już się trafi ładna to i cena wysoka.
Co do podkładu epoksydowego to jednak bym troche poprawił Kenobiego bo jeśli coś szpachlujemy to tą szpachle też powinniśmy najpierw przykryć epoksydowym a dopiero później podkładem akrylowym i na to lakier. Poprostu epoksyd jest izolantem a podkład akrylowy już nie. Ponadto jeśli to są miejsca niewidoczne to na epoksydowy można dać odrazu lakier bez podkładu akrylowego, epoksydowy ma jeszcze tą zalete że można go nakładać metodą mokro na mokro czyli nie trzeba go matowić przed następnymi powłokami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 14:28 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3785
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 182 razy
Pomógł: 265 razy
woj250 napisał(a):
Jaka grubość powinna być takiej sklejki? 10mm wystarczy?

Ja miałem do tej pory OSB 8mm, więc sklejka 10mm spokojnie wystarczy.

woj250 napisał(a):
Zastanawiam się jeszcze nad oryginalna wykładziną. Ona jest gumowa? Jak to sie sprawdza.

Oryginalną w dobrym stanie ciężko trafić, a jak już jest to cena straszna. Z caraveli, jak pisał Kamil, ma dziury pod siedzenia, więc proponowałbym tą gumę co Kamil podał powyżej. Musisz tylko zmierzyć czy na szerokość wystarczy.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 20:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 139
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Na podłogę jednak będzie sklejka antypoślizgowa. 1 szt. w rozmiarze 2500x1250x9mm kosztuje 160zł więc cena spoko. Zastanawiam się tylko jak zrobić składanie. Czy wzdłuż czy w poprzek auta i czym to wykończyć? Takie wykończenie jak do paneli podłogowych to chyba słabe??

Tak auto wygląda po robocie blacharskiej. Chyba spoko to wyszło:)

Obrazek


A tutaj już pomalowane podkładem epoksydowym.
Obrazek


Na to jeszcze pójdzie jedna warstwa tzw. baranka, zuważyłem że jak maluje się nim z większej odległości to taka fajna matowa powłoka zostaje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 11:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 czerwca 2015, 21:24
Posty: 40
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Powiedz ile płaciłęś za blacharkę plus malowanie na pw bo ja też się zbieram ale puki co auto ciągle jeździ czekam na zime.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 grudnia 2015, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 grudnia 2015, 16:46
Posty: 4
model: syncro
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Czy blaszak na w podłodze jakieś oryginalne otwory przygotowanie pod montaż siedzeń ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 grudnia 2015, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10391
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 234 razy
Pomógł: 653 razy
Nie ma nic


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 grudnia 2015, 22:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 1977
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: T4
silnik: 1.8T

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 62 razy
Możliwe, że nie ma tak jak Probe pisze. Kiedyś w rodzinie u mnie było T4 z 1995 roku , fabrycznie przeszklone, zarejestrowane na 3 osoby i z tyłu za fotelem kierowcy miało 4 dziury zaślepione oryginalnymi grzybkami na ławkę 2-osobową.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 grudnia 2015, 01:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10391
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 234 razy
Pomógł: 653 razy
Przeszklony to nie blaszak :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB