T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

[Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=7790
Strona 5 z 6

Autor:  hoopsii [ wtorek, 10 stycznia 2017, 18:12 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Wygląda na brak obiegu wody. Zagrzał, nie było obiegu i czujnik przegrzania wyłączył.

Autor:  Rysio25 [ czwartek, 12 stycznia 2017, 09:57 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Rysio25 napisał(a):
Panowie , przestudiowałem cały wątek , rozdzieliłem wzbudzenie i temperaturę , wymieniłem pompkę płynu bo była nieczynna oczywiście ori w instalacji jest , i zrobiłem test podłączając pompkę pod masę i wzbudzenie z temper. pod + i piec ruszył ale po 1,5 min zgasł jeden przewód wodny ciepły koło pieca . proszę o jakąś radę , z tego co zauważyłem pompka wody działa na zasadzie wyciągania wody z pieca ale między piecem a pompką jest jeszcze trójnik z zaworem podciśnieniowym i czy on może powodować że pompka ciągnie wodę ale z tego drugiego obiegu a piec robi się za ciepły i się wyłącza ? jak ten problem rozwiązać ?


Witam serdecznie :D
Sprostowanie , jak po zakupie teczki reanimowałem piec to przez pomyłkę odwrotnie podłączyłem węże wodne <zły> zamieniłem , przejechałem trochę żeby się odpowietrzył , dogrzewacz działał (szybciej się zagrzał :P ) i zauważyłem że zawór podciśnieniowy zaraz za pompką się zamknął jak wyłączyłem silnik i dogrzewacz się wyłączył , załączyłem go jako stacjonarne , wystartował , chodził 3 min , wyłączył się za jakieś 3 min znowu wystartował i tak ciągle ( zawór był cały czas zamknięty ) na zimnym silniku rano zawór podciśnieniowy otwarty piec wystartuje po 1.5 min się wygasza i już nie ruszy do ponownego rozłączenia i połączenia . jakieś sugestie ?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 12 stycznia 2017, 10:06 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Wystarczy poczytać o działaniu dodatkowej pompki wody i byś wiedział,
Zawór N273 zamyka obieg pompki na nagrzewnice i resztę obiegu, a otwiera na chłodnice celem chłodzenia głowicy po wyłączeniu silnika.
Z grubsza ten zawór na odpalonym silniku jest zamknięty i wtedy płyn z głowicy przez pompkę idzie do dogrzewacza i dalej do nagrzewnic.
Na wyłączonym jest otwarty co powoduje, że pompka tłoczy płyn bezpośrednio do chłodnicy jeśli dostanie sygnał o zbyt dużej temperaturze w głowicy.

Autor:  Rysio25 [ czwartek, 12 stycznia 2017, 12:04 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Kenobi napisał(a):
Wystarczy poczytać o działaniu dodatkowej pompki wody i byś wiedział,
Zawór N273 zamyka obieg pompki na nagrzewnice i resztę obiegu, a otwiera na chłodnice celem chłodzenia głowicy po wyłączeniu silnika.
Z grubsza ten zawór na odpalonym silniku jest zamknięty i wtedy płyn z głowicy przez pompkę idzie do dogrzewacza i dalej do nagrzewnic.
Na wyłączonym jest otwarty co powoduje, że pompka tłoczy płyn bezpośrednio do chłodnicy jeśli dostanie sygnał o zbyt dużej temperaturze w głowicy.


@Kenobi a jak ten zawór oszukać żeby przy włączeniu pieca na zgaszonym silniku był zamknięty ?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 12 stycznia 2017, 13:05 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Sam się nad tym zastanawiam, ze względu, że jest on na podcisnienie, a ono z czasem niestety zanika w układzie i zawór nie zadziała jak silnik wyłączony nawet jak podasz napięcie na zaworek N214 który nim steruje, chociaż może tak trzeba zrobić. Nie wiem jak to jest rozwiązane gdy jest fabryczne postojowe, bo nie mam dostępu do takiego egzemplarza, z tym, że postojowe ma swoją oddzielną pompkę zamontowaną przy piecu więc wtedy może nie mieć wpływu na obieg to, że ten zawór jest otwarty.

Autor:  Rysio25 [ czwartek, 12 stycznia 2017, 13:19 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Kenobi napisał(a):
Sam się nad tym zastanawiam, ze względu, że jest on na podcisnienie, a ono z czasem niestety zanika w układzie i zawór nie zadziała jak silnik wyłączony nawet jak podasz napięcie na zaworek N214 który nim steruje, chociaż może tak trzeba zrobić. Nie wiem jak to jest rozwiązane gdy jest fabryczne postojowe, bo nie mam dostępu do takiego egzemplarza, z tym, że postojowe ma swoją oddzielną pompkę zamontowaną przy piecu więc wtedy może nie mieć wpływu na obieg to, że ten zawór jest otwarty.


No ale jak jest otwarty to będzie grzało większy obieg niż jak jest zamknięty czy się mylę , podłączyłem tą pompkę ori co jest przed tym zaworem , zastanawiam czy coś by dało dołożenie drugiej przy samym piecu , ale to obieg większy , chyba żeby zastosować jakiś elektrozawór zaraz za N273 który by się zamykał tylko przy włączeniu postojowego , normalnie będąc otwarty <06>

Autor:  czoper [ piątek, 13 stycznia 2017, 09:08 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Ja przed świętami wyrzuciłem niesprawny d3wz i zastąpiłem go Webasto termo top rozbudowanym do pełnego postojowego.Przy piecu dołożyłem pompkę i wszystko grzeje super.Do tego oczywiście dołożyłem drugi akumulator.

Autor:  tomas19tdi [ piątek, 13 stycznia 2017, 23:09 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Jakie koszta calego ustrojstwa?

Autor:  czoper [ sobota, 14 stycznia 2017, 10:22 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Piec thermo top zcd po regeneracji z gwarancją,sterownik dedykowany do t4,reszta nowe-pompa wody,pompka paliwa,rura wydechowa z tłumikiem,rura dolotowa,węże wodne,przewody paliwowe z trójnikiem do wpiecia w układ,kompletna wiązka elektryczna z bezpiecznikami przekaznikami itd oraz wyprowadzeniem do wpiecia w układ wentylatora nagrzewnicy w kabinie.Do tego opaski złączki itd.Wszystko ładnie opisane co do czego,Plus krótka instrukcja na papierze.Jakość wykonania wiazki elektrycznej bardzo dobra.Całość ok 1200 PLN.Może i nie mało ale Wszystko naprawdę wykonane i opisane jak trzeba.Działa bardzo dobrze i to jest dla mnie najważniejsze.Piec ten cieszy się opinią mało awaryjnego i można go samemu diagnozować interfejsem do teczki,miałem taki sam piec w poprzedniej Caravelce,kupiony używany na alledrogo pięć zim grzałem i kompletnie żadnych problemów z piecem,żadnego dymienia jak z d3wz miałem.

Autor:  niebieski-n2 [ sobota, 14 stycznia 2017, 10:59 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Temat typowo techniczny (Faq), instrukcja - [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
Dogrzewacz w t4 to Eberspacher d3wz.
A tu:
czoper napisał(a):
Ja przed świętami wyrzuciłem niesprawny d3wz i zastąpiłem go Webasto termo top
i rozwija się dyskusja.
Sorry, ale tak to za chwilę nikt nic nie znajdzie <stop>

Autor:  czoper [ sobota, 14 stycznia 2017, 18:01 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Ok sorki,ale szkoda,że zacytowałeś tylko część postu.Chodziło mi głównie o to,że dodatkową pompkę wody dołożyłem przy piecu-powyżej chłopaki dumali jak rozwiązać problem prawidłowego obiegu wody.Niektóre t4 miały również montowane piece webasto,więc podsunąłem tylko jedną z opcji przerobienia dogrzewacza.Ale ok przepraszam jeśli namieszałem.Tyle ode mnie w tym temacie w takim razie.

Autor:  Adampio [ sobota, 14 stycznia 2017, 19:01 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

czoper napisał(a):
Niektóre t4 miały również montowane piece webasto
Da się gdzieś zobaczyć jak szły wtedy w oryginale węże?

Autor:  Rysio25 [ piątek, 21 kwietnia 2017, 08:47 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Witam upewnijcie mnie w przekonaniu że mam walnięty sterownik w moim D3WZ , przerobiłem na ogrzewanie postojowe z zachowaniem dogrzewacza
1. Jako dogrzewacz działa normalnie w zakresie temp. 6 do -5 st. po niżej albo działa albo cisza brak reakcji
2. jako postojowe po podłączeniu robi przedmuch i cisza (aku nowe , sprawne )
3. jako postojowe jak podłączę prostownik do aku po podłączeniu robi przedmuch ; 1 minuta - zaczyna pompować pompka i rozpala się piec
1.30 piec wchodzi na wysokie obroty (jak odrzutowiec ) 20 sek. pompka przestaje pukać i piec zaczyna zwalniać na pół gwizdka ; 3.30 piec się wyłącza .
Nie ma znaczenia czy odpalam na zimnym czy po tym jak się wyłączy , wyłączę i ponownie włączę , zawsze jest taka sama procedura 3.30 i gaśnie .

Autor:  garbaty [ piątek, 29 września 2017, 20:48 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Kenobi napisał(a):
Sam się nad tym zastanawiam, ze względu, że jest on na podcisnienie, a ono z czasem niestety zanika w układzie i zawór nie zadziała jak silnik wyłączony nawet jak podasz napięcie na zaworek N214 który nim steruje, chociaż może tak trzeba zrobić. Nie wiem jak to jest rozwiązane gdy jest fabryczne postojowe, bo nie mam dostępu do takiego egzemplarza, z tym, że postojowe ma swoją oddzielną pompkę zamontowaną przy piecu więc wtedy może nie mieć wpływu na obieg to, że ten zawór jest otwarty.



mam fabryczne d4ws, są 2 zawory: N273 i N214. Wygląda na to że gdzieś przez noc spierdziela mi podciśnienie i webasto nad ranem grzeje duży obieg. Myślałem, że piec sam generuje podciśnienie. Jak mogę to zweryfikować? podpiąłem ręczną pompkę z manometrem do N273 i zamyka już przy niewielkim podciśnieniu.
edit: no i oczywiście piec nie zgłasza żadnych błędów

Autor:  garbaty [ niedziela, 1 października 2017, 08:03 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Nikt nie pomoże? Nie wiem czy szukać problemu w układzie vacuum czy w samym piecu.

Autor:  Rysio25 [ niedziela, 1 października 2017, 12:00 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

A sprawdziłeś wszystkie wężyki od podciśnień , lubią pękać , wyjmij każdy sprawdź i załóż z powrotem .

Autor:  Kenobi [ niedziela, 1 października 2017, 12:09 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Jak pisałem wyżej nie ma opcji aby w układzie utrzymało się podciśnienie nawet jak wszystko sprawne. Nie tu leży problem. Niestety jak do tej pory nie miałem okazji znaleźć kogoś z oryginalnym układem z ogrzewaniem postojowym aby sprawdzić jak to działa. Wiem, że we wszystkich do tej pory spotkanych T4 z zaworami N273 i N214 zaraz po zgaszeniu silnika następuje otwarcie 273 bo zamyka się 214.

Autor:  garbaty [ niedziela, 1 października 2017, 12:37 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Mam na bank oryginał. Testowalem przewody, ok, jedynie serwo czasem puszcza, syczy po gwałtownym puszczeniu hamulca. Jak zamiast gruszki wpinam pompke próżniową i po odpaleniu pieca wytworzę choć 0,1 podciśnienia to zawór małego obiegu się zamyka (n273) I bardzo szybko leci ciepłe z kratek.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 1 października 2017, 17:35 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Próbowałeś się wpinać przed zaworem N214 aby zobaczyć czy on otwiera podciśnienie po uruchomieniu pieca ( sprawdź bo sam jestem ciekawy czy to właśnie tak działa, że uruchomienie pieca na wyłączonym silniku powoduje otwarcie N214 i zamknięcie N 273 - to by sporo wyjaśniło osobom dokładającym postojowe ) ? Jeśli tak to widocznie według konstruktora podcisnienia ma starczyć na działanie N273 nawet po wyłączeniu silnika, choć moim zdaniem po jakimś czasie ( kilka dni ) ono zaniknie. Jeśli serwo syczy to masz nieszczelność i pewnie gubienie podciśnienia jest u ciebie zbyt duże.

Autor:  garbaty [ niedziela, 1 października 2017, 20:09 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

wpinałem się z pompką zamiast gruszki. po odpaleniu webasto n273 się zamyka jeśli w gruszce jest podciśnienie. Co do n214 to jak go sprawdzić? jest zabudowany więc "na oko" nijak. N214 wymieniałem latem bo przeciekał, zastanawiam się czy nie podpiąłem odwrotnie przewodów silnik/wymiennik (chłodnica?).

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/