T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 października 2013, 23:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
Witam jak w temacie przedstawiam manuala na przerobienie dogrzewacza D3WZ na ogrzewanie postojowe potocznie zwane webasto. Zaznaczam że po tym zabiegu dogrzewacz dalej pełni swoją funkcje dogrzewania silnika.

A więc. Do rozbudowy swojego dogrzewacza użyłem:

1. Elektryczna pompa wody około 299,-

Obrazek

lub

Obrazek

2. Gniazdo Eberspacher około 28,-

Obrazek

3. Wtyczka Eberspaher około 28,-

Obrazek

4. Przekaźnik opuźniający włączenie KLIK 35,-

5. Przekaźnik wydłużający włączenie KLIK 35,-

6. Dwa przekaźniki standardowe 40A KLIK 10,-

7. Cztery podstawy pod przekaźniki KLIK 10,-

8. Dioda prostownicza sztuk 2 około 3,6,-

Obrazek

9. Zegarek sterujący około 160,-

Obrazek

lub

Obrazek

lub

Obrazek

10. Miniaturowy przekaźnik do zegarka około 15,-

Obrazek

11. Moduł gsm każdy jeden posiadający wyjście. Ja mam akurat ten walał się w betach wiec go przygarnąłem <38> Plus jego jest taki że można zdalnie sprawdzić stan konta karty bo on potrafi odsyłać kody USSD. 337,-


Oprócz tego kable, puszkę aby to upchać wszystko. Ja ją mam przy akumulatorze. Z niej odchodzą przewody na:
-pompę
-zegarek
-dmuchawę
-przyjście i odejście wiązki fabrycznej dogrzewacza
-no i zasilanie z aku.


Wracając do tematu rozbudowy dogrzewacza D3WZ. Ideą dla mnie było aby on działał dalej jako dogrzewacz a funkcja ogrzewania postojowego była uzupełnieniem do tego co robi. Dlatego też moja przeróbka nie pozbawia nas automatycznego dogrzewania silnika. Krótko wyjaśnię zasadę działania mojego sterowania. W więc wszystko co jest opisane w poście wyżej potrzebne jest aby zabrać się do roboty a działa to następująco; Ogrzewanie uruchamia się w momencie impulsu z zegarka sterującego lub smsa na moduł gsm. W obu przypadkach jest to czas 30 minut ciągłej pracy. Po dostaniu takiego sygnału uruchamia się pompa elektryczna wody którą umiejscowiłem na powrocie dogrzewacza.

Obrazek

Jednocześnie uruchamia się sam dogrzewacz od samego początku zaczyna się odliczanie czasu na przekaźniku dmuchawy tak aby ta uruchomiła się na danym biegu po upływie mniej więcej 10 min dzięki temu zaoszczędzamy akumulator bo bezsensowne jest aby chodziła od początku skoro i tak jest zimna woda w obiegu. Tak jak wspomniałem całość hula 30min po tym czasie piec razem z dmuchawą kończy pracę poza pompą wody która pracuje jeszcze około minutki. Tak to działa na dzień dzisiejszy.
Przyznam że już widzę kilka usprawnień jako pierwsze to to aby w momencie uruchomienia włączał się samoczynnie obieg wewnętrzny poprawiło by to znacznie wydajność ogrzewania kabiny <up>

Poniżej udostępniam schemat który funkcjonuje u mnie. Jakby ktoś miał pytania sugestie to śmiało. Na schemacie jest brak miniaturowego przekaźnika. Jest on wpięty na pod OUT z zegarka tylko dlatego że zegarek ma za mały prąd na wyjście aby załączyć zwykły przekaźnik. Tak więc zegarek załącza mały przekaźnik a on duży.

Obrazek

Więcej o jakiś moich przeróbkach w poście TU

Powodzenia ! <vw>

---------------------------------------------------------

Edycja po 2 latach używania:

Ogrzewanie sprawdza się fantastycznie i po tym czasie eksploatacji mogę śmiało powiedzieć, że nie robiłem żadnych zmian w tej instalacji. A widok mojego auta wśród innych zaparkowanych i skutych lodem rano przed robotą bezcenne....


Ostatnio edytowano sobota, 23 grudnia 2017, 10:45 przez flukem, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor flukem podziękowali: 11 ALTRIM (piątek, 18 października 2013, 10:29) • kriss (piątek, 18 października 2013, 09:49) • kurol (piątek, 18 października 2013, 08:25) • multivanek (wtorek, 22 października 2013, 00:38) • niebieski-n2 (piątek, 18 października 2013, 08:24) • peters (sobota, 19 października 2013, 21:28) • rafflex (piątek, 18 października 2013, 08:22) • rainman777 (poniedziałek, 25 grudnia 2017, 21:48) • TRUST (czwartek, 30 stycznia 2014, 16:34) • vipergti (piątek, 22 grudnia 2017, 00:37) i jeden użytkownik
  Statystyki: 50%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 08:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Wytłumacz mi o co chodzi z diodami zenera, prąd płynie w jednym kierunku, ale co by się stało jakby ich nie było??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 08:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
flukem napisał(a):
1. Elektryczna pompa wody KLIK 299,-
2. Gniazdo Eberspacher KLIK 28,-
3. Wtyczka Eberspaher KLIK 28,-
4. Przekaźnik opuźniający włączenie KLIK 35,-
5. Przekaźnik wydłużający włączenie KLIK 35,-
6. Dwa przekaźniki standardowe 40A KLIK 10,-
7. Cztery podstawy pod przekaźniki KLIK 10,-
8. Dioda prostownicza sztuk 2 KLIK 3,6,-
9. Zegarek sterujący KLIK 160,-
10. Miniaturowy przekaźnik do zegarka KLIK
11. Moduł gsm każdy jeden posiadający wyjście. Ja mam akurat ten walał się w betach wiec go przygarnąłem <38> Plus jego jest taki że można zdalnie sprawdzić stan konta karty bo on potrafi odsyłać kody USSD. 337,-


Pięknie <brawo>
Mam nadzieję, że kiedyś wykorzystam tą instrukcję, a tymczasem prośba:
Te linki, które umieściłeś za jakiś czas wygasną i zdjęcia nie będą dostępne,
dlatego może wrzuciłbyś same fotki potrzebnych podzespołów na jakiś hosting zdjęć,
żeby tak szybko nie przepadły w otchłani?


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor rafflex podziękował: chudyvw (wtorek, 6 lipca 2021, 16:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 11:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Wytłumacz mi o co chodzi z diodami zenera, prąd płynie w jednym kierunku, ale co by się stało jakby ich nie było??


Chodzi o zabezpieczenie. Np wiele podzespołów jest informowanych o rozruchu silnika z altelnatora a więc po co dawac błędną informację tym podzespołom skoro silnik nie pracuje. I tak jak by ich nie było to dogrzewacz by chodził po tej przeróbce za każdy razem po odpaleniu auta sygnał z altelnatora "wracał" by na czujnik temperatury zewnętrznej ..... tak czy siak lepiej zabezpieczyć tak mi zostało ze szkoły :)

refflex napisał(a):
Pięknie <brawo>
Mam nadzieję, że kiedyś wykorzystam tą instrukcję, a tymczasem prośba:
Te linki, które umieściłeś za jakiś czas wygasną i zdjęcia nie będą dostępne,
dlatego może wrzuciłbyś same fotki potrzebnych podzespołów na jakiś hosting zdjęć,
żeby tak szybko nie przepadły w otchłani?

Zrobimy :)



Za ten wpis autor flukem podziękował: chudyvw (środa, 21 września 2022, 16:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 11:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W jaki sposób chcesz wymusić włączenie obiegu wewnętrznego (sterowanego podciśnieniem) przy zgaszonym silniku? ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 12:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Akumulatorem podcisnienia ?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 12:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
Probe041 napisał(a):
W jaki sposób chcesz wymusić włączenie obiegu wewnętrznego (sterowanego podciśnieniem) przy zgaszonym silniku? ;)


To wiem i dla tego "głośno" myślę. Po prostu by się przydało...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 października 2013, 07:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
30 min pracy dogrzewacza ale jesli sie go wlacza z modulu gsm uzyskales przez konfiguracje modulu czy udalo Ci sie to jakos spiac z zegarkiem 1530 i korzystasz z jego ograniczen 30 min
Pytam bo w zegarze zostaje wolny pin +15,wiem ze sluzy do polaczenia telestartu ale nie wiem na jakiej zasadzie dziala
Zostal mi jeden wolny kanal w alarmie ale nie ma w nim podtrzymania napiecia,tylko impuls 12v przez 1 sek jakby dalo sie to wykorzystac do wysterowania zegarka bez dodatkowych przekaznikow moglbym zrobic wiekszy porzadek u siebie w kabelkach
Rozbierania zegarka i wlutowywania sie pod przycisk sluzacy do wlaczania pieca wolabym uniknac


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 października 2013, 23:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
kurol napisał(a):
30 min pracy dogrzewacza ale jesli sie go wlacza z modulu gsm uzyskales przez konfiguracje modulu czy udalo Ci sie to jakos spiac z zegarkiem 1530 i korzystasz z jego ograniczen 30 min
Pytam bo w zegarze zostaje wolny pin +15,wiem ze sluzy do polaczenia telestartu ale nie wiem na jakiej zasadzie dziala
Zostal mi jeden wolny kanal w alarmie ale nie ma w nim podtrzymania napiecia,tylko impuls 12v przez 1 sek jakby dalo sie to wykorzystac do wysterowania zegarka bez dodatkowych przekaznikow moglbym zrobic wiekszy porzadek u siebie w kabelkach
Rozbierania zegarka i wlutowywania sie pod przycisk sluzacy do wlaczania pieca wolabym uniknac


kurol powiem szczerze że nawet nie pomyślałem o takim patencie aby wysterować gsm-a za pomocą zegarka bo sam gsm ma programowany czas zadziałania przekaźnika. Trza by się przyjrzeć temu połączeniu z telestartem...

Co do twojego pilota to dokładasz 1 przekaźnik czasowy i odpalasz sobie piecyk bez problemu ba nawet wyregulujesz sobie co do minuty ile ma chulać. Ja dziś rano miałem odpalone i po 30 min szyba przednia nie była do końca odmrożona wiec nie wiem czy nie wydłużyć czasu do 45 min tak jak miał to zegarek z pomarańczowym podświetleniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 07:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Wiem ze przy pomocy przekaznika czasowego moge wyregulowac czas dzialania,ale w teczce juz doszlo tyle kabli ze sam sie w nich zaczynam gubic
Poza tym pascia widze z okna wiec mam bezposredni podglad jak sobie radzi piecyk
Wolny kanal z autoalarmu wczoraj wykorzystalem do sterowania ogrzewaniem suchym bo okazalo sie ze przy zegarku webasto 1531 jest to duzo prosciej rozwiazane
Odetnij powrot wody na silnik np przy pomocy eletrozaworu (w ramach testu mozna i nawet kluczem francuzkim weza tymczasowo scisnac),po kilku minutach dzialania ogrzewania i dmuchawy na 3 biegu zaczyna topic szybe <yes>
Szczerze mowiac nie wiem czy taki szok termiczny jej nie zaszkodzi w zimie


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 17:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:12
Posty: 616
Lokalizacja: G D A Ń S K
opis: t4 for ever
model: Transporter
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 5 razy
Wszystko fajnie pieknie sie czyta ale poprosze mi to wszystko zmontowac i wyslac, -zainstaluje sam


_________________
http://www.youtube.com/watch?v=3GmOrYRQPsA


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 20:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
W tym caly smak ze sobie sam to zrobisz i bedzie dzialalo.
No trafilem na ciekawy temat,wreszcie.Schemat troche inaczaj zrobiony jak u mnie.
Odnosnie obiegu cieczy to moze cos w tym jest bo skoro jest tam cisnienie to moze i dlatego moj piec sie lub czesto wylaczyc bez przyczyny.Mam pomysl aby podlaczyc mu jeszcze ta pomke co jest orginalnie w obiegu,moze cos to pomoze.
Jedna obok grzalek mam jak na fotce,łączy obieg cieczy z dogrzewacza z gornego króćca.

Obrazek

Obrazek

Ma ktos jakis pomysl jak elektrycznie podlaczyc orginalna pomke wody w chwili dzialania dogrzewacza :?: Teraz dziala tylko ta na zdjeciu.
A jak piec mi sie przegrzewa bo czasami chodzi 20 min,a nieraz tylko 5 min i byloby wskazane podlaczyc ta orginalna. :?:
U mnie w TDI rzadko sie wlaczaja wentylatory a pomka jeszcze rzadziej.Ostatnio sprawdzalem jej stan i ma caly czas + po stacyjce.Wiec jest gotowa do pracy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 21:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
festa10 napisał(a):
Wszystko fajnie pieknie sie czyta ale poprosze mi to wszystko zmontowac i wyslac, -zainstaluje sam


Będę jak notri zamówienia zbierał a tak na serio to wszystko się da ale u mnie to długie terminy bo zarobiony okropnie jestem... <ziew>

peters napisał(a):
Mam pomysl aby podlaczyc mu jeszcze ta pomke co jest orginalnie w obiegu,moze cos to pomoze.


Oryginalna pompa elektyczna z tego co wiem jest na dużym obiegu za termostatem a więc nic ci nie da teoretycznie. Proszę o poprawienie mnie jak się mylę.



Za ten wpis autor flukem podziękował: peters (niedziela, 20 października 2013, 21:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 08:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Te diody to powinny zapewne być jakoś obliczone????
Czy mogą mieć "wyższe" parametry????
Bo te co są w linku: "Dioda prostownicza 6A 1000V 1kV komplet" to wydają się jakieś kosmiczne, dużo za duże??
Jak to się oblicza?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 20:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Te diody to powinny zapewne być jakoś obliczone????
Czy mogą mieć "wyższe" parametry????
Bo te co są w linku: "Dioda prostownicza 6A 1000V 1kV komplet" to wydają się jakieś kosmiczne, dużo za duże??
Jak to się oblicza?


Są bardzo duże <wink> aż nadto ale takie akurat miałem. Prąd jaki płynie przez nie w moim układzie jest bardzo mały wiec śmiało takie cuś można TU Przeliczania nie ma dobierasz prąd i napięcie jakie musi przenieść dioda do odbiornika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czyli "większa", nawet dużo "większa" może być - byle nie za "mała"??
Prąd mniejszy niż 5 A, napięcie 12V, czyli minimum takie parametry i napewno będzie OK.
Prąd oczywiście płynie mniejszy, ale 5A jest bezpiecznik czyli bez liczenia (pomijając węzły i rozpływ prądów) takie diady na 100% by wystarczyły w Twoim układzie ??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 22:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Czyli "większa", nawet dużo "większa" może być - byle nie za "mała"??
Prąd mniejszy niż 5 A, napięcie 12V, czyli minimum takie parametry i napewno będzie OK.
Prąd oczywiście płynie mniejszy, ale 5A jest bezpiecznik czyli bez liczenia (pomijając węzły i rozpływ prądów) takie diady na 100% by wystarczyły w Twoim układzie ??

Tak wystarczą 12v 5A


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 20:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Pomijając cały schemat, jak mam już przewód +12V na dmuchawę, to gdzie go fizycznie (łopatologicznie) wpiąć, aby ta zaczęła pracować na 1 biegu (ewentualnie 2 biegu)???
I czy pokrętło sterujące normalną pracą musi być w takim położeniu (1 lub 2) czy w dowolnym??
W zasadzie wszystko jedno, byle by dmuchało wtedy kiedy podam +12V ???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 20:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Pod zasilanie w przelaczniku dmuchawy
Trzeba wyciagnac konektor z wtyczki przy pokretle i zamienic go tym z wyjscia przekaznika z ogrzewania postojowego
A tego co byl w ori wtyczce wpiac pod przekaznik sterowany ogrzewaniem postojowym
Mniej wiecej tak

Obrazek

I da sie to zrobic bez ciecia oryginalnej instalacji
Predkosc dmuchawy ustawiam przed wyjsciem z samochodu
Jesli zaczniesz sie podpinac pod poszczegolne biegi w przelaczniku a myslisz kiedys o dolozeniu drugiego aku to wydaje mi sie ze moze czasami nastapic ladowanie aku dodatkowego przez wlasnie wlacznik dmuchawy
Jesli zrobisz jak na obrazku obwody mamy odseparowane
Przynajmniej tak mi sie wydaje


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2013, 10:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Dzięki, dopiero teraz zrozumiałem Twój schemacik, wczoraj ciężki wieczór miałem.
Czyli jednak przez przekaźnik.
Jak dostać się do wtyczki regulacji prędkości nawiewu?
Co muszę demontować, da się wyjąć do przodu ten panel od klimy (manualna)/ dmuchaw (+tylna nagrzewnica) czy to większa zabawa??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB